Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Pippi- jo du har säkert rätt med amningen och sömn. Vi ger F välling/ersättning vid 18 och sen ammas han lite precis innan han ska sova, men det är nog mest gosigt (och lite sömnmedel )

Majlinsa- vi glömmer också att borsta tänderna på kvällen, borstar på morgonen. Ska införa att han borstar tänderna det sista han gör, efter amningen. Är rädd att han ska piggna till då, för han tycker det är jätteroligt med tandborsten...

ABC- grattis till flaskframgångarna! Då lossnar det säkert nu och han börjar dricka mer och mer. Jag tyckte det var svårt att ebstämma vilka mål som skulle bytas ut mot flaska, men nu får han flaska till frukost och på kvällen, amning efter. Det är jätteskönt att jag inte behöver stiga upp/vakna för att mata honom, att J kan göra det. Tänker dock fortsätta delamma ett bra tag till om det går, vi ska bort i jul till Oman och då tror jag det är bra för hans mage att jag ammar, plus att det är jättesmidigt att alltid ha med sig mat/mellanmål! Vi provade också med vatten i flaskan, och tillochmed Sempers "babysaft" (som jag inte gillar iden med egentligen) för att vänja honom vid den.

Ginger- F har också små sår på fingrarna, jag tror att han bitit sig själv?!!?

Sole- jag tror också det är rätt mycket billigare med egen mat, och miljöproblemet går ju inte att bortse ifrån. Dessutom vill jag vänja F vid vår mat ocks, så att han inte ratar den sen, burktiden är ju ändå rätt begränsad. Tyvärr var min sötpotatis/köttfärsgryta inte så god idag åt Herrn, men skam den som ger sig!

Ginger- hoppas J börjar sova bra igen!

• Swenglish

Godmorgon! Och så är vi ensamma igen, efter att J varit hemma hela förra veckan, lyxigt!

Sole- vi kommer också blanda eget med burkar, så smidigt med burkar ju, speciellt när man ska iväg, de behöver ju inte hållas kylda om de är oöppnade! Skönt att V verkar vara tillbka till sitt gamla jag!

Plutten- det låter svettigt! Jag tror upptäckaråldern vara lääänge!

• Swenglish

Sole- förlåt, hade redan något inplanerat som jag glömde... Senare i veckan vill jag ses, har ju inte sett er på eeeevigheter!

• Swenglish

Jag blev också präktig, men jag är inte så förvånad egentligen... Tror dock jag kommer vara den föräldern som vill vara präktig men inser att det inte alltid går.

Ang dagis- skönt att ni inte behövt tänka på det förrän nu, vi bor i nacka kommun och där är det sjuk dåligt med platser, så vi ställde F i kö dagen han fyllde tre månader, annars finns det typ inte en chans att få nåt som inte ligger en timmes bilresa bort. Känndes jättestressigt att behöva tänka på dagis då när man knappt fattat att man blivit förälder...

F sov dåligt inatt, vaknade tolv, ett och två och grät, två ammade jag för att få sova och sen ammade jag igen fem när han vaknade och grät. fattar inte varför han är så ledsen när han vaknar till.

• Swenglish

Tack Sole! Jag instämmer till fullo!

Zul- fy vad hemskt, förstår att ni blev uppskakade, men det är tyvärr sånt som händer. Skönt att vara läkare när det händer sånt! (Eller blir man ännu mer orolig?)

Pippi- tråkigt med sjukdom igen!

ABC- grattis till nya nätter!

Lycka till alla andra som kämpar vidare!

Björklöv- har tänkt på en sak, varför vill du inte sluta nattamma, finns det någon särskild orsak? Bara nyfiken!

Kanske kan vi ses hos mig nästa vecka om ni vill? Invigningsfika av Fs rum! Fast jag vill säkert ses nu i veckan också, men till mig får ni komma när rummet är helt färdigt, vilket det borde bli till helgen.

• Swenglish

Björklöv- aha då förstår jag! Synd att jag inte tycker det är fullt lika mysigt som det låter när du beskriver det...

Plutten- klart du inte ska känna dig stressad, vi jobbade ju tillsammans i en vecka (med annat också än rummet).

ang tomtedräkt så är det en annan sån grej som jag ALDRIG skulle göra innan jag fick barn, jag menar att jag tyckte det var fånigt att klä ut dem. Nu vill jag skicka julkort med F i tomtedräkt! Tänk vad man ändrar sig. Däremot kommer han inte ha den på julafton utan kommer istället vara iklädd nån sorts soldräkt i Oman på stranden!

• Swenglish

Bianca- jag ville också göra så, med julklappspengarna alltså, men det föll inte i god jord hos min man... Jag älskar att köpa/göra julklappar åt folk, men utan att det blir stressigt och NU MÅSTE VI HITTA EN KLAPP ÅT X!!! Iår blir det iallfall inga eftersom vi är borta över jul.

Ginger- du får rapportera vad dina vänner tyckte om Oman sen!

Pippi- grattis till bra natt!

Vi testade att sova i samma rum som F inatt för att se om han skulle sova bättre, men jag tycker nästan det blev sämre. Han vaknade två och skrek och grät, men slutade direkt när vi tände. Det slutade med att jag ammade. Sen vaknade han ett par gånger till och grät. Jag har inget emot att stiga upp när han gråter såklart, men jag önskar att han skulle tröstas av annat än min amning, tex min man...

• Swenglish

Sole- har också funderat på nattlampa! Var köper man en sån? Anna Whlagren säger ju att det ska vara kolmörkt men många har ju nattlampa som du säger.

Det skulle komma en kille från Notar och värdera lägenheten, men han hade försovit sig för att han var uppe hela natten med sina barn... Så nu sitter jag här och surfar medan F sover på balkongen. Vad ska ni andra göra idag? Jag har lite tråkigt. J åker till Amsterdam idag, hemma först på fredag. Jag vill också åka iväg och bo på hotell och gå på spännande kurs!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6