• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Då gör jag så här om ingen protesterar:

Vasaparken kl. 12:30, kaffe hos mig efteråt för de som vill!
    Swe
    J79
    Hellur
    Någon mer?

• J79

Bianca och Hellur vad roligt! Jag har hört av Swe och hon kommer också. Hellur ring när du är på väg.

Vivs J är verkligen en frammåt liten tjej, så duktig! Ja det går så fort ena dagen kan de inte och så nästa är det som om de alltid kunnat det. E drar och försöker klättra efter våra fötter och ben men lyckas inte så bra. Men en dag gör hon det kanske också i sin säng, måste sänka ner botten.

• J79

Tack vad gulliga ni är! Det var så trevligt att ha er här. Tänk så stora våra barn har blivit gungar i parken.

• J79

Har så svårt att bestämma mig för vad jag ska äta. Hur har ni andra gjort ska ni äta en, två eller tre rättersmiddag?

• J79

Pippil8 fy vad jobbigt och stackars E, förstår att du är orolig det hade jag oxå så klart varit. Som murgrönan säger så är hög feber inte så farligt för små barn som det kan vara för vuxna men man blir ju ändå rädd och orolig särskillt när de skriker och gråter det klarar inte mammahjärtat.

Sole stackars lilla V! Jag hoppas att natten har varit bättre och att du oxå kunnat sova. Ja tänk så mycket man kommer att oroa sig inte visste man att den ständiga oron ingick i mammapaketet. Jag trodde iaf att jag skulle vara mycket lugnare än vad jag är.

Hade gärna träffat er idag särskillt när det planeras träff i mitt närområde men jag ska först hem till en tjej i mammagruppen och äta lunch och sen fika med en kompis i stan.

Jag är så trött E har vaknat 375gånger i natt av okänd anledning och vägrar även att sova nu på fm,morr!

Vivs jag känner igen det där, E kryper oxå efter mig och tjuter om jag lämnar rummet. Hon vill att jag bara ska sitta på golvet med henne så jobbigt mammig just nu.

• J79

Sole såg nu att du skrivit om natten, skönt att det verkar gå åt rätt håll och att ni fått sova rätt bra! Ja det är som Vivs skriver vid vanlig maginfluensa är det ett dygn hemma efter sista utbrott och vid vinterkräksjuka två dygn.

• J79

Lillie E kan nästan krypa men ser mest ut som en smygande puma. Var glad att hon inte kan förflytta sig för när de väl gör det så är de ÖVERALLT. Man måste passa hela tiden för de hittar allt farligt även om man tycker att man städat undan allt. E hittade nu på morgonen en pappersbit under datorbordet som fastnade i svaljet rätt obehagligt om den hade glidit ner ännu längre. E sitter också rätt dåligt.

Skönt att F är frisk nu!

• J79

Det hade varit trevligt med fördrink men jag kommer nog inte att hinna.

Har upptäckt ett stort problem jag har ingen handväska!!!
    När jag var gravid drabbades jag av en överdos av städhormoner och rensade bort nästan allt,kläder,skor,väskor. Jag vet att jag sparade några godingar men nu hittar jag inte de inte. Har letat i vårt överfyllda förråd i källaren men utan resultat. Jag har verkligen inte råd med en handväska just nu. Har inte haft behov av en eftersom man alltid har skötväskan...

I morgon blir det första gången för mig som jag lämnar E, tänk att på sju månadert har jag aldrig varit ifrån henne mer än kota stunder som när jag har varit och handlat mat i affären.

• J79

Sole E och jag skulle behöva en promenad idag. När hade du tänkt dig?

• J79

Tack alla snygga mammor för igår! Är så glad att jag inte är bakis idag.
    E vaknade kl05 och ville stiga upp jag var så glad att det inte var jag som skulle ta hand om henne.

Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6