• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Swe - Kan egentligen inte hålla mig. Men har ingen som helst aning om hur man laddar ner.
    Skönt att nätterna går bättre och bättre! Är det AW som ni kör? Vill också få mer "kontroll" över W's nattande och sovande.

• Hellur

Vi ses också gärna idag! Men framåt 14:00 tiden funkar bäst för oss.

Afterwork i december låter som en bra idé!
    Jag ska jobba 8 dagar i december så det blir det en riktig afterwork för mig
    Chefen ringde i fredags och sa att om jag kan jobba två veckor får jag en månadslön, är inte svår övertalad så sa att jag ska skrapa ihop de dagar jag kan. Men det skrämmer mig lite, har inte jobbat på 9 månader och min hjärna är ju inte den allertaste och snabbaste direkt.

• Hellur

Sole - Jag får bjuda in på fika då så du får ha kurs för mig

• Hellur

Sole - Ja usch vad fräck du är
    Vi kan vara var som, men helst inte här, håller på att städa inför fotograferingen på måndag och hela bokhyllan är utplockad just nu.

• Hellur

Toppen, då kommer vi när W och jag har ätit Sole! Men framåt 14 blir det nog.

Frill - Ska vi ha sällskap till Sole?

• Hellur

Frill - Ok, så ses vi hos Sole senare. Hoppas på slippa stämpla, ibland går de bara förbi om man ignorerar Fy skäms, jag vet, men man blir lite snål.

• Hellur

Ang. Andys på onsdag så är det en klädes mässa där och man måste ha inbjudan för att komma in. Så är nog inte bästa dagen att fika där.

• Hellur

Tack för trevlig eftermiddag Sole, Frill och Plutten!

Tryffel, mmmmmmm vad gott! Vill också ha

Här hemma röjs det rejält. Inte klokt vad skit man plockar på sig och bara slänger in i vråer och utrymmen. De kommer och fotar lägenheten på måndag och det ska ju se ut ungefär som på visningen. Som tur är behöver vi inte tvätta ur och städa i skåpen förrän till visningen. Så jag slänger just nu in allt i skåpen och garderoberna

Om någon har något bra styling tips så delar jag gärna med mig av det!

• Hellur

Zul - Nä fy vad tråkigt! Stackars lilla Agnes. Hoppas hon mår bättre nu och att febern sjunker snart. Kramar på er!

Soffy - Tack igen för styling tipsen. Hoppas det gick bra på mötet med chefen idag.

ABC - Så nu har ni inte en lugn stund W gjorde precis samma sak när han skulle börja krypa. Det blir bättre när han väl har börjat krypa. Fast då kommer nästa steg, att stå upp... Hoppas han inte håller er vakna för mycket på natten bara.

• Hellur

Halloy tjejer!

Denna helg har bara flugit fram. Vi har städat och röjt i 110 hela helgen och nu skiner lägenheten inför fotograferingen i morgon. Men usch vilken tid det tar! Speciellt när man har en liten krypande tyrann

Gillar julen och all julpyntning, men den får vänta tills imorgon em efter fotograferingen. Men har fixat adventsstaken så vi kunde tända första ljuset imorse.

W har feber Han vaknade upp i natt jätte varm och det var svårt att få honom att somna om, men efter en alvedon och lite ersättning somnade han om till slut. Har varit väldigt gnällig och grinig idag, ikväll var han piggare och gladare och kändes inte varm men hade ändå högre feber än i morse! Hans två framtänder i överkäken har tittat ut och kanske är det dem som spökar?

Lillie - Välkommen hem! Roligt att ni haft det bra. Ska bli kul att höra när vi ses.

Lillen - Usch och fy för magsjuka. Skönt att du mår bra igen!
    Här är en till som är, eller var, helt besatt av OC. Nu går den i repris på em, kan inte låta bli att titta.

Sole - Ja extra säng är riktigt bra att ha. W sov i sin mycket i somras men nu var det ett tag sen. Det blir hans säng i jul.

Frill - Vilken duktig kille A är! Skönt att ni kan ha med er honom ut.
    Lycka till första dagen på jobbet i morgon!

Ang. IKEA - Vi kanske följer med, ska bort på em men om W mår bra och är feberfri så kanske vi kommer och shoppar lite och äter lunch med er.

• Hellur

Halloy halloy!

Vill gärna också veta mer om ramsandet och buffandet, precis som Emma.
    Vi vill göra nattningsrutinen kortare och lättare och vill gärna veta hur ni gör.

Nu har de äntligen tagit kort på lägenheten, så nu kan vi slappna av ett tag innan den riktiga rensningen och städningen börjar inför visningen.
    Tänkte julpynta lite nu när W sover men fastnade här...

