Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Visst ja, grattis Ida!
Och krya på örat William!
Visst ja, grattis Ida!
Och krya på örat William!
Vivs, lycka till med huset!
Hellur, nä det är svårt. Ett dagis här är jättefint, perfekt placerat och med stor skogstomt, men för femåringarna har de en filial som ligger fruktansvärt trist en bit bort och bland betong. Men vem vet var vi bor när han är fem? Och i så fall så överlever han ju ett dagisbyte om det skulle bli så. Tror vi kommer gå ganska mycket på läge. De flesta dagis är väl ändå bra?
Har jag drömt eller var det snack om en träff i morgon förut?
A sitter just och äter gröt och snackar med pappa glad som en lärka. Men för ett par timmar sen vaknade han storgråtandes från tuppluren för att han var så täppt i näsan, och sen ville han inte sluta gråta på ovanligt länge, så jag trodde nästan han också hade fått öroninflammation.
Han har också ätit mindre på senare tid, börjar ofta vrida sig och skrika vid bröstet på dagtid, men äter på bra på nätterna när han är avslappnad och halvsover.
Igår var jag och åt middag hos kompisar medan E stannade hemma med snuv-A. Det var bara andra gången jag gjorde nåt kvällstid utan A! (första gången var möhippa när han var 2 mån) men nu ska det bli andra bullar. Jag har många fotbollsmatcher att ta igen
Hellur, kul att dopet blev lyckat!
Pippil8, ha en jätteskön semester!
Plutten, ljusgrönt låter prima. Och btw så tycker jag faktiskt att det funkar bra med vit insida på sufletten. Glömde skriva det förut.
Swe, jobbigt med vaknätter.
Sole, tack för svar. Det låter ju inte som du tycker det är så läskigt
Swe, tack. Hade gärna gått på sångstund på tisdag, men då ska vi på sexmånaderskontroll. Spännande
Vi följer nog med på torsdagsträffen däremot.
Sole, vi hänger gärna på! Adam har precis somnat och ska få lite mat när han vaknar, så vi kanske får haka på lite senare. Var ska vi ses?
Vivs, stort grattis till huset! Lycka till med besiktningen.
J79, intressant med nattätningen men lite märkligt? A somnar vid åtta och vill sen ofta äta vid tre, men det borde ju vara "bättre" att han sover sju timmar i sträck än att han vaknar redan före tolv, även om tre klassas som natt. Men tanken kanske är att han ska vakna efter fyra förstås...
Sole, kvart över ett vid Gullmarsplan? Då kan ni ta 4:an hela vägen. Vi kan ses där bussen stannar.
Hellur, synd att du inte följer med. Ha en skön dag hemma!
Sole, tack detsamma!
När jag lämnade dig var jag tokhungrig och tänkte slinka in lite snabbt på McD. Men jag glömde ju att det var skitsöliga Donken där jag och Swe höll på att svälta ihjäl här om veckan. Först var kön jättelång. Sen glömde de min beställning två gånger!
Tur att Adam höll sig på gott humör trots trist väntan och svimfärdig mor
Ha så kul sångstund i morgon alla!
Träff torsdag (em?)
Hellur
Sole
Frill
Ah detta facebook som dyker upp ständigt och jämt, och för typ två veckor sen hade jag aldrig hört talas om det. Har inte gått med (än) FL och bloggar tar redan så mycket tid. Men nu blir jag ju ännu mer nyfiken
Vi har varit på 6-månkontroll. Det gick jättebra, fast att vi kom 45 min förtidigt(!), BVC-skans handstil såg ut som 10.00 men var visst 10.45.
A följde med blicken, greppade med händerna och gjorde allt han skulle. Och han har spurtat på längden och är nu 67,5 cm och väger 7860 g (mycket för att vara honom, men han är ju ganska liten )
Sen var vi i Länna och hittade äntligen ett bra soffbord, och firade allt med lunch på Enskede värdshus.
Igår åt han en halv stor Hipp-burk med nudlar till lunch plus päronpuré, och idag åt han lika mycket och såg ut som om han gärna hade kunnat äta lite till. Ni som ger en hel måltid till lunch, hur mycket äter era barn ungefär?