• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Bianca: Hihi vilken flörtis A är Men dock jobbigt att vara vaken 2 timmar mitt i natten.

Swe: Lider med dig, låter jättejobbigt. Det kan ju vara en fas som Plutten skriver, för F är väl runt 29 veckor? Hur länge har han gjort som han gör nu?

Angående katrinplommon så ger vi det varje dag till gröten och det har funkat bra men det kan ju såklart vara olika

Ska oxå ta och köpa en bitring då det verka klia i munnen på Leo.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Hej!

Så synd att jag inte kan hänga med på utekvällen. Får bli nästa gång, då tar vi en lördag va tjejer?

Plutten: Tycker synd om dig men samtidigt skönt att man inte är ensam. Leo har vaknat 5 hur länge som helst känns det som. Men nu den senaste månaden är det nog så har han dragit ut på det lite så nu vaknar han mellan 05.30-06 för det mesta ibland kan ha chocka mamma och pappa och sova till 07

Testade att ge 50/50 ersättning och välling igår, det gick ner iallafall. Tänkte se om han kunde sova något länge med välling istället för ersättning som sista målet.

Lillie: Jobbigt att F är sjuk. Leo har varit förkyld och snorig i evigheter känns det som men han har inte haft feber iallafall. Hoppas det går över för F fort.

Ginger: Usch så jobbigt att han inte sover.

Swe: Någe bättre med sömnen hos er?

• Emma3
    Pluttmor: Grattis lyckad natt och till Swe för en bättre natt.

Pluttmor igen: Ja din Alvin är inte liten han Ska väga Leo nästa vecka men förra gången vägde han 8090g och var 70cm.

Angående barn och bröllop så hade vi barnfritt men så många som vi bjöd hade inte barn. Det var en kompis som hade en 6 månaders men vi hade festen ganska nära där de bodde så hon åkte hem en gång och ammade, men om hon hade velat ahde hon ju såklart fått tagit med sig dottern men hon valde att göra så. Håller med vad abdra ha skrivit att föräldrarna oxå kan känna sig mer avslappnade när barnen inte är med och inga avbrutna tal m,m

Sole: Välkommen hem.

Pippil: Leo har heller inte sovit borta en natt. När vi var på bröllop så var mina föräldrar här och passade och vi kom hem redan vid 23. Kändes bättre att dom var här.

De två senaste dagarna har maken inte fått gett Leo ersättning innan nattningen han har bara gråtit men sen när jag ger äter han. Skumt.
  • Emma3

Hello!

Märks att det är helg

Idag har vi varit på babysim och Leo dök flera gånger, han verkade gilla det. Och idag blir Leo 7 månader

Angående sömn så har Leo den senaste veckan gått tillbaka till att vakna strax efter 5 *suck* men så idag så vaknade han 6. Kan det inte alltid vara så tack Han somnar strax efter 19. Ibland sover han hela natten utan att vakna och ibland vaknar han till så man måste buffa på honom lite 1-2 gånger.

Pippil: Ja det är ju verkligen skönast om någon passar hemma hos sig själv. Men det kan ju vara lite svårare på just nyårsafton.

Murgrönan: Ja usch vad sur jag skulle bli om vi fixk sådant räkning i efterhand för det klantat sig då får de väl bjuda på det

Swe: Skönt med nyklipp, behöver oxå fixa med håret får se när man hinner det. Nästa vecka ska jag gå på ansiktsbehandling iallafall, ska bli skönt

Lillen: Hur gick det med kompisen?

Plutten: Skönt att de går så bra för er med nätterna nu.

• Emma3
    Sole: Tråkigt med din syster. Kul med V

Plutten: Alvins rum är så fint.

Frill: Kul med framstegen.

Pippil: Åh E får krya på sig, hoppas det inte blir någon förkylning. Hur länge har han haft feber?

Lillie: Skönt att F är på bättringsväg, så jobbigt när de små är sjuka.

Här har det varit tvärtom, Leo har varit täppt och snorig men inte haft någon feber. Verkar som de börjar bli bättre nu, har inte behövt ge nezeril droppar på två dagar nu men koksalt har det iallafall blivit.
    Leo håller på att få två tänder till, framtänderna i överkäken ser man men de har inte kommit igenom ännu.
  • Emma3
    TH: Vad sött, försöker lära Leo att pussas oxå. Han har gjort det någon gång bara. Men han kan när man frågar honom vart lampan är

Zul: Håller med Sole att det nog kan vara nyttigt.
  • Emma3
    Pippil: Usch så jobbigt att E har så hög feber, hoppas antibiotikan hjälper fort så han blir bättre. Skönt att ni blev bra omhändertagna.

Åh så trist att jag inte kunde följa med på fredag. Får boka in någon ute kväll snart igen och då ta en lördag Maken jobbar nämligen till 19:30 varannan fredag.

Lillie: Leo kryper inte, han rullar mest runt när han ska ta sig fram någonstans. Är bara nu dom senaste dagarna han har börjat putta sig bakåt lite.
  • Emma3

Plutten: Jättefina bilder på Alvin, han är så söt.

TH: Håret blev kanon bra

• Emma3

Kikar in. Ni verka ha haft det trevligt igår med ett undantag. Sent såg jag att det blev oxå

• Emma3

Här har Leo inte fattat att det är vintertid som gäller Fundersam Han som nästan jämt vaknar runt sex nuförtiden och inte fem är ju nu tillbaka att vakna kl fem *suck* Så hoppas verkligen han hoppar över till vintertid snabbt.

Någon som ger sin lilla välling? Om ni gör det vad ger ni för välling. Har gett Leo välling i lite mer än en vecka nu men då blandat med ersättning och han pruttar som aldrig för och jag tycker han bajsar sjukt mycket mer än förut. Någon annan som oxå haft så?

Lillen: Haha roligt bild.

Bianca: Nämen fy så hemskt, ryser.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6