Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Pippi- jo du har säkert rätt med amningen och sömn. Vi ger F välling/ersättning vid 18 och sen ammas han lite precis innan han ska sova, men det är nog mest gosigt (och lite sömnmedel )
Majlinsa- vi glömmer också att borsta tänderna på kvällen, borstar på morgonen. Ska införa att han borstar tänderna det sista han gör, efter amningen. Är rädd att han ska piggna till då, för han tycker det är jätteroligt med tandborsten...
ABC- grattis till flaskframgångarna! Då lossnar det säkert nu och han börjar dricka mer och mer. Jag tyckte det var svårt att ebstämma vilka mål som skulle bytas ut mot flaska, men nu får han flaska till frukost och på kvällen, amning efter. Det är jätteskönt att jag inte behöver stiga upp/vakna för att mata honom, att J kan göra det. Tänker dock fortsätta delamma ett bra tag till om det går, vi ska bort i jul till Oman och då tror jag det är bra för hans mage att jag ammar, plus att det är jättesmidigt att alltid ha med sig mat/mellanmål! Vi provade också med vatten i flaskan, och tillochmed Sempers "babysaft" (som jag inte gillar iden med egentligen) för att vänja honom vid den.
Ginger- F har också små sår på fingrarna, jag tror att han bitit sig själv?!!?
Sole- jag tror också det är rätt mycket billigare med egen mat, och miljöproblemet går ju inte att bortse ifrån. Dessutom vill jag vänja F vid vår mat ocks, så att han inte ratar den sen, burktiden är ju ändå rätt begränsad. Tyvärr var min sötpotatis/köttfärsgryta inte så god idag åt Herrn, men skam den som ger sig!
Ginger- hoppas J börjar sova bra igen!