• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Puh, kom hem imorse kl 10 till sverige, vilket betydde stiga upp kl 4 i frankrike. Hyfsat trött nu! Men vi har haft det oförskämt bra med all god mat och vin, kändes extremt lyxigt, barnfamilj som man är. Vi åt ute på lunchen så A kunde ligga i vagnen bredvid på uteserveringen, sen åt vi ostar o vin på kvällarna hemma så hon kunde läggas vid 8. Har lagrat upp med vin, gåslever, kryddor, korvar, ansiktscremer...

Pippil8: vad härligt ni verkar haft det, mycket sol! Jag har inte solat alls.

Ungefär halva tiden var A kinkig på nätterna, infektion+utlandsresa+26-veckorskris tog ut sin rätt. Vaknade varje timme nästan. Sen vände det andra halvan av veckan och hon sov bra. Men vaknar flera gånger fram till 23 och gallskriker, innan hon somnar på allvar. Jag känner så väl igen allt ni skriver om, hon kan inte vara ensam en sekund, gnäller mycket, vägrar äta lunch... Ler som tusan mot alla franska madamer, alla trodde hon var en pojke, oh regard le petit garcon!

Bianca: vad avis jag blir på dig som ska gå på Kent! Och vilka härliga resor du har framför dig i höstmörkret.

Swe: är det rätt storlek på hålet i flaskan? När vi gav välling fick vi byta til en större, i och för sig borde ju ersättning funka för dig.

• Zul

Lillen: jag tänkte precis samma sak som pluttmorsan, du skulle passa bra i så kort hår.

Björklöv: grattis till en bra natt!

Tack för alla välkommen hem! Håller med om att ni är bäst, vem ska man annars snacka med allt om, min föräldragrupp har runnit ut i sanden... Tycker bara att det var för länge sen jag såg er. Hoppas kunna haka nästa vecka. Jag kan på tisdag och onsdag, nån som kan då?

Haft lite härlig egentid med kursare på stan idag, lite kaffe, lite shopping... kände mig som barnlös singel...

• Zul

Jag går oxå gärna med på barnvagsnbio, vilka dagar är det ABC80?

Emma3: har samma fundering som du om vi ska flytta A till eget rum, men tror vi väntar. Hon sover oxå hela natten, så störs inte så mkt, bara några gånger före 11 hon skriker, men det kan ju ändra sig...

Har alla bytt till sittvagn förresten?

Tack för tipset pluttmor, ska genast tillverka en sån leksak! Agnes är besatt av böcker och tidningar. Ger henne hårda barnböcker hon kan bita i. MEn hon har inga tänder på G alls än!

• Zul

Ni som ska resa: verkligen bra tänkt att ta med Babybjörn/sele. Vi hade INTE med den, saknade den verkligen. Det kändes som vår Emmaljunga var en riktig pansarkryssare i de smala gränderna. Fransmännen tittade förundrat på vår enorma vagn, deras är betydligt mindre... Skulle oxå vilja byta till en bugga, Sole.

• Zul

Hellur, stackare!! Hoppas fasen går över snart.
    Förresten, dina föräldrar är så roliga! Har W mellan sig, gulligt.

Fika/lunch i Sickla på tis passar mig bra också! Jag har Agnes, F ska på anställningsintervju. Har en kurs i skolan nu som jag nästan aldrig behöver vara där ;), bara 2 veckor, sen helt ledig igen...

Ha det gött idag!

• Zul

Här har vi inga shampoproblem, A har väldigt lite hår fortfarande... Men jag är glad för de få fjun som ändå kommer ; )

Jag är förmodligen med på bio på ons.

Pippil8
    Zul

• Zul

13.30 blir bra imorgon, vi kan väl ses på Dieselverkstaden om det är stojigt ovanför Willys?

J79: A ålar oxå runt sådär som du skriver att E gör. De två har hela tiden varit rätt lika i utvecklingen.

Jag e lycklig för jag fick ett stipendium idag, på 10 000 kr. Kommer såå väl till pass! Hoppas på ett till, och så är den här terminen räddad, inte fett precis att leva på en pappapenning.

Förresten, ni som längtar efter att jobba, det är INGET jag rekommenderar, ni kommer bara längta hem till era barn! Samtidigt förstår jag det där med hjärnstimulans, man känner sig ganska taggad faktiskt, och man har blivit effektivare på nåt sätt, finns ingen tid för onödigheter längre.

Ska bli skoj att ses!

• Zul

Jag skulle oxå gärna vilja prova Ergon!

• Zul

Pippil8: ingen fara! Härligt att du har M hemma igen.

Swe: bra erbjudande om att låna badbyxor, kanske ska nappa på det! Sambon kom visserligen hem med ett par fr PoP idag, men 125 kr kan man ju lägga på annat. Den börjar visserligen nästa tors, kanske inte hinner ses innan, jag återkommer!

Tack för idag, kul att se er!

Vi blev spontanbjudna på middag ikväll till kompisar som flyttat till saltsjö-kvarn, vad mysigt det var där förresten, vilket resulterade i att min pluggkväll uteblev, så jag kommer tyvärr inte på bion imorrn. Hade gärna velat...

• Zul

Vad mysigt det låter imorgon, skulle gärna hänga med er! Jag ska vara på Försäkringskassan i Haninge centrum och lära mig rutinerna runt sjukskrivningar. Eh, kan ni komma på nåt tråkigare...?

Har varit o tränat för första gången ikväll! det var härligt (det trodde jag verkligen inte det skulle vara!). KI-gyma på skanstull, den är rolig, massa box.

Sole: Känner igen det där du skrev om maten, A grinar illa när man ger henne "riktig" mat, men slukar frukten... Jobbigt när man för en gångs skull gjort egen mat.

Undrar om det är nån av er som tagit porträtt hos fotograf på era små mirakel? Kunde vara kul, alla moderna kameror till trots.

Snabb fråga - visst är det så att Bleckan är stängd på fredagar?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6