Inlägg från: murgrönan |Visa alla inlägg
  • murgrönan

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Stella har blivit lite förkyld så jag kan inte följa med i morgon eller på onsdag, vill ju inte smitta era små. Det blir tyvärr några innedagar. Trist med solen strålande utanför fönstret. Men en liten promenad nedbäddad i vagnen klarar hon nog av.

Jag blev så glad i fredags! Jag har ju funderat på åkpåse i flera veckor. Vilken sort jag ska köpa och våndats över hur dyrt det är! Så var jag hemma hos en kompis som har samma vagn (Emmaljunga), och hon frågade varför jag inte gör som hon, gör om mjukliften till en åkpåse!!!! Daaah! Har helt missat denna finess! Ni andra med Emmaljunga, ni visste det säkert, om inte har ni fått ett smart tips här Man tar bara bort alla hårda detaljer och vips, en åkpåse! Smart värre!

Läste också i tråden från tiden vi började föda. Vad lite vi visste Men vad bra det blev!

Använder bara babyolja till Stella, trots hår.

• murgrönan

Nu har jag varit hemma 4 dagar med en sjuk Stella, men nu äntligen är det lilla pyret frisk! Har ett sjukt behov att få träffa vuxna och det låter sååå trevligt att träffas idag! Men samma tid som ni bokat ska vi till biblioteket med mammagruppen. Typiskt att det är samma tid allt skoj!

Hur h

• murgrönan

Öhhh, okej...här kommer förtsättningen då.

Hur har ni gjort med pneumokockvaccinent som de pratade om på tv igår? Har ni vaccinerat era små. Är det inte grymt orättvist att barn som är födda efter första juli (el juni?) i år får det grattis medan vi andra får betala?! Det är ju ganska dyrt också. Det är klart att det är småpengar med tanke på vad som kan hända om de blir sjuka,men ändå, när man sitter här med sin föräldrarpeng....
    Och Smittskyddsinstitutet har rekommenderat vaccination i över ett år om jag förstått saken rätt, och ingen på min BVC har nämnt detta. Lite konstigt tycker jag...

• murgrönan

bianca: pneumokockbakterien är den vanligaste orsaken till lunginflammation men även öron-och bihåleinflammation. Den kan även orsaka hjärnhinneinflammation. Varje år dör 3-4 barn av detta (min BVC-tant sa detta idag). Nu har socialstyrelsen beslutat att alla barn ska vaccineras gratis mot detta med början för barn födda 1:a juli 2007. Vi andra får betala själva.
    Jag kollade på Cityakutens hemsida och där tar de 800 kr per dos och barn mellan 7-12 månader ska ta två doser första året och en till dos andra levnadsåret.
    Vi har i alla fall bestämt att göra det.

Hoppas ni har en mysig träff idag. Kramkram!

• murgrönan

Plutten: Jag kommer inte in på din sida. Du får jättegärna lägga till mig (om du vill ). Behöver lite inspiration, håller också på att reda Stellas rum. Ska lägga in lite bilder vid ett senare tillfälle.

Nu ska jag läsa ifatt, har inte varit inne på några dagar.

• murgrönan

Pippil8: Bra jobbat!!

Plutten: Jättefint rum! Jag skulle lägga in lite bilder på S rum, men jag glömde kameran hos en tjej i mammagruppen i går. Jag är den mest förvirrade människan, kan inte hälsa på någon utan att glömma minst en sak. Fler som är förvirrade trots avslutad amning???

Ska kolla menyn på Kvarnen nu.

• murgrönan

Nu har jag inboxat vad jag vill äta, Bianca.

• murgrönan

Usch tjejer!
    Igår damp det ner en tråkig "överraskning" i brevlådan. En brev från EON där de bad SÅÅÅ mycket om ursäkt för det har gjort fel och glömt att skicka ut räkning för elnätet under ett års tid (alltså sedan vi flyttade in), och kan ni vara så snälla att betala senast den sista oktober...3700 Kr!! Ursäkta! Vi har alltså betalt för elen men inte nätet. Hade inte ens koll på att de delade upp de så. Så jäkla tråkigt, de är ju inte direkt så att jag har ett par 4 tusen extra i fickan i fall elbolaget klantar till sig!

Kontentan är att alla extra pengar denna månad går till elräkning, så jag hoppar alltså Kvarnen på fredag. SÅÅÅ trist!
    Men vi får göra om det snart!

Men är det någon som tänkt promenera eller fika eller annat nästan gratis nästa vecka kanske jag kan följa med på det

Ja, ja det ordnar sig, men jag hatar när sånt här händer.

VIVS: Vad tidig J är, står redan upp och tar sig runt i sängen! Det händer säkert massor i hennes kropp och huvud som gör att hon har svårt att sova. Men jobbigt för henne och er!

Lillen: Stella väger 7500 och är 68cm så Inez "vinner" fortfarande...

• murgrönan

Ja, jag blev arg!! Vi får dela upp den på två ggr, men det blir ändå en stor utgift vi inte räknat med.

Det blir en lugn hemmahelg för oss. Sambon ska ut med jobbet ikväll och Stella och jag ska mysa. Ganska skönt att vara själva. Hoppas hon kommer i säng hyfsat tidigt så kan jag titta på IDOL och käka popcorn. Ett glas vin blir det nog också.
    Ha en bra helg!
    Kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6