Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

godmorgon!

För någon timme sedan började det läcka vatten i badrummet, när man spolar i handfatet rinner det ut på golvet... jäkla skitstammar från 60-talet Skrikandes Så i eftermiddag kommer det en rörmokare och fixar det hela. Kl 15. Så jag måste alltså åka från dig Swe senast halv tre antar jag? Men jag kommer ju ganska tidigt så vi hinner ju hänga lite ändå.

Nu har jag precis klätt på Alvin och lagt honom i vagnen för att ta en timmes lång promenad innan bvc-besöket kl 10 - så somnar han medan jag sätter på mig skorna!! Så nu får han sova i vagnen inne, hade ändå ingen lust att gå omkring i iskylan bara för att han ska sova. Så jag kan surfa ostört ett tag, tjohoo!

Frill: ja, det är ju t o m mer än vad jätte-Alvin äter. Försöker han snabbväxa eller?

Swe: Om du ser det här efter att jag gått så kan du väl sms:a mig vad stationen heter (både tåg och buss - fast jag tar nog tåget). Så kommer jag direkt efter bvc. Om du inte sms:ar så ringer jag på vägen...

Grattis Freddy på 8-månadersdagen!
    Och grattis Ida på 10-månadersdagen!

• Plutten forever

Jag instämmer med alla och säger tack för idag, det var som vanligt jättetrevligt, och lite extragod lunch (kelda i all ära, men det här var faktiskt ett snäpp godare). Synd att jag var tvungen att gå så tidigt. Men rörmokaren kom kl 15 och imorgon ska han komma tillbaka och fixa problemet... (fast jag kom ju till swe först av alla så jag fick hänga där rätt länge i alla fall!)

Håller med om att rummet är jättefint! Jag vill också ha små ramar med foton på en hylla. Så fint!

swe: är det bara jag som har tur eller är det sällan kontrollanter på saltsjöbanan? De 3-4 ggr jag åkt den till eller från dig har det aldrig kommit någon och stämplat min remsa. Eller ska man göra det någonstans på stationen?

• Plutten forever

th: Alvin ska "önska sig" två barntavlor från isas form, tror jag skrivit om det förut: www.isa.nu/shop/index.html
    Sen vet jag inte, lite roligare leksaker? Nu har han bara bebis-leksaker, och han är ju stora killen nu!

Lillen: usch, stackars Inez! Det är klart att det är jättejobbigt! Hoppas verklgien det går över FORT! Inga symptom här (so far) iallafall.

swe: när somnade F till slut?  Gick det bra när J kom hem? Usch vad jobbigt det måste varit...

Ja, alltså, jag känner mig som värsta puckot nu, men igår på 8-månkollen tipsade min braiga bm om att prova att ge vatten på natten istället för mat (ersättning). Och det funkade! Den senaste tiden (1-2 veckor) har A börjar vakna mitt i natten igen och gallskrika, och det enda som hjälper är mat. Så i natt ställde vi en nappflaska med vatten bredvis spjälisen. Och nar han vaknade fick han vatten direkt, drack några klunkar och somnade om! Hurra! Hoppas det fortsätter så, jag är såååååå trött på att gå ner och vispa ihop ersättnig kl 3 varje natt. Han var alltså törstig! Inte hungrig!  Han sov 18.30-06.30 utan mat, bara lite vatten alltså.

Ikväll ska vi flytta in A i hans nya rum. Spännande!

• Plutten forever

hellur: hoppas du inte blir sjuk! Jag känner igen det där med att ligga och planera saker kl 5 på morgonen så att man inte kan sova så gör jag ofta...

swe: det var punktligt att börja med mat till middag på 8-månadersdagen + 1! Jag ska också börja snart. Väntar bara ut pluttens matvägran ska sluta. Idag fick jag iaf i honom en halv burk spaghetti med köttfärssås, alltid något! Men gröten vägrade han.

sole: kul att ta fina kort! De vill jag se.

vivs: hoppas J kryar på sig!!

ginger: skönt att det inte var öronen! hoppas J kryar på sig snart.

