Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

sole: nej, det är klart att du inte ska bära! Ta in din vagn du menade bara att det blir trångt med 6 vagnar samtidigt.. fast om någon plutt behöver sova kan ni ta in den.

Nu går jag ut strax och handla och så får A sova så att han orkar leka med alla barnen. Kommer tillbaka senast kl 12! Så kom vid 12!

vivs: jag bor på loftgången så om du inte hittar den så hittar du inte till mig Det är lätt, 2 trappor och så ut genom porten bara.

om fler ansluter sig den närmta kvarten så får ni sms:a mig på 0736-199654 så att jag kan köpa lunch åt er också.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Skriver lite efter middagen/före Heroes-tittande (nedladdat alltså)

Tack för idag ni som var här! Alltid så trevligt att ha er här! Och gud vad sött när Freddy somnade på Anna som värsta lilla nyfödingen. Jag ska maila korten!
    Jag gick hem till en kompis sen och kom hem hit efter kl 18, händelserik dag för Plutten. Nu sover han (sedan en timme tillbaka).

Frill: grattis till ny telefon! Jag använder också bara ring- och smsfunktionenrna. Och tar något kort då  & då. Vad blir det för en farsdagpresent då? 

Fars dag ja. Jag och Sole pratade om det när vi promenixade. Dan ska få ett inramat fint kort på Alvin att ha på skrivbordet på jobbet (nu har han bara ett på Irma). Och god jättefrukost med amerikanska pannkakor. Vad ska ni göra på fars dag?

• Plutten forever

Hemsk natt, orkar inte ens förklara... men jag säger sähär: Det var Dan som gick upp "i morse". Nu är jag uppe efter att ha "sovit ut". Klockan är 6.08.

lillen: grattis till tänder men var jobbigt med feber! hoppas det blir bra snart. Så du sydde klart mei taien, bra! trodde inte att du avslutade några projekt?

frill: lycka till med 8-månkontroll! Du får gärna berätta vad de gör, vad som händer osv... Vi ska dit nästa vecka (också på 8-månadersdagen faktiskt)

björklöv: så du dubbelfikar, bra jobbat! men så snäll och lugn som K är nu så är det klart att man ska passa på... Jag var hemma hos en kompis senare efter Alvins sovpromenad, så jag hann med lite jag med igår.

Idag ja, ingen matmässa, jag ska försöka försöka få A att sova i spjälsängen så att jag får sova lite också. Orkar inte ta 2 st 1-timmespromenader idag också (fast de är ju bra för hälsan)

• Plutten forever

Vi somnade om kl 9 och sov till 10.30, så jag mår rätt ok nu. Alvin sover nu igen(inne!) och jag har hunnit duscha och äta lunch, strax vaknar han nog igen.

Frill: usch för dumma bvc-syrror!! Jag har turen att ha en som knappt frågar något alls, också lite tråkigt. Men jag förstår dig verkligen.

sole: japp, jag har tagit bort den, skrev ju ändå aldrig något... kändes lite meningslöst att ha den kvar. Liksom, jag vill inte blogga om A, men just nu är han det som upptar all min tid och (nästan) all tankeverksamhet. Så jag la ner helt enkelt!

• Plutten forever

swe: exakt samma sak hände med A för 5-10 minuter sen, konstigt! synkade låtsastvillingar! Men här var det så otröstligt att det slutade med ersättning. Han har matvägrat en del idag så han behöver väl äta antar jag...

• Plutten forever

swe: ja, man måste ju uppdatera bilden ibland! 

frill: stackars Adam! Det måste vara den där 8-månaderskrisen som alla pratar om. Tror ni inte det?

Idag fick jag sova till 8, så himla skönt! Det betyder alltså inte att Plutten plötsligt sov till 8, utan att pluttpappan gick upp kl 5. Nu sover han (pluttpappan alltså, inte plutten) och jag är uppe med pigg och glad plutt.

Idag ska jag äntligen ta tag i den där schablonalfabetet och måla det på väggen (ni vet det där som jag snackade om för sisådär 2 månader sen...)

• Plutten forever

Nu har jag målat alfabetet på Alvins vägg, efter att ha dragit ut på det i en halv evighet Det blev rätt fint, kolla i galleriet om ni vill.

Hellur: Alvin har också samma gamla leksaker hela tiden, känns som han tröttnat på det mesta. Tur att det är jul snart...

vivs: grattis till bra natt! Skönt att vara utsövd antar jag?

sole: kl 02 var väl inte så galet sent, du brukar ju vara ute till 05!

• Plutten forever

swe: grattis! Vad roligt! Första gången A inte åt på en hel natt blev jag helt överlycklig.. Hoppas det håller i sig!

Jag har sovit tills nu, så skönt. Skulle kunna sova längre men jag känner mig utvilad (Dan och Alvin sover fortfarande)
    Igår kväll var jag hemma hos en kompis och spelade poker (texas hold'em eller vad det heter) Jag förlorade stort! Så surt, jag hade verkligen ställt in mig på att vinna över allihop. Fast det var roligt ändå

tack för komplimanger om bokstäverna!

Nu ska jag förbereda amerikansk pannkakssmet. Jättenyttigt förstås.

• Plutten forever

Godmorgon! Men gud vilken låg aktivitet det är i bästa tråden nuförtiden, lite trist tycker jag! Är ju van vid att man måste läsa ikapp flera sidor om man inte loggat in på en dag. Jaja, alla har väl fullt upp...

Vad ska alla göra idag och resten av veckan då?
    Swe, när blir det rumsvisning?

Det enda jag har inplanerat so far är 8-månaderskontroll på torsdag kl 10.

puss på er

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6