Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

björklöv: vad trist att K är sjuk! Men du kan ju bjuda hem alla till dig istället. Blir väl hemma-hos-träffar mest nu, och då blir det ju hos den som erbjuder sig liksom... (jag kommer inte idag, men vi kan ha träff här någon dag snart!)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Björklöv: såklart finns det trådar för allt här på FL, här är en som samlar julklappstips på vad man kan ge en 9-månaders (som våra kommer att vara i december alltså!)

www.familjeliv.se/Forum-3-20/m26198018.html

j79: Nej, kl 4 är det verkligen inte kul att gå upp! Alvin vill ibland upp kl 5 och det är inte kul... men kl 6 tycker jag är ok. Är jag konstig? Jag har alltid varit en morgonmänniska. Morgonpigg & kvällstrött. På tal om det ska jag gå och lägga mig nu.

Sole: instämmer, ni är bäst!! Vad hade jag gjort utan er? Jag känner INGEN som har bebis som jag inte träffat på internet... haha

zul: USCH vad hemskt!! Men ni gjorde ju helt rätt som spolade så länge. Skrek hon hela tiden då? Min syster fick en hel kastrull kokande vatten över sig när hon var ett år, mamma spolade iskallt i badkaret i en halvtimme, och av brännskadan syns ingenting. Det läkte jättefint.
    Men stackars lilla A, förstår om ni mår dåligt! Men olyckor händer ju ALLA, det gäller bara att vara förberedd och veta hur man ska agera - vilket ni gjorde! Samt försöka förhindra olyckor förstås. Men de sker ju ändå...

pippil8: ja, visst är det kul när maten blir god? jag ska försöka hitta på något nytt smarrigt snart.

godnatt på er!

• Plutten forever

swe: gud vad kul! Jag kommer! Ska man ta med en inflyttningspresent till Freddy kanske? tänk att ni hinner klart före oss trots att vi har hållt på i 2 månader... pinsamt...

ang. dusch: Om jag ska tvätta håret försöker jag göra det på morgonen innan Dan går alt. när A sover. Om jag bara ska ta en snabbdusch får han ligga på skötbordet precis bredvid duschen (och skötbordet har fallskydd i form av en plexiglasskiva... jaja... präktiga pluttmor har specialbeställt den)

• Plutten forever

frill: men ditt vardagsrumsbord var ju pyttepytte, du kommer att vänja dig vid det nya snart! Nu får du ju plats med fler kaffekoppar (jag menar om vi inverderar ditt hem igen)

majlinsa: å, kan tänka mig det! Gud så sött! Vilket roligt jobb förresten.

zul: jag har bara haft 1 mens än så länge, då blödde jag mer än vanligt men hade ingen mensvärk alls.

sole: vi har köpt Åhléns pepparkaksgubbedräkt (tack Swe för tipset!) men vet inte vad vi ska göra av den mer än att ha den på honom typ på lucia. Kommer inte att skicka ut julkort till släkten iallafall.

Tidig morgon här, A vaknade halv fem (!), Dan gick upp och sen var han (alvin alltså) jättegnällig och ville inte somna om trots att han var jättetrött. Suck... Hoppas dagen blir bra ändå.

• Plutten forever

Idag har jag inte loggat in på hela dagen, har fått en mycket krävande plutt som håller på att få tänder i överkäken (det sticker ut en liten spets på ena sidan). Nu har vi tagit lite flytande alvedon på gaddarna, hoppas det hjälper. Stackars gnällplutten...

Men positivt är att idag reste han sig upp helt själv för första gången mot ett bord och stod kvar ganska länge innan han tappade balansen Duktigplutten!

Jag har varit ute på två st 1-timmespromenader idag, skönt med luft och motion och få lite ro att tänka.

Julen: Jag ääääälskar julen och allt som hör till (utom det religiösa, jag är ateist). Det är traditionerna jag älskar, familjesammankomsten, glögg, lussebullar, julklappar, pepparkakor, godis, julgran, adventsstjärna i fönstret, starka ostar i kylskåpet, att man har semester någon vecka tillsammans men ändå inte åker någonstans - bara myyyys hemma
    Vi firar jul hemma hos oss och brukar vara 10-12 pers: Jag Dan och Irma (och iår även Alvin förstås!) mina systrar och mamma, Dans mamma samt allas respektive. Så mysigt att alla kommer hit varje år. Vi har alltid julgran förstås!

björklöv
    Jag skulle vilja se "stekt kalkon"-dräkten! Gud vad sjukt! Och roligt!

• Plutten forever

Vilka var det som ville ses idag? Vi kan vara hos migmen OBS! i så fall "bara" mellan kl 12-15 ungefär. Jag måste gå vid tre. Om ni vill ha långluch/fika får vi vara någon annanstans... Haha, tre timmar kvalificerar inte som långlunch längre

• Plutten forever

Vad tycker ni? Sole är ju sugen på sushi, det kan jag inte laga Om jag fixar något blir det väl typ keldasoppa igen... för mig spelar det ingen roll..

träff hos pluttmor kl 12-15
    pluttmor
    swe
    sole
    j79

• Plutten forever

okej, keldasoppa it is! Om någon fler vill komma, skriv det gärna senast 10.30 för då går jag ut (sovpromenad + för att handla).

• Plutten forever

J79:jag har hört på ryktesvägen att det är väldigt fint och rent hemma hos dig, hoppas du kan stå ut med ett lite rörigare hem

och så kan jag även flagga för att A håller på att få tänder i överkäken och är lite gnällo.

Sådär, nu har jag varnat för att ni blir utslängda kl 15, att A gnäller och att det inte är skinande rent. Då har jag nog täckt allt tror jag.

• Plutten forever

vivs och björken, jag har inboxat kul att ni kommer.

ok, då blir vi 6 pers, jag köper 3 soppor alltså. Alla vagnar får nog inte plats, några kanske kan låsa dem på loftgången? och ta in om någon behöver sova i dem.

hoppas ni tycker det är ok att det inte blir så länge! jag måste verkligen gå kl 15!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6