Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

hej tjejer o bebbar!
    Hoppas ni mår bra och haft en härlig helg. Själv är jag rätt sliten. var på 30-års fest o sen ute igår. kom väl hem nån gåg efter 04 och sov till 11.30 idag. känner mig ändå lite trött.

Jag börjar bli lite orolig för 8-månadersfasen när jag läser cad ni skrivit. A verkar lika glad som vanligt och sover fortfarande 19.30-0.30 utan att vakna. Det har han gjort i snart 2 månader nu och det vore ju typiskt om det skulle ändras om 2 veckor när vi drar till Thailand.

Imorgon ska vi på 8 månaderskontroll. sk abli spännande att se hur lång A är och vad han väger.

kram på er!

• bianca2

Plutten! Låter ju sjukt gulligt! Måste jag prova imorgon

• bianca2

Lillen: även om A är et litet ljus (oftast) så är han så himla aktiv och vild. en riktig liten busunge. inte still en endaste sekund. phu...
    Hoppas sova-hela-natten funkar nu. e ju så sjukt bortskämd så jag hoppas lilla I sover hela nätterna utan att vakna som A gör!

jag har faktiskt inte prövat 8-månaders burkarna. A blir ju 8 månader på tisdag och jag har faktiskt tänkt vänta till efter Thailand. Vi ger i och för sig ganska stora bitar bröd, mat av oss etc och det har funkat men vi får se hur det blir.

Emma: Gulligt att Leo vill pussa dig. A pussar i luften till mig och andra om vi gör det. det var i och för sig ett tag sen nu. hmmmm, han har säkert tröttnat på det. ska testa det imorgon igen.

• bianca2

Zu - vem är Alice? heter inte din sötis Agnes? eller menade du nån annan? jag e lite förvirrad.

var oxå på 8 månaderskontroll.

77 cm och 9900g!!

• bianca2

Vi ger Gröt 17.30 ca (middag) och sen välling runt 19.30. A äter bara ett mål lagat mat perdag. Tänkte börja med två efter Thailand. Allt för att det ska bl så smidigt som möjligt under resan. Vi ger sammanlagt 2 mål välling, 1 gröt, 1 mat och frukt/smörgås/ersättning (mellanmål) vid behov.

• bianca2

men jag tror faktiskt att de mätte fel och att han e ännu längre. alla 80kläderna är för korta!

Soffy - kommer gärna!

• bianca2

soffy - ja, men ebba e ju tjej. kanske inte så kul för henne om hon blev 195 cm! Min bm sa att om A fortsätter att följa si kurva "borde" han bli 190 cm lång. vi får väl se...

och A har bara 2 tänder, kryper inte utan ålar, kan inte stå. visserligen pratar han massa skit men han var sen med att tex sitta (6,5 månad). han kanske växte för snabbt?

Fika hos mig på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca

• bianca2

Plutten! eftersom min kille är 184 cm och jag 176 (du är väl inte lika lång?) så borde väl min A oxå bli 195? fast de kasnke utgår från hur långa de var när de föddes och A var ju hela 54 cm!

• bianca2

TH : jag tror man ska ta deras uträkningar m en nypa salt (även om det stämde på mig). man ska tydligen multiplicera hur långa de är vid en viss ålder m något. o följer de sim kurva kan man "räkna ut" hur långa de kommer att vara (troligtvis) vid 2 års ålder. Men jag gissar att det förutsätter att de inte föds för tidigt?

• bianca2

Hej tjejer!

Hoppas ni alla mår bra trots viss sömnbrist, vilda bebisar, o lite oro (hoppas du kommer iväg på kören björklöv)
    Själv har jag fortfarande tur m en unge som sover hela nätterna, men det vänder nog lagom till Thailand.

Själv var jag hos min kollega idag på hgennes dotters 1-års kalas! Hur mysigt som helst. och hon berätta att hon var gravidigen!! i v 10!! blev lite avis faktiskt. M är dock absolut inte på ännu...

ska dricka vin m tjejkompisar ikväll

kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6