• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole - Grattis för ålen hemma!

TH - Det gick också väldigt snabbt för W att ta sig fram när han väl tagit de första stegen. Nu kryper han nästan bara och han är snabb!
    Vi får tillträde 1/2, men flyttar nog helgen den 23/2.

Ang. länsing - Vi har inte börjat läsa för W ännu. Kan "läsa" ur någon bitbok ibland men vi får inte så mycket respons mer än att han vill bita och ta den ifrån oss När han blir lite äldre tänkte vi försöka läsa när han ska sova.
    Sjunger och gör ramsor ibland än så länge. Ibland blir han lugn av det.

• Hellur

Swe - Den dammsugaren du menar är en Electrolux ergorapido, de finns i många olika färger. Den suger upp väldigt bra för att vara en "handdammsugare", men inte lika bra som en vanlig. Kan användas som vanlig dammsugare samt att det sitter en handdammsugare på den. Vi är mycket nöjda med den!
    Oj vilken reklam jag gör Men tycker den är bra.

• Hellur

Plutten - Vad är det för böcker ni pratar om? Vart har du köpt dem? Har letat efter böcker i bokhandlar men dessa känner jag inte igen.

• Hellur

Halloy tjejer!

Är nu på benen igen efter att ha legat i maginfluensa hela dagen igår. Usch och fy vad det är hemskt!
    Farmor är här och leker med W eftersom jag fortfarande är matt och trött. Skönt med avlastning. Nu är de på promenad.

Swe - Vad jobbigt med sömnen. Har tyvärr inga råd.

Plutten - Grattis till bra natt! Hoppad det håller i sig.

Björklöv - Grattis till ålning Det är så roligt när de kan ta sig fram själva men samtidigt får man inte en lugn stund själv

Frill - Jobbigt med ändrade rutiner. Hoppas det bara var tillfälligt.
    Lycka till med borttagning av stygnen.

Sole - Skönt att V sover så bra.

W är mitt inne i en fas. Han har börjat matvägra. Spagetti och köttfärsås går ner men allt annat gråter han sig igenom och föser bort skeden. Han äter på nätterna och är svårsövd på kvällarna.
    Hur länge håller de på med dessa egenheter?

• Hellur

Zul - Ja roligt att ses i lördags. Köte två kuddar till soffan, en tvålmugg och ugnsvante med matchande kökshandduk. Lite nytt för stylningen av lägenheten

Sole och Zul - När ni ger gröt och sedan välling inför natten, ger ni det som nattmålet? Har de då ätit vanlig mat till middag? Hur långt går det mellan middag till gröten och sedan vällingen?

• Hellur

Björklöv - Håller med de andra, det är nog bäst för alla om du går på kören ikväll. Tror W kanske kände sig otillräcklig och gav upp då du är hemma och lyckas bättre. Kramar på er!

Soffy och Sole - Ja kan de inte var lite mer påhittiga än så

Swe och Soffy - Usch vilken jobbig natt ni haft, lider med er. Hoppas det ordnar till sig jätte snart!

Håller med om att man får skriva hur långa inlägg man vill och bara ösa ur sig allt, roliga som tråkiga saker. Det är ju det vi är till för.

Kommer kanske i morgon. Har bvc grupp på förmiddagen så beror lite på hur länge vi är där och W's sovning.

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)

• Hellur

Verkar som många av våra små är inne i en rätt jobbig fas nu. Mycket sömnproblem känns det som. Blir så trött när jag inte får sova ordentligt.
    Håller med Pippil8 om att jag kände mig mer pigg W's första levnadsmånader jämfört med vissa dagar nu. Dessutom vet jag att han klarar av att sova en hel natt och det gör mig bara irriterad och ännu tröttare när han nu ska äta och vakna och ha napp. Suck. Vill SOVA!

Vi har en liten tyrann här hemma. Idag har han haft ner en lampa där skärmen, som var i glas, låg söndersplittrad i hela hallen och köket. En timma senare hade han ner en blomkruka som även den gick i tusen bitar. Förgrymmade unge. Han är överallt hela tiden. Älskar att dra i sladdar och bita i skorna. Dammsög i evigheter känns det som, är så svårt att få upp det ordentligt och vill ju inte att han kryper runt i det så det fastnar på honom eller att han får det i munnen.
    Kan verkligen inte titta bort en sekund längre.

• Hellur

Halloy tjejer!

Förlåt för det sena meddelandet men kommer inte förbi Soffy idag.
    Kom hem från bvc grupp vid strax efter 13 och hade då en vrålhungrig och skrikande William i vagnen. Har precis ätit själv så orkar inte bege mig nu.
    Men träffas gärna imorgon! Har inte sett er på snart två veckor nu, börjar få abstinens

Träff torsdag:
    Hellur

• Hellur

Björklöv - Skönt att även vanligt jobbande människor kan vara förvirrade
    Stackars K som ramlade ner, men sånt händer, huvudsaken är att hon mår bra.

Swe - Grattis till lyckad läggning! Hoppas nu att nätterna blir bättre också.

Plutten - Skönt att A trivs bra i sitt rum.

ABC - Hoppas G kryar på sig snart!

Lillen - Låter som ni har en bra rutin. Får jag gå på kurs hos dig?

Hoppas ni hade en trevlig träff idag!

Vi vill ta tag i W's nattning, har lånat barnaboken av min svägerska och så tänkte jag kolla med er hur ni gör. Swe, Lillen, Plutten mfl. Vill gärna ha råd och förslag.
    W skriker inte utan bökar runt och kommer inte till ro. Han krånglar när han äter och äter oftast i flera omgångar.
    Nätterna är oftast bra, äter en gång och vi får stoppa in nappen runt 1-3 ggr.

• Hellur

Tycker också det låter bra att besöka Andys. Har varit där en gång, finns mycket plats för barnvagnar och fika
    Vad bra att det är lugnt, då får våra små krypande tyranner invadera minibebisarnas mammagrupper

Spännande avslutning på Greys. Nu får man väl vänta ända till april innan man får se vad som händer. Gäller oss som inte laddat ner alltså

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6