Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Gomorron!

J79- usch samma här, F sov bra och vaknade inte förrän vid kvart i fem, då ammade jag honom och försökte få honom att somna om, han somnade om en timme, då tyckte jag han kunde fortsätta sova, så jag kämpade med att han skulle somna om, (det märktes att han var trött), men icke. Sen tog J honom och jag fick ett litet utbrott, för det kändes som om det enda jag gör är att försöka få honom att somna dagarna i ända och det enda han gör är att kämpa emot...

Frill- vilket matvrak!

Grattis Alvin 8 månader!

• Swenglish

Tack för idag kvinnor och barn! Vi hade hur trevligt som helst. F somnade om PÅ mig sen, och vaknade vid 5, så nu får vi se hur nattsömnen blir...

Ginger- det är väl så det är, man får göra avkall på "det rätta" för att få sova!

Björklöv- låter härligt men kallt!

Sole- att jag inte tänkte på att säga till er när S-banan gick så ni kunde ha tajmat den! Next time.

• Swenglish

Åh, vad jobbigt! Har hållit på i 45 minuter med att få F att sova. Så fort jag går ut, gallskriker han. Så jag har provat allt, vaggat i famnen, suttit bredvid och vyssjat, buffat. Nu gick jag ut, han skrek i kanske 30 sekunder och nu verkar han ha somnat *hoppas hoppas*. Såååå hemskt! Pallar inte mer snart. Nej nu började han skrika igen. Jag väntar och ser vad som händer. Klarar inte av att höra honom skrika.

Plutten- du har haft tur! Ofta kollar de innan vår station och då orkar de inte gå runt en gång till.

• Swenglish

Nej han sover fortfarande inte. Nu gav jag upp och han leker på golvet. Kanske var han inte tillräckligt trött. Men jo, trött var han. Väntar på att J ska komma hem så får han ta nattningen.

• Swenglish

Lillen- usch stackars I! Hoppas det går över snabbt och inga barn (eller mammor!) blivit smittade!

Plutten- vad bra med vattentricket! Det ska vi också prova.

F somnade inte förrän efter nio igår, jag misstänker att han helt enkelt inte var tillräckligt trött, eftersom han sov till 17. J tog natten och var uppe en kort sväng vid 4, men strax före sex hjälpte ingenting, han bara skrek och ville vara uppe. Vid 8 somnade både han och jag om. Suck denna sömn.

Frill- vad bra att dagiset var bra! Hoppas ni får plats! Vi ska förresten äta på Babs imorgon, på din rekommendation! Det blir första gången vi går ut ensamma, så gunåde dig om det inte är bra! The pressure is on!

• Swenglish

Stackars Inez och Ida!

Plutten- lycka till inatt!

Ginger- nnär du lade honom i spjälsängen, grät han då? Vad har ni för mobil? Kanske man ska skaffa det att ha ovanför sängen, eller tror ni de blir uppiggade då?

Måste gå och mata, skriver mer snart!

• Swenglish

Nu har F fått riktig mat till middag för första gången! Nu undrar jag, ni som ger mat två gånger om dagen, hur ser ert dagsupplägg ut? Med mängder osv?

• Swenglish

Godmorgon! Jag är bakis! Men hade jätteroligt! Ramlade i säng vid halv fyra och sov till typ tio, så inte tillräckligt men helt OK. F hade inte ätit på natten men väl bajsat massor vid 4 så J var uppe länge med honom. Vi ska u och äta ikväll med mina päron som barnvakter, och inatt är det min tur att ta F och imoron bitti. Hoppas han gör som August!

lillen- stackars Inez! tur i oturen att det är helg och ni är två som kan ta hand om henne! hoppas hoppas att F slipper undan! Och han kan ju lika gärna få nåt på bussen som av Inez så det spelar ju verkligne ingen roll.

• Swenglish

Pippil8 och Murgrönan- tråkigt med så mycket sjukdom! Hoppas alla blir friska snart!

Maken och jag var ute och åt igår för första gången sedan F kom, underbart! (Och maten var supergod och stället mysigt, Frill, tack för tipset!) F hade sovit gott medan mormor och morfar vaktade, vaknat till en gång och somnat om utan problem. Sen sov han till 5, var vaken till sex och sov sen till strax före 8, helt OK! Hoppas alla har en skön helg, nu ska vi på engelsk söndagslunch hos grannarna!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6