Jag har köpt vätskeersättning idag I FALL ATT det blir magsjuka här med. Vill ju inte åka in till tecen mitt i natten heller...

• Plutten forever

Godmorgon! Låter som det varit lite blandade helger här, vissa har haft det lyxigt barnledigt och andra har haft magsjuka... Era stackare!! Igår kväll kräktes A ordentligt när han skulle somna, men sedan har inget hänt på hela natten så det var nog bara överfull mage. Men jag blev jätterädd att det var magsjuka. (håller fortfarande tummarna)

I fredags flyttade vi in A till hans eget rum, det har gått bra och dåligt. Första natten sov han jättebra därinne, andra natten halvbra och i natt han han vaknat stup i kvarten känns det som. Och även efter att vi burit in honom till oss sov han oroligt. Jag är så himla trött, hade nästan glömt hur det känns att inte få sova. Tar väl tid att vänja sig vid nytt rum antar jag? Det är mycket mer ljud från gatan därinne, i vårt sovrum är det tyst (ligger mot gården).

• Plutten forever

sole & swe: ja, det beror säkert på det, i natt ska en av oss sova därinne på luftmadrass, hoppas det går bättre då.

skönt att han somnade om inne Swe! men jobbigt med insomningsproblemen...

hellur: hoppas,hoppas INTE ni blir magsjuka nu!

Idag kommer en tjej som är i v 40 hit och köper Alvins babygym (jag la ut det på blocket för 400 kr, kostade 630 som nytt, helt ok andrahandsvärde, eller hur?). Ska bli kul att se en jättemage

• Plutten forever

Säger som alla andra - stackars er med sjuka barn! Alvin kräktes som sagt bara en gång (igår kväll) men inget efter det. Han är däremot snorig som tusan. I natt ska jag sova inne i hans rum på madrass, för i natt vakande han minst en gång i timmen.

bianca: hoppas du har kul på Kent!

Pippil8: blev maken glad för middagen? Jag har också gjort så nån gång, middag, städat hem, snygga kläder, gott vin, rubbet... men det kräver att man hat en bebis som är glad och nöjd, annars går det ju inte.

Ni vet att jag skrev att en tjej skulle komma idag och köpa alvins babygym? Hennes man ringe idag och sa att de inte kunde komma, eftersom att värkarna börjat... men de vill komma och köpa det när de kommer hem från BB Gud vad spännande! Trots att jag inte känner människan alls!

• Plutten forever

sole: jag ska på begravning imorgon (du vet min kompis mamma med hjärntumören) så jag kan inte ses. Usch vad det är hemskt med begravningar, men det känns ändå bra och fint att gå.
    Lycka till på 8-månaderskontroll och hos sjukgymnasten!

I natt sov jag inne hos Alvin på en madrass, det gick lite bättre. Eller, han vaknade nästan lika ofta men eftersom jag var precis bredvid kunde jag snabbt som ögat stoppa i napp/pussa på huvudet/visa att jag var där. För jag tror att det är därför han vaknar, allt är nytt där inne och han vill försäkra sig om att vi är där. Vi ska turas om att sova där några nätter, hoppas att det får honom att sova lugnare.

Idag kommer Dan hem redan kl 14, det känns nästan som helg! Så mysigt!

• Plutten forever

frill: ja, jag tror och hoppas att han vänjer sig mycket snart - om han bara visste hur mycket möda som lagts ned på det där rummet! Idag har jag satt upp självlysande stjärnor i taket över hans säng... men inte hur som helst, utan i form av fiskarnas stjärnbild.. hehe. Bild kommer i galleriet strax

pippil8 och frill: vad roligt att börja jobba, men jag förstår att det är blandade känslor. Själv har jag ju bara avverkat hälften av min mammaledighet så jag hinner säkert tröttna rejält innan det är dags för mig. Eller kanske, än så länge tycker jag att det är jättekul

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6