Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Swe el Pippil8, om någon av er orkar ta med sin Ergo i morgon så provar jag den gärna
Swe el Pippil