• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

åh vilken natt!
    V har vaknat typ en gång i timmen och velat ha nappen och nu på morgonen är han grinig som sjutton, fy vart är min glada okomplicerade bebis?
    är det nån av er som fått han?

frill
    ja jag tyckte den var lite kul och personlig! inte så dyr heller jämfört med de ute på stan.

Träff tisdag 6/11:
    Lillie 
    sole

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    den kostar 275 och då ingår frakt.
    ja det är antagligen en period nu, mkt tydligare än vad vi har haft förut.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj!

nu har jag varit på barnadiset med en kompis som har en två-åring. Jättekul för dem och det funkade alldeles utmärkt med V också, inte alls så högljutt som ni trodde det skulle vara. är helt slut efter dagen och natten så jag hoppas V sover en stund på em nu...

Hur äter era barn nu?
    vore kul att jämföra!

V äter såhär:

05.30 Majsvälling 200 ml

10.00 Lunch, 1 stor burk mat, halv burk fruktpuré samt 20-40 ml ersättning

14 Gröt + 20-40 ml ersättning (ibland äter han mer ersättning)

17 Middag, som lunchen

19 Majsvälling 200 ml

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

tack för alla input om mat, intressant att se!
    V äter också som en 8-månaders, men det var bara för någon dag sen v började ge mat istället för gröt kl 17.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nu inser jag ju att vi ger V frulle väldigt tidigt! ska nog försöka skjuta lite på det och ge vid 07 iallafall. ge nappen vid halv sex och se ifall han somnar om.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

godmorgon!
    efter ha kämpat med att V ska somna om från kl 04, gick vi sen upp kvart över fem *suck* nu gnäller och leker han om vart annat. det är verkligen en annan bebis här nu, iallafall på kvällar när man ska sova, på nätter när han vaknar varannan timme och gastar tills han får nappen.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    tack för tips! vi somnade om efter sju i vår säng och han låg som ett plåster, brukar han aldrig göra! kanske kan vara en bra idé att flytta in han ett tag tills denna period är.

idag ska jag in och köpa loss originalen till våra bröllopskort för svärfar fyller 60 i helgen och ska få en sån där digital fotoram och då är det ju kul att ha lite bilder att lägga in!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj!

tack för alla tankar, det är väl inte mer än rätt att vi har en gnällunge hemma nu

Ikväll ska vi på en spontanmiddag hos några kompisar, hoppas gnällspiken också komemr tycka det är ok!

ha en skön lördagkväll alla!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

åh sk adu sjunga Brjöklöv!
    det hade jag jättegärna velat lyssna på men svärfar fyller 60 så det firas både imorgon och på söndag

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

godmorgon!
    åh vilken annan bebis vi har hemma, läggning, natten och morgon är han tröstlös. Bara är så ledsen och blir galen när flaskan kommer. sen vänder det helt plötsligt och han äter upp allt.
    Igår kväll var vi hos en annan barnfamilj på middag och när det skulle sovas kräktes han ner oss båda, åkpåsen , sig själv + vagnen så det blev att somna i vanliga kläder.
    väl hemma gick det inte att få honom att sova i egen säng så han har sovit mellan oss inatt och då har vi inte behövt stoppa i nappen. han är så himla labil nu, men sen han vaknade imorse (och även somnat om) så är han glad , än så länge!!

swe
    mysigt med inflyttningsfika!

murgrönan
    tack för recptet!

swe och hellur
    grattis till sömn hela natten!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6