Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Pippil8: usch vilken omskakande dag det msåte ha varit! Det är inte kul att se de små sjuka, och sådär hög feber - stackars lilla Edvin! Hoppas att antibiotikan verkar snabbt nu. Och tack för dina tips om alvedon och ipren, det visste jag inte. Antar att det var en barnläkare som sa det?

Nä nu ska det lagas middag.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Sole: Vad mysigt, kul för L att komma hem till uppklädd fru och lagad middag. Det fick inte D nöjet att göra idag. Jag satt i mjukisbyxor och hade lite gröt i håret. Jaja.

Ang krypning igen: Det går ju så himlans fort när det väl börjar... för några dagar sedan ålade han sig mest, nu är det riktiga krypsteg på alla fyra. Idag när Dan kom hem kröp han ungefär 3-4 meter utan att ramla på magen, och sedan upp i Dans knä (han satt på golvet) Plutten! Nu är det slut på lugnet.

Jag har inte heller något att ha på mig.. jo, byxor (nya svintajta) men ingen top, ska kolla imorgon. Eller låna av syrran (som vanligt)

• Plutten forever

Förresten, idag var jag hos Frill i 2,5 timmar, och när jag gick kändes det som att jag hade varit där på världens snabbvisit. Kanske en indikation på att vi fikar lite väl länge när vi ses?

• Plutten forever

frill: ja visst är det roligt (och ekonomiskt) när de gillar ens mat! Väldigt tillfredställande på något sätt. grattis till lyckad köttfärssås, jag har inte lyckats med det - hur gjorde du?

swe: oj det var en hungrig liten gris!

pippil8: vad skönt att E är bättre! snart är han helt frisk ska du se.

Om en stund kommer min mamma hit, då ska vi försöka oss på att leka fotostudio med hennes proffsiga kamera. Ska försöka ta bilder på Alvin som ska vara lika några bilder som finns på Dan när han var 8 månader, de är ju så lika! Svartvitt såklart (Dan är född på 60-talet ) och så har jag köpt liknande kläder som de Dan har på bilderna. Det här ska alltså bli en julklapp... Hoppas det går bra och att Plutten kan tänka sig att sitta still och inte krypa iväg hela tiden!

• Plutten forever

frill: Grattis till kontorsplats! Och lycka till med födelsemärkesborttagning i morgon!

Jag hinner inte heller fördrinken, kommer att byta om och fixa mig efter att Dan kommer hem (vilket blir lite senare än vanligt imorgon tyvärr) Men vi ses ju på the kvarn. Frill, om du inte hinner drinken och ska gå från skantull så kan vi sälsa.

Ginger: kontanter till Kvarnen eftersom det blir lite krångel för personalen att dra 20 olika kort... Blir mycket enklare att betala notan om alla har kontanter!
    Ang mitt pysslande så gör jag det extremt sakta och alltid på kvällen när A sover - han somnar kl 18.30-19 ca. Och jag gör det ju för att jag tycker sånt är kul! Jag är lagd åt det hållet

• Plutten forever

TH: fint hår! Du ser helt annorlunda ut mot när ja såg dig sist - då var du blond och långhårig

Swe: Fotostudio-grejen gick sådär... Först var det kaos, han satt stilla 1 sekund max innan han började krypa mot mig (kanske skulle gjort det här INNAN han började krypa?) Jag och min mamma försökte med allt: sjöng, hoppade, visade roliga leksaker osv - men inget dög, han skulle KRYPA.
    Men sen kom vi på att vi skulle ta med den där spalande musikgrejen som sitter på gåstolen. Och då blev han helt hypnotiserad i kanske 5 minuter medan den spalade musik. Då fick jag ganska många fina bilder. Men jag ville få honom att le eller skratta också, och det var helt omöjligt. Han var som sagt helt hypnotiserad av musiken.
    Jag har hur som helst lagt in bilderna i mappen "Mammas fotostudio" nu. Varsågod och kolla in! Visst ser han ut som en 60-talsbebis? Du har ju sett originalet.

TH och andra som vill gå från Skanstull: Ska vi mötas utanför Ringen (på götgatan)? Vilken tid, kvart över kanske?

• Plutten forever

det finns bara 1 bild där han ler, men då är han på väg att börja krypa mot mig som ni ser...

• Plutten forever

swe: ja, det är jättesött och likt! Men tyvärr blev det inte med proffskameran, för min slarvmamma glömde att ta med den. Men jag hade redan riggat fotostudion så vi tog med min kamera istället - blev ju helt okej ändå. Men jag vill ha leenden!

• Plutten forever

swe: han log alltså jättemycket och skrattade, men det var samtidigt som han kröp! När han satt still och var hypnotiserad av musiken gjorde han bara en enda min hela tiden. Jag ska försöka göra det igen så jag får några leenden (när han sitter!!). Och då får du gärna vara med och framkalla leenden!

• Plutten forever

TH: Ja, vi säger kl 19. Hoppas jag hinner... om inte så ringer jag! Men jag skyndar mig. Kl 19 utanför Ringen på Götgatan då!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6