• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

torsdag kan jag inte heller, har träff med en kompis som är höstlovsledig

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nämen vad lite aktivitet det var i den här tråden nu då!
    hoppas alla mår bra!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

hur ska man tolka det med ett barn som får prova mammas nya mat med grövre konsistens som ser ut som att han vill kräkas och gör det sen?Dock fick han i sig lite mat iallafall, det var inte tvärdissande.
    Fruktpurén gick ju i och det var ju bara mix av äpple och banan.
    jag väljer att tro på att det var konsistensen

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    plutten
    den blev lila med ljusare lila text och då "Sofies kalender 2008" originellt va??
    jag är extremt kinkig när det gäller kalendrar, hoppas jag är nöjd när den kommer också!

Vivs
    gud så söta kort på jennifer!!

Plutten o björklöv
    skönt med gladare barn!
    här är det gnälligare än vanligt och oroligare vid läggning, det såg plutten sist vi sågs och hade kommentaren "KAN Viktor gnälla?"

nån som har lust att ses på fredag??

dagens I-landsproblem:
    vi har ju en jättevarm och skön åkpåse men även en fejk-fäll som man kan ha i vagnen. nu börjar det ju bli kallare coh så länge V sitter i åkpåsen är han varm om benen men frågan är hur man ska göra framöver när man tex gungar eller andra aktiviter utenför vagnen? Ska vi köpa vinterjacka + täckbyxor och ha dem under vagnen och ha kvar åkpåsen eller ska vi köpa overall och ha fällen som han får sitta på?
    vad tycker ni?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

V har börjat ligga tvärsöver sängen nu och han är ju för lång så han måste böja på benen och trycker upp huvudet mot spjälorna. ser absolut inte skönt ut och efter ha rättat till honom de första 10 gångerna får han nu ligga så.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Lillie
    åh lilla bomullstussen, hoppas det funkar med lite mer fett i maten!
    här stoppas också nappen i 1-2 gånger per natt, hur länge ska man hålla på så?
    ang. smör har jag använt vanligt men det har inte varit extra salt. i mosboken står det på recepten "smör" men inte specificerat utan salt så jag antar att vanligt är ok...?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

bianca
    på din AMMAS jobb? har du lämnat över det till nån annan nu?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

jag gick hemifrån till st eriksplan så då betyder det ju att jag kan äta delicatobollen som ligger o ropar i skåpet?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

bianca det är ditt fel att jag åt upp chokladbollen

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6