• Vivs

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej i vackra solen! Gud vad jag ääälskar soliga höstdagar! Ska strax ge mig ut på en långprommis och bara njuta av den klara friska luften.

Till skillnad från många andra så brukar jag inte ägna så mycket tid åt olika rekommendationer och sånt. Jag testar mig fram själv, det brukar bli bra. Fast i början var jag mycket nojjigare, tvättade alltid kläder i parfymfritt osv. Nu använder jag också sensitivemedel, tycker också om när det doftar nytvättat!

Måste bara berätta att J har börjat ställa sig upp mot saker! Och det går så fort, häromdagen gjorde hon det för första gången, nu gör hon det lite då och då! Tur att jag redan hade sänkt ner madrassen i spjälsängen, det var där hon stod första gången

• Vivs

Sole - ja, ibland känns J tidig och ibland sen..hon har till exempel inte fått en endaste tand än..
    Tror hon är duktig på att röra sig för att hon är så lätt!

• Vivs

Swe - kul att se er också! Och vilken trevlig mamma du verkar ha
    Fick lite dåligt samvete att jag inte har varit med på någon träff på eeeevigheter, ska ta tag i det och följa med snarast!

• Vivs

Hellur - Patrizia åkte ut. Synd tycker jag, finns andra som är sämre. Men, Daniel e ändå min favvo, han e såååååååå duktig

• Vivs

Hej på er!
    Såg oxå "äntligen hemma" igår och håller med om att det var rörigt och fult tycker jag med alla vimplar, men just spegeln tyckte jag var en bra idé

Skulle gäääärna följa med till Hellur idag, nära är det också. Tyvärr ska jag till BVC kl 13.30, helt fel tid Så typiskt!!

Pippil8 - kul att det gick så bra med sömnen, hoppas det fortsätter!
    J var alltid så lätt att lägga tills för några veckor sedan, sen har hon varit hopplös. Vägrar somna själv, ska bara gå omkring längs spjälorna i sängen..suck, vad jobbigt det är att få bebisar o sova!!

• Vivs

Bianca (och ni andra) - jag kommer inte följa med på utekvällen, är bjuden på fester fem helger i rad..med start den helgen.

Lillen - usch, himla svårt att ge tips om sånt där. Men själv skulle jag ta upp det med sambon så fort han kom hem..

Jennifer är heeeelt hopplös! Hon vägrar sova nuförtiden.. Förut somnade hon kl 8 varje kväll, jag lade ner henne och hon somnade på en gång. Nu vägrar hon sova. När hon är trött lägger jag ner henne i sängen och då ställer hon sig upp på en gång och skriker.
    Samma på natten, hon står i sängen och skriker tills jag vaknar. Vill inte lämna henne så länge ensam för hon går omkring och ramlar ner med benen mellan spjälorna ibland, har fått ta bort spjälskyddet för hon tryckte ner det hela tiden.
    Har testat att låta henne sova mycket och lite på dagen, en och flera gånger... Blir snart helt tokig! Nu har hon inte sovit sen halv tre på dagen och vi har försökt lägga henne sen åtta.. Då sov hon iförsig i fem minuter men inte mer.. Någon som har nåt bra förslag vad jag ska göra??

• Vivs

Swe - har testat hålla ner henne också men hon blir bara hysterisk och ännu mer spänd. Suck... Höll på till strax efter elva igår då somnade hon av utmattning, sen vaknade hon och skrek 3ggr under natten men då fick jag henne att somna om hyfsat fort genom att lägga henne ner och buffa lite. Galna bebis..

Kanske är som ni säger, att det händer så mycket i henne.. men jag är ju så TRÖTT Fattar inte att hon orkar själv, hon håller verkligen igång hela tiden! Fredag idag iaf, skööööönt

Trevlig helg på er!

• Vivs

Murgrönan - fy vad surt med elräkningen, jag skulle ha blivit riktigt arg!

Soffy - J väger 6,7kg och är 66cm, nog därför hon också knatar runt överallt, de har ju som sagt inte så mycket att bära upp! Kul men asjobbigt också när de går

• Vivs

Det här med bebissömn är verkligen inte lätt!
    Jag har för tillfället gett upp att få J att sova i egen säng. Hon sover där på dagen, det går ganska bra. Men på kvällen gallskriker hon när vi lägger henne i sin säng. Så nu får hon sova på oss på kvällen och med oss på natten. Hon sover riktigt oroligt, vaknar ofta och ligger och vrider och vänder sig och vaknar i ett ryck liksom. Nu får hon sova med oss någon vecka så ska vi prova sängen sen igen. Hon kanske har mardrömmar och separationsångest, stackarn! Märker att hon ofta öppnar ögonen som för att se om man är kvar..

Idag ska vi på ögonkoll, jag tycker lillan skelar lite men jag hoppas jag har fel. Jag själv är nämligen skelögd och orolig att det ska missas på henne så hon får lika dålig syn som jag. Får se hur det går!

• Vivs

Lillie - en kompis till mig pratade också om någon 8-månaders-separationsångest-fas.. Är helt säker på att den är den Jennifer ägnar sig åt just nu. Hon är totalt hopplös! Hon kommer krypandes och gråtandes efter mig så fort jag går ifrån henne i några sekunder.. och sover bara på oss och med oss hela tiden och sover oroligt och stökar runt på natten i sömnen. Stackars liten!

Plutten - kan du göra så jag får gå in o kika på dina barnrumsbilder?

Stackars små sjuklingar, hoppas de kryar på sig snart! Ja, vi har nog många VAB-dagar framför oss!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6