Lillie - Kan tyvärr inte nästa onsdag, jobbar alla dagar utom torsdag. Men träffar er gärna då!

• Hellur

Lillen - Ja det är sova hela natten kuren. Har läst lite i AW's barnaboken men får inte ihop det, står att man ska göra olika steg vid olika månader. Var i och för sig väldigt trött när jag läste.

• Hellur

Här var det dött idag.

Hoppas ni har en trevlig dag på IKEA Swe och Plutten, och ni andra på fikat/lunchen.
    Vi blir hemma på dagen. Är så trött och seg idag. Ska iväg och klippa mig i em, mina föräldrar ska vakta W och sedan stannar jag där på middag.

I natt sov W i sitt rum för första gången. Det gick helt ok. Han har sovit där i två dagar på dagarna utan problem. Han vaknade och åt två gånger och napp en gång, kändes som massor av gånger. Vet inte om det var rummet eller bara tillfälligheter. Tänkte ha honom där i några nätter och se hur det går.
    I julhelgen, när vi båda är lediga, ska vi ta tag i sova hela natten kuren och nattningen.

• Hellur

Adventsfika låter som en toppen idé!
    Men jag jobbar alla dagar utom torsdag nästa vecka, så föreslår den jag kan och hoppas på att det funkar för er med.

Adventsfika torsdag 13/12:
    Hellur

• Hellur

Sole - Nä men säg inte så! Nu blir jag jätte nyfiken. Usch som i något äckligt elelr?
    Ok, vill inte veta. Eller kanske ändå.

• Hellur

Swe - Kan inte heller nu på torsdag då jag jobbar. Jag menar nästa torsdag när du kan, den 13/12.

Sole - Vi badar W ungefär varannan dag, han tycker att det är så roligt att sitta och plaska. Använder shampoo och tvål ibland men långt ifrån varje gång. Oftast har vi badolja.

ABC - Även W var ganska lugn i magen och tycker det har stämt rätt bra. Han var som livligast på kvällarna vilket stämmer mot nu för han är en kvällsbarn.

• Hellur

Sole - Det står rätt still med dem för tillfället. Har haft fullt upp med lägenheten och W som haft feber och varit klängig. Men hoppas kunna sätta mig ner snart och utöva dessa kunskaper

• Hellur

Morning girls!

Jag undrar också hur det går med mina färdigheter
    Har faktiskt inte hunnit försöka ännu, men nu måste jag göre det för är för nyfiken på vad som händer.

Plutten - Trist med kapitulationen. Hoppas det blir bättre snart och lilla A kommer sova hela natten i sitt rum.
    Visst är det mysigt att ha dem mellan sig ibland, men man vill som sagt ha sin säng för sig själv man sover dessutom mycket bättre då.

I natt var andra natten som W sov i sitt rum. Det gick kanon! Ska absolut inte ropa hej, men han åt inte på hela natten. Det var första gången på flera veckor. Däremot var det krångel läggning, vilket har blivit till en ful ovana här, han somnade inte förrän strax efter 22!
    Nu MÅSTE vi ta tag i nattningen ordentligt, igår vart E riktigt sporrad och började läsa AW. Vet inte hur man ska börja bara, vi vill försöka tidigare lägga nattningen. Hur började ni andra???

Idag ska vi till Andys i Sickla på kläd mässan. Kanske kan hitta lite julklappar till W

• Hellur

Zul - Nä men usch, stackars lilla A. Ni har verkligen haft otur! Förstår att ni är oroliga. Stora kramar på er!

Sole - Grattis till "mamma"! Vad roligt och sött.

Ginger - Ingen fara, nega på du, det är dels det vi är till för Hoppas ni får en god natt sömn!

J79 - Trista nyheter om mormor.
    Tack för inbjudan tills imorgon, hade varit jätte roligt att komma till er men jag ska jobba.

Lillie - Ja visst är Andys bra nu när de är lite äldre. W hade jätte roligt i bollhavet. Men outleten var som sagt inget att hänga i julgranen. Vart lite besviken, trodde det skulle finnas mer. Och du som åkt ändå från norra delen av stan.

Imorgon ska jag som sagt jobba för första gången sedan W kom. Känns både läskigt och roligt. Har ju valt det själv och det ska bli skönt att komma bort lite och in i "verkliga" livet några dagar. Fast det var nio månader sen sist och min hjärna är inte direkt up to date. Undrar om de förstår vad de gett sig in på, låte mig med min mjölkhjärna sköta företagets fakturering några dagar.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6