Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Bra jobbat bianca med bokning och så! Ska bli supertrvligt!

Idag har jag gjort korvstroganoff med potatis och broccolipuré till Stella. Riktigt gott! Till efterrätt gjorde jag mango-päron och bananpuré. Mums!

Jag är så sanslöst TRÖTT på dagarna nu. Vet inte varför och har ingen anledning. S sover hela natten och jag med. Som tur är sov S över två timmar både igår och idag så jag har tagit tupplurer. Säkert gammal vanlig hederlig hösttrötthet. BLÄ! Vill vara pigg och vital!

Ikväll är vi bortbjudna till grannarna så jag slipper laga mat, Niiice!

Ha en mysig fredagskväll!

• murgrönan

Kramar till er med jobbiga nätter!

• murgrönan

Jag använder Smör-och rapsoljan på Stellas mat efter rek. från läkaren på BVC. Men jag har också köpt osaltat smör som jag använder.

• murgrönan

Plutten: Det kunde vara mitt barn du beskriver!! Hon har varit helt förändrad de senaste dagarna. Hmm, ett steg till i utvecklingen.

Vad härligt det låter Zul!

• murgrönan

Hellur: Grattis, till bokning av kyrka!! Låter mysigt, augusti brukar ju vara en fin månad.

Pluttmor: Jag har läst det, det känns skönt att veta att det är "normalt", jag får lite mer tålamod då.

Sole: S använder inte kudde, vi har en, men den känns för hög.

Swe: Vilken tid är det på ons? Ska vi träffas någonstans?

Nu ska jag till Friskis och träna, sen ska jag hälsa på en kompis som fick barn i sept. Mysigt!

• murgrönan

Swe:Jag har inte ditt nr så om du läser detta innan i morgon så inboxa det gärna till mig, tack! Ska bli jättemysigt!

Bianca: Händelserik höst/vinter för er! Två resor och två konserter! Jag skulle vilja se Kent igen, har sett dem tre-fyra ggr och Cure har jag sett två ggr. Har de (The Cure)släppt något nytt på sistone? De äldsta skivorna är ju bäst tycker jag.

Matning: Stella sover bra på nätterna men har blivit såååå besvärlig att mata. Hon gråter, krånglar och viftar med armarna och smetar mat i hår och ansikte. Phu! Jag är helt färdig efteråt!
    Sen är hon förstoppad stackarn. Ikväll fick hon messmör i vällingen, hoppas det hjälper.

• murgrönan

Plutten: Om du ska måla bokstäverna med en mörkare lila så är jlusgult en fin färg att kombinera med. Grönt, lila och gult låter fint ihop. Vi har målat en grön fondvägg i Stellas rum och sen har jag målat en gren med löv i GULD. Blev också himla fint!

Vi ska också göra lite mysigare i S rum. Jag håller på att fundera på olika lösningar. En myshörna ska det definitivt bli, med mysbelysning och en bokhylla.

• murgrönan

Tack för igår!
    Trevligt att vara med fast det inte blir så ofta. Många hade jag inte sett sen Hagaparken-träffen. Då var ju våra små ca 6 veckor. Härligt att se vilka små individer alla har blivit!

Swe: Tråkigt med jobbig natt! Prova några gånger till med MAM-flaskan, han är nog bara ovan. S var lite bökig ibörjan, men sen accepterade hon den. Då var hon ju bara två v gammal, jag tror det är svårare ju äldre de är.

Ginger! Hoppas J kryar på sig!! Kram till er!

Helt klart en promenaddag!!

• murgrönan

Skönt att ni är tillbaka! Konstigt att tråden bara försvann...hmm!

Håller med om att det är skönt att ha er. Så mycket bra tips och råd, peppning mm som jag fått här har jag inte på långa vägar fått på BVC. Jag tycker att allas små är riktiga sötisar, riktiga praktexemplar!

Plutten: Bra tips på leksak! Jag har tänkt tanken många ggr, men nu ska jag ta tag i det, superenkelt!
    Ha det så mysigt med din syster i helgen. Själv ska jag till Rosendal med BVC-mammorna idag. I helgen blir det trädgårdsarbete.

Plutten igen: Har du lagt in receptet på pastan med broccoli någonstans? Har sett dig i mattråden, är där och tjyvar recept lite då och då. Om inte kan du kanske skriva det här?

Jag vill också klippa mig!!!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6