Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej tjejer! Som så många andra skulle jag också gå på ÖF idag, med en tjej från min mammagrupp. Men på vägen dit somnade både Alvin och hennes William, så vi tog en promenad istället - sen gick vi hem till mig och lekte pysselmammor, gjorde handavtryck på trolldeg, det blev jättefint! Och helt gratis! Ska nog måla det när det torkat helt. Ni får kolla resultatet på bloggen senare ikväll. Helt klart värt besväret, färdig handavtrycks-lera man köper är ju svindyr! Och så är det ju roligt att pyssla

Sole: jag håller med föregående talare ang bröllopsproblemen

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever
    Usch, så hemskt! Idag träffade jag en tjej ur min mammagrupp, och hon berättade om en annan tjej i gruppen som nu ska separera med sin sambo! De har varit tillsammans i 4 år. Och det här beror på all förändring som bebisen inneburit, fattade jag det som... så himla hemskt och sorgligt. De bara bråkar hela tiden och killen gör INGENTING med barnet. Han har aldrig badat, klätt på, nattat osv. USCH vad sorgligt det känns! Stackars lilla barn!
  • Plutten forever

bianka: ja, visst är det?

Ikväll har vi gett plutten välling för första gången, Sempers Milda Havrevälling. Han slukade 150 ml direkt och somnade som en sten! Ersättning brukar han äta mellan 60- 150 ml, men 150 ml är ovanligt.. Så vällingen måste varit hemskt god!
    Ska bli intressant att se hur natten blir. Han burkar äta 1 gång och snutta lite grann fråmåt morgonen.

• Plutten forever

bianka: den är från 6 mån, det blir Alvin på lördag. Tre dagar hit eller dit...

• Plutten forever

Swe- jobbigt med lite sömn! Jag har också haft en dålig natt. Jag tror att A har haft ont i magen för han grät på ett så hjärtskärande sätt. och bajsade inte igår. Stackarn!
    Var ska ni fika, ni som ska fika? Jag kanske ska träffa min mamma idag, vet inte än. Om inte träffar jag gärna er!

TH- Jag tror att ju älde de blir, desto mindre kommer det att märkas att Ida är 2 mån äldre. På vissa sätt är hon ju i fas, storleksmässigt, motoriskt, språkligt.. eller hur?

• Plutten forever

Sole: vi gav 100% välling, ska man blanda ut det i början? Det visste jag inte! Men jag läste innehållsförteckningen och såg att det innehåller samma saker som havregröten, och den äter han ju varje dag utan problem. Så jag tänkte att det borde ju gå bra...? Men skriattacken inatt vet jag inte om den var pga vällingen eller pga inget bajs-dagen.

• Plutten forever

swe: ja så säger vi! Jag är lite trött på Ringen, men om vi inte är så jättemånga så finns det ju massor av ställen runt nytorget tex som kan passa (funkar ju inte om vi är 12, men det verkar vi ju inte bli!)

• Plutten forever

Nu ska jag försöka få A att sova lite och även sova själv! Det var en jobbig natt.... Vid 4.30 vaknade han och var hungrig/ledsen, Dan gick upp och gjorde ersättning, men han skruvade inte på locket ordentligt, vilket gjorde att det blev en pöl av ersätting i spjälsängen och på Alvin, jag fräste: det är nog bäst att jag sköter det här, du är så klantig..
    En annan gång när Dan gått upp gjorde han  600 ml ersättning, helt virrig, och fattade inte varför det inte fick plats i flaskan. Han är som en zombie på nätterna! Och jag blir helt klarvaken bara Alvin säger PIP! Är det en mammagrej? Eller är det bara Dan som är ovanligt virrig när han är nyvaken?

• Plutten forever

swe: tack själv! Och sole också såklart. Det var jättekul att träffa min syster, vi tog en snabb kaffe i nytan, sen tog vi en promenad till gamla stan.

Nu ska jag titta på IDOOOOOOL!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6