Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Plutten- jag vet inte var man hyr, min pappa visste, kan meddela sen! Det är linoleummatta i rummet nu, ful och omysig. Tror det blir jättefint med matta, och nåt English måste vi ju ha! Åtminstone lägger vi den inte i badrummet Jag var också helt anti det förut (efter åren i England) men det är mysigt, speciellt i sovrum! (J's farmor har i köket, INTE mysigt)

Bianca- såååå avis på Thailand!

• Swenglish

Sole- usch tråkigt med mensvärk! Tack för rebjudandet med borren. men en slagborr har vi provat tror jag, här behövs ännu tyngre grejer...

Bianca- kommer gärna på lunch hos dig med min inträdesbiljett ergon! och vi får inte panik, har du varit ho mig?

abc- här är operation göra-lägenheten-beboelig-igen som gäller hela veckan... men nästa vecka vill jag fika varje dag!

Från att ha varit en flaskvägrare är F nu plötsligt en bröstvägrare och en flaskälskare! Men det kan gå tillbaka, eller hur Frill, A vägrade väl ockå bröstet ett tag?

• Swenglish

Ja här var det dött, alla kanske tröttnade på varandra efter utekvällen? Vi höstlovar oss med en massa fix i lägentheten, igår fick vi (eller pappa och J) upp skåpen i den sjukt hårda väggen med en specialinhyrd borrhammare, och idag ska vi börja tömma skräpkammaren, måla och tapetsera. Samt även hinna med en promenad i det vackra vädret, kanske till Hammarby Sjöstad och vaccinera F mot pneumokocker.

Vivs- gud så söt! Ska inhandla tomtedräkt åt F i veckan och fota julkort.

TH- lycka till med hallen!

Plutten- har inhandlat ingredienser som ska bli storkok åt F! typ sötpotatis och köttfärs tror jag det blir.

• Swenglish

Sole- coolt!

Hellur- krya på dig!

Plutten o Vivs- jobbiga läggningar!

Nu har vi vaccinerat F för pneumokocker- ajaj vad sprutan gjorde ont! Men än verkar han inte ha blivit påverkad. Nu har han suttit på golvet i en halvtimme och plockat ur leksakerna ur korgen, helt nöjd. Verkar vara stor skillnad nu när han sitter såpass bra. Imorgon ska mormor och morfar passa honom medan vi fortsätter här i lägenheten med målning osv. Köpte en tomtedräkt på Åhöens som jag inte vet om jag ska behålla, men ville tipsa om deras pepparkaksdräkt, hur gullig som helst! Vi kan inte ha den på jolkortsfotot tyvärr eftersom det nog inte makes sense för engelsmännen...

• Swenglish

Plutten- de har den inte på Åhlens Skanstull, var där idag och frågade, så du får ta dig till City! Där finns den på barnavdelning där nere.

• Swenglish

Gokväll! Nu är datorn ikopplad igen! Vi har tömt skrubben där vi haft den oc målat, tapetserat och fixat för Fs rum. Sen har vi satt upp skåp över sängen i vårt sovrum i världens hårdaste vägg. Så vardagsrummet är fullt av grjer som ska hitta hem i skåp/på soptippen/på blocket. Två tripper till Ikea har det blivit också. Vi har beställt heltäckningsmatta till Fs rum och den kommer i slutet av nästa vecka och sen är det nästan klart! Så veckan efter får ni komma på invigningsfika hos oss!

Vivs- jobbig läggning, förstår att ni vill ändra på det. Kanske sover hon för sent på eftermiddagen? Vi försöker styra det så att F inte sover senare än 15, då somnar han som en stock vid halv sju ungefär.

Sole- tråkigt att solstålen blivit gnällig, men det går säkert över snabbt. Låter ju precis som 8-månadersfasen.

Pippi- jag lagade sötpotatis med köttfärs (kokade köttfärs, vitlöksklyfta, persilja och sötpotatiskuber), men F har inte fått det än, ska rapportera sen! Tips till fotostudio är att lägga honom på vitt lakan och ha vitt lakan i bakgrunden.

"Schema" (väldigt ungefärligt)

06.30-vaknar, får 50/50 ersättning/välling vid 7-8. Sover 9.30-10.30

11-12 - mat, halv burk ungefär. Amning efteråt eller någon timme senare.

14-15 sover.

17- gröt

18- 50/50 ersättning/välling

18.30 ca amning, sen sova.

Oftast ammar jag också två gånger på natten, har försökt vänja honom av med det men står inte ut med skriket och vill ju så gärna sova =amning enklaste utvägen.

Hm, skulle skriva mer kommentarer till folk men har ju glömt vad det var...

• Swenglish

Gomorron! Här har vi också en som sovit mycket bra! Han somnade strax för sju, vaknade vid 22.30 och fick vyssjas en stund, sen sov han till tio i fem, ammades och sov till sju! Tjoho! Och jag fick sova nästan sex timmar i sträck, vet inte när det hände senast!

björklöv- lycka till idag, tyvärr var vi redan bortbjudna (till Solna faktiskt, så kanske hörs du ändå? )

Hellur- grattis!

Murgrönan- det låter gott, ska jag prova!

Plutten- F sover sammanlagt ca 2 timmar per dag, och 12 timmar på natten.Ibland lite mer, ibland lite mindre.

Zul- åh, det låter så mysigt att skicka filmer till varandra! Vi har världens enklaste mobiler, men nu sen F kom har jag verkligen velat ha kamera för att kunna skicka bilder! Tyckte också det lät skönt att vara helt ensam ett par dagar, men vi var borta från F i ca 6 timmar i torsdags och jag saknade honom jättemycket! Men då bir ju återseendet desto ljuvare!

• Swenglish

Här händer ju...ingenting!

Pippi- oj det var fixigt, duktigt! Även vi har hållit på hela dagen och nu börjar det bli klart.

Majlinsa- Om du känner att du verkligen vill bli av med det skulle jag lägga ut det gratis mot avhämtning. Fast det beror på hur det ser ut. Är det väldigt slitet kanske det är värt det att nån kommer och hämtar det?

• Swenglish

Sole- jobbigt, hoppas det vänder snart! Det är jobbigt när man är borta, vi var borta ikväll och trots att F var jättetrött somnade han inte förrän vid halv nio i bilen (han brukar somna vid halv sju), men han var tackochlov på gott humör.

• Swenglish

ABC- jobbigt! Äter han mycket mat på dagen? Vi trattar i F gröt klockan 17, välling/ersättning (igår drack han nästan 2 dl) vid 18 och sen amning precis innan sänggåendet. Då klarar han sig till efter 3 iallfall, säkert längre, men jag är för blödig och på natten orkar jag inte med skrik. Tycker nästan det är värre när han skriker och J är med honom eftersom man känner sig så maktlös, även om jag vet att J är jättebra på att lugn honom. Hoppas verkligen det vänder för er snart! Jag tycker det blev bättre när F började sova ensam i rummt (J och jag sover på soffan och golvet i vardagsrummet, men nu är hans skrubb snart klar och då får han sova där. F alltså, inte J ), har ni möjlighet att låta G sova ensam i ett rum?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6