Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hellur- nej inte ni också!

Pippi- vi var på ett ställe som heter Babs som ligger innanför biografen Zita. Jättemysigt och urgod mat! Våra grannar består av en engelska och hennes svenske man och deras 3-månaders. En irländsk slakater har öppnat butik på Kungsholmen och köttet kom därifrån, så gott!

Plutten- det tar säkert ett tag för A att vänja sig vid att sova helt ensam i ett rum, utan att höra er när han vaknar upp.

Skulle gått på promenad nu på morgonen och hade laddat ner en bok i Js ipod att lysnna på, men F somnade om jämte mig vid 8 och sover än! Hurra! Han fick ammas till sömns dock... det går inte att få honom att somna utan att han han sövs med vagnen eller amning. Igår kväll grät han sig till sömns, jag stod bredvid och buffade, sjöng, strök honom över ryggen. Fattar inte!

Är det någon som har vaccinert/tänkt vacciner mot Rotavirus? Jag blev helt emot det efetr skrämslepropagandan som skickades hem när de var nyfödda, men man kanske ska tänka om? Fast nu slog det mig att jag hört att man bara kan vaccinera mot det tills de är 3 månader?

• Swenglish

Googlade lite och det måste ges innan 25 veckors ålder, helst innan 16 veckor, så det är försent för oss ändå.

• Swenglish

Hellur- håller tummarna för er!

Ginger- det låter som en kul "partykväll för småbarnspäronen"!

Pippi- när jag googlade om viruset stod det att de är lite skyddade till nästa gång de får det, det slår inte lika hårt, och att det kan skydda mot andra typer av virus också. What doesn't kill you makes you stronger!

Nu saknar jag nappen, kanske han skulle somna bättre med den? Fast jag tycker ändå fördelaran utan överväger nackdelarna... Önskar han skulle fatta att han kan snutta på en snuttefilt istället!

• Swenglish

Plutten- bra att de gick bättre inatt! Här verkar det inte vara nån skillnad hur han sover-han vaknar ändå och skriker... Igår kväll tog det 45 minuter att få honom att somna Bävar inför ikväll då jag är ensam... Lyxigt med minihelg!

Frill- det blir nog en dag i samman här med, eventuellt kommer en kompis över och fikar. Jag ska försöka få f att sova inomhus i eftermiddag.

ABC- hur går det med sömnen nuförtiden? Kul med handklappningarna

• Swenglish

lyxlunch- ja! Pippil8, visst hade du i ett (svagt? ) ögonblick erbjudit din boning till festlokal åt oss alla?

5 jan
    sole
    Zul
    swe

19 jan
    sole
    Zul
    Swe

26 jan
    swe

F har de senaste dagarna börjat åla lite smått och jag har fått tillbaka mensen, hurra för det första och blä för det andra. Vilket preventivmedel har ni satsat på? Minipiller går bort för jag är sjukt glömsk när det gäller sånt. Nån som provat hormonspiral?

majlinsa- är det kalops åt dig eller åt W? Lycka till!

ginger- jag ska prova att ge välling till F i sängen ikväll, kanske han skriker mindre då?

Nån som vill ses på tordag? Eventuellt kan jag imorgon också, så jag kollar vart ni går, frill och Sole! nu måste jag byta dagens tredje bajsblöja. trevligt.

• Swenglish

Kvällens läggning har börjat... Lade honom i sängen, han började skrika direkt, men gav honom flaskan och han var nöjd. Sen sjöng jag en sång, pussade honom och gick in. Nu tjoar han därinne, inte ledsen men "ropar" på mig. Skulle gänra sitta där tills han somnar men jag har provat det förut och han blir uppiggad av det. Det är såååå jobbigt. Fattar inte varför han hatar att lägga sig så mycket?

• Swenglish

Bianca- vi har funderat på det men han VERKAR trött, gnuggar sig i ögonen, gnällig osv. kanske ska prova att dra ut på sovandet imorgon. Nu har jag ju redan lagt honom så då får jag stå mitt kast annars blir han ju helförvirrad. Men ska testa det imorgon. Nu gråter han nästan hysteriskt. Jag går in.

• Swenglish

jag gick in, strök honom över ryggen och vyssjade. Sen gick jag ut, han började skrika direkt. Skrek i två minuter, nu blev det tyst. Vi får se hur det går. HATAR att låta honom skrika men jag vet inte vad jag ska göra annars?

• Swenglish

Det är fortfarande tyst...

Sole- jo det kan hända. Han har i allmänhet svårt att komma till ro just nu, somnar vid bröstet nästan men när jag lägger ner honom i vagnen vaknar han och är "pigg". Hur har V varit när han sovit mindre?

• Swenglish

Sole- det kan ju hända att han är övertrött? V alltså? Jag märker på F att han sover bättre om han sover rätt mycket på dagen. han sover oftast ca 11 timmar på natten och en bra dag sammanlagt 2 1/2 timme på dagen. Undrar om det är lagom? Har funderat på att skaffa de där gungtassarna som V har under sängen, men det kanske är lite sent med dem nu?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6