Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Hellur- nej inte ni också!
Pippi- vi var på ett ställe som heter Babs som ligger innanför biografen Zita. Jättemysigt och urgod mat! Våra grannar består av en engelska och hennes svenske man och deras 3-månaders. En irländsk slakater har öppnat butik på Kungsholmen och köttet kom därifrån, så gott!
Plutten- det tar säkert ett tag för A att vänja sig vid att sova helt ensam i ett rum, utan att höra er när han vaknar upp.
Skulle gått på promenad nu på morgonen och hade laddat ner en bok i Js ipod att lysnna på, men F somnade om jämte mig vid 8 och sover än! Hurra! Han fick ammas till sömns dock... det går inte att få honom att somna utan att han han sövs med vagnen eller amning. Igår kväll grät han sig till sömns, jag stod bredvid och buffade, sjöng, strök honom över ryggen. Fattar inte!
Är det någon som har vaccinert/tänkt vacciner mot Rotavirus? Jag blev helt emot det efetr skrämslepropagandan som skickades hem när de var nyfödda, men man kanske ska tänka om? Fast nu slog det mig att jag hört att man bara kan vaccinera mot det tills de är 3 månader?