Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

sole: Nej, Alvin ska inte med på begravningen, Dan kommer hem efter lunch och tar över. Begravningen är kl 14.
    Alvin går också upp väldigt sakta nu, men de är ju mycket rörligare nu så det är helt normalt...

Dan har varit hemma nu på eftermiddagen, så mysigt att vara alla tre innan alla kvällsaktiviteter drar igång, men nu har han och Alvin gått till Ica så jag är helt ensam här med min kära dator

• Plutten forever

Swe- stackare! Jag lider verkligen med dig! Håller med om att A sover bättre på natten om han fått tillräckligt med dagsömn. MEN det är ju också så att sömnbehovet dagtid minskar hela tiden, vi har ganska nyligen ändrat från 3 sovpass till 2. Och när de är runt året blir det väl 1 sovpass mitt på dagen (lite längre då förmodligen). Jag har inga tips till dig tyvärr, men hoppas att det blir bättre.
    Jo! Angående gungtassarna! Efter vad jag läst (bla på FL) och hört så rekommenderar jag att absolut inte skaffa dem. Tydligen är det väldigt lätt att bli helt beroende och inte kunna somna utan dem, alltså inte hos mormor, på dagis så småningom osv. Jag säger inte att alla blir det men tydligen är det lätt hänt.

• Plutten forever

Okej, ang glomourlunchen igen - det är ju toppen att vi kan vara hos dig pippil8, men då får vi vara ett gäng som hjälps åt att fixa allt (kanske inte alla, ju fler kockar ni vet, men det är inte meningen att du ska fixa allt själv!) Jag kan nog alla datum, men är det någon som vet när det är trettonhelgen? Då kanske vissa är uppbokade på släktmiddagar osv. Jag tror att min svärmor ska ha någon tillställning  på trettondagsafton.

TH: Gud vad sjukt att det snart gått 1 år! Lilla Ida! Nu tänkte jag på hur hon såg ut som nyfödd, en bräcklig lite fågelunge! Och nu är hon så stor och välmående Vad häftigt.

swe: skönt med kortare läggning! Det blir säkert 10 minuter ikväll, jag håller tummarna!

• Plutten forever

Ok, då tar jag helt fräckt bort trettondagen då! Det är säkert fler än jag som inte kan då, eller... ?

Glamourlunch i januari

19 jan
    sole
    Zul
    Swe
    Bianca2
    Pippil8
    Pluttmor

26 jan
    swe
    Hellur
    Bianca2
    pluttmor
    Pippil8

• Plutten forever

bianca: jag är inte ett dugg avundsjuk, burrrrr vad kallt det måste vara att sitta där!  Jag jobbade på råsunda när jag var 14-16 (sålde öl mm) och jag kommer ihåg att jag FRÖS varje gång... men kul för dig om du älskar fotboll förstås!

Idag var det begravning för min väns mamma, så fint och rörande och hemskt på samma gång, solosångaren sjöng "jag ger dig min morgon" och "sång till friheten" i kyrkan och det var inte ett öga torrt. Usch för begravningar...

Jag sprang förresten in i livs levande Anna Wahlgren idag, hon kände sig nog lite utstirrad av mig Men jag vågade inte säga något, hon är ju lite skrämmande.

• Plutten forever

Frill och Sole (var det fler som ville ses?): Ja, efter lunch passar bra! Ni får bestämma var det blir, jag är flexibel

Frill: ja, Alvin matvägrade i över en vecka och fick då bara i sig välling och ersättning. Min BM sa att det kan vara så i perioder och det är absolut inget att oroa sig för, bättre att ta det lugnt och inte försöka tvinga dem att äta. Ofta är det pga tänder sa hon, det kan vara lite svullet i tandköttet och då är det obehagligt med skeden i munnen samt om maten är för varm (men A ratade även kylskåpsakall fruktpuré..) Nu har han börjat äta så smått igen, men inga stora portioner. Måste fylla på efteråt med ersättning.
    Grattis till bra sömn också!

• Plutten forever

Förslag: Vi kan vara här, men är det ok om alla äter lunch innan så fixar jag kaffe och så? Jag tänkte med tanke på att jag har både hiss och plats i hallen/på loftgången för vagnarna?

Runt 13.30, funkar det?

Fast självklart kan vi vara hos dig med Sole, men då kommer jag nog inte förrän kanske halv tre, tre och det är kanske lite sent?

• Plutten forever

Kom Lillen! Det är väl inte sent? Vi kommer ju hänga här ett tag om jag känner marsmammorna rätt, du kan komma när du kommer (okej, kanske inte klockan fem, men du fattar... jag inboxar!)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6