Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Då norpar jag sista biljetten till min kompis Therese och hennes dotter Lisa!

Swe, jag sätter in ytterligare 160 kr på ditt konto, jag har inte samma bank som du så det tar tyvärr en dag men du ska ha pengarna i morgon på ditt konto.

• Lillie74

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)

Swe
    Frill - betalat
    bianca2 - betalat
    ABC08
    sole - betalat
    Hellur - betalat
    Lillie74
    Murgrönan
    Ginger - betalat
    Björklöv
    Emma och Oliver
    Therese och Lisa

• Lillie74

Här har det också varit gnälligt värre idag!

Sole, tack för länken! Ska genast kolla.

Swe, fick du mitt lite konstiga mess idag? Det var inte meningen att låta barsk men jag kom ju på att hon är vegetarian och visste inte om du hunnit föranmäla speciella önskemål eller inte, som vi prata om igår, ville bara få iväg info om du förstår vad jag menar. Hoppas du fått pengarna också.

Grattis Frill!

• Lillie74

Oki, nu har jag kopplat på hjärnan.
    Swe, jag läste slarvigt förut och såg inte att du redan hämtat ut biljetterna men sparris äter hon ju så det var ju tur.

En annan fråga som jag tänkte på, har man barnen i knät när man äter eller kan man lägga ned dem på golvet? Kan vara lite svårt att äta soppa samtidigt som man har en ganska rörlig unge i knät...

• Lillie74

Halloj! Har ABSTINENS, har inte haft internet sen i torsdags, katastrof!!! Vår förening har bytt leverantör och den gamla stängde ner i torsdags och den nya började idag. Sorgligt men sant så är man verkligen helt beroende, FL, FB, hotmail mm mm (för att inte tala om alla räkningar som inte blev betalda i tid.)

Pippil8, välkommen hem! Kan tänka mig att du faktiskt ser ut som en pepparkaka

Jag kommer nog äta både förrätt och efterrätt, och huvudrätt emellan såklart, måste kolla in menyn ordentligt, har inte bestämt mig än.

Sole, skulle också vilja komma på öf hos dig men det får bli någon annan dag, håller med Ginger, du är så gästvänlig.

Ginger, ska inte din man åka heller? Fint beslut i så fall, blev nästan lite rörd, man är liksom en egen liten familj nu och man måste göra det som känns bäst för "oss".

Var det Sole som förslog barnvagnsbio? Jag går också gärna med på det.

Kul det ska bli på onsdag! Vi ses där.

• Lillie74

Missade att säga GRATTIS Hellur!!

• Lillie74

Swe, jag tror du skulle passa jättebra i lugg! Det skulle jag klippa om jag vore du, jag passar inte så bra i det men det är jättefint och lättskött vilket inte är helt fel nu när man inte har all tid i världen.

Lillen, tror också du skulle passa i kort hår, du har ju liksom inte så stort huvud så det skulle bara se coolt ut.

Välkommen hem Zul! Måste också säga det Låter inte helt fel med ost, vin och god mat. Jag läääängtar till vi åker till Thailand även om jag är lite nervös inför själva resan.

Ginger, hoppas J kryar på sig!

Hoppas vi ses snart igen! och jag håller med om att alla verkligen är supergoa och så  engagerade i allt och alla på ett så fint sätt, hur lyckades du få till det så bra Swe?    

• Lillie74

Grattis William! Filippa fyller sju månader! på söndag, det går så fort.

Jag hänger också gärna med på bio! Har hört att det är en fördel om det är en film med text eftersom det kan vara svårt att höra vad de säger för alla bebisar som låter.

En fråga, varför har ni patapungar och ergos istället för babybjörnen, är det för att era barn är tunga eller finns det andra fördelar?
    Vi ska ju liksom Bianca åka till Thailand och funderar också på om man skulle investera i en sån som ni har men om det är för den sakens skull så kan vi lika gärna ha kvar babybjörnen eftersom hon inte väger så mycket.

En till fråga, är det någon som har en sjal eller liknande där man kan ha barnet på höften? Funderar på om det kan vara ett alternativ på planet när hon ska sova i famnen, lägga henne i sjalen så man inte behöver använda armarna.

En sista fråga, är det någon som har en så "påse" som man kan sätta på stolar så blir det som en barnstol? Är de bra?

• Lillie74

Sole, vi ska åka till Koh Chang och vara borta i två veckor.

Pippil8, vad var den mest onödiga pryl ni hade med till Turkiet och vad var det bästa ni hade med till E? Hade ni mat till honom med på planet i handbagaget? Har du nåt annat bra tips på vad man ska ta med sig, nåt som ni saknade kanske? Vad tror du tar mest plats, Ergon eller en BabyBjörnbärsele?

Björklöv, jag provar gärna din ringsjal om du orkar släpa med den till nästa träff, vet inte om jag kommer i morgon dock.

Hur är det med era Ergos/patapums, är de vadderade? Kan man tvätta dem? Om det är någon som kan tänka sig att låna ut sin i två veckor får ni gärna säga till, jag köper självklart en ny om vi har sönder den eller om den blir ful på nåt sätt.

Vi har i alla fall köpt en Maclaren XT nu som vi ska ha med till Thailand, kan inte släpa med vår Emmaljungapansarvagn, nu får vi bara hoppas på att den klarar esan ned i alla fall så vi inte står utan vagn när vi är där nere.

• Lillie74

Swe, vi köpte den på Babyland och om man köper innan 1/11 får man 300 kr rabatt på valfri Maclaren. Det finns bara en modell som har fullt liggläge och den heter Techno och den finns i två utföranden. Vi köpt den mindre av den och den kostar 2095 kr, sen kan man köpa till kudde och fluffiga grejer man sätter på säkerhetsbältet, som bara är för syns skull enligt min åsikt, för 160 kr. Det finns även en större modell men den väger typ 9 kg, i och för sig får man med dyna och åkpåse men vi ville ha en så liten och lätt som möjligt, vår väger 6 kg.

Kan vi inte ses lite tidigare i morgon?? Var ska vi ses förresten? 

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6