Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Alvin bara sover och sover, jag roar mig med scb:s namnstatistik och fascineras över att nästan alla våra barn är med på topp 100-listan för 2006 (2007 har inte kommit än förstås). Kolla bara:

pojkar:
    William (plats 3), Viktor (7), Gustav (18), Leo (20), Jonathan (24), Edvin (25), Adam (26), Alvin (43), August (95), Fredrik (99)

flickor:
    Agnes (3), Ida (8), Klara (12), Ebba (14), Filippa (27), Ester (59), Jennifer (74), Inez (80)

Man är inte så unik och påhittig som man tror utan en trendslav alltså!

Ursäkta om jag har glömt någon, kolla listorna själva om ni vill: www.scb.se/templates/Product____30895.asp

• Plutten forever

Sole: stackrs ryggen och stackars dig som har gnällunge! A gnällde typ hela förra veckan men ni i helgen och idag har han varit jätteglad och nöjd. Konstiga barn vi har

bianka: jag är också sotis på din berlin-resa... Kul att det blev lyckat!

Idag har jag bestämt mig för att sluta med sötsaker (bullar och godis ffa som jag proppar i mig varje dag) i veckorna, får bara äta lördagsgodis! Inte direkt för att jag vill gå ner i vikt, känner mig bara så ohälsosam och sockerberoende.

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    zul (ev)

Träff onsdag hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor

• Plutten forever

swe: vad ska man ha i den då? vad kan den tänkas smaka? nudlar kanske kan passa?
    Jag kommer gärna till dig på torsdag, ska på 8-månaderskontroll kl 10, sen kanske hem och mata lite, vilken tid hade du tänkt?

Sole: jag kommer kanske också tidigt, fast det beror också på unge herrns sovtider. Måste gå igen när det är dags att sova, är väldigt svårt att söva honom inomhus om jag inte har vagnen. Så jag kommer när Plutto är vaken helt enkelt!

lillie: ha det så bra i thailand! gud vad härligt!

nu ska vi strax kolla på Simpsons-filmen

ps: idag ramlade plutten och gjorde illa sig på kinden, det började blöda pyttelite och nu är det ett märke. USCH! men han kryper och håller på hela tiden, omöjligt att stoppa varje litet snubbel. Det gick bra ändå.

• Plutten forever

bianca: ska ni gifta er? det har du inte sagt? Eller är det jag som är glömsk? Grattis hur som helst, gud vad roligt!

swe- ja det kanske jag gör! Som sagt, beror på plutten... Påminnn mig igen vilken station man går av (både saltsjöbanan och bussen) Förresten, idag kan du väl ringa eller smsa när du närmar dig skanstull, om jag är klar och så kan vi gå tillsammans och hjälpas åt att handla. beror på plutten igen...

frill: ja, håller med om att man blir rörd av minibebisar tänk att våra varit så små?

• Plutten forever

sole: Man tror att man känner sitt barn och hans sovtider, men icke... Nu sov han precis mellan 8-9 (fast jag hade tänkt 9-10.30) så han kommer behöve sova en stund vid 12. Jag går då så får han sova i vagnen, kommer till dig när han sovit klart! Kanske ca 12.30 gissar jag.

Men alltså USCH, är det meningen att krypbarn ska slå sig typ varje dag? Igår ramlade han och gjorde illa sig på kinden, och idag har han redan hunnit slå huvudet i sängkanten så det sa pang (följt av stora krokodiltårar). Hur ska man kunna hindra alla dessa skador?? Jag blir tokig! Och orolig!

• Plutten forever

sole: det är klart att du bestämmer! Ditt hus dina regler! Bäst att passa sig så att man inte gör något otillåtet.

• Plutten forever

Ja så är man hemma i tystnaden och Alvin sitter här glad och nöjd och leker med dvd-filmer.
    Hur ska det gå att börja på dagis? Förvånad

Tack för idag hursomhelst, jättegod lunch!

• Plutten forever

Ja, jag är och har alltid varit väldigt social men jag vet inte om Alvin ärvt det - Dan är ganska osocial, han har väl fått det? För idag ville han ju absolut inte vara bland er andra i vardagsrummet, när vi var inne i Soles sovrum och kök var han helt tyst & lugn. Likaså hemma sedan, helt glad och lugn. Men bara tråkiga jag.

Mat: Alvin har plötsligt börjat matvägra, han vill inte ha varken de rätter jag lagar som han brukar gilla eller den burkmat han brukar gilla. Eller gröt. BARA ersättning går ner. Fast jag vet att det kan vara så i perioder, och ja - alvin har ju lite att ta av så han svälter ju inte. Men idag provade jag burkmat och två sorters gröt, han gallskrek och knep ihop munnen. Till slut gav jag upp och gjorde 220 ml ersättning som han slukade direkt. Konstigt!

• Plutten forever

th: era stackare! Hoppas det är bättre nu! Det enda positiva med magsjuka är ju att det brukar gå över fort. Max två dygn brukar det väl hålla i sig?

Swe: Jag siktar på att komma efter bvc-kollen, den är kl 10, vet inte hur lång tid det tar, men jag kanske kommer runt 11? Vad hette stationen nu igen? Vi får se hur länge jag stannar, det beror på A och hans humör. Idag har det bara varit han och jag hela dagen (och Irma på eftermiddagen) och han har varit jätteglad och lugn hela tiden. Kanske är i en känslig period? Med tanke på att han inte verkade så överförtjust i går när vi var så många.

Hellur GRATTIS! Gud vad vuxet! Jag vill också se en länk med bilder om du har...

sole: A ratar ju det mesta just nu som sagt, men idag fick jag faktiskt i honom lite pasta med broccoli (på burk). Skillnaden mellan de olika månadsburkarna är väl bara konsistensen?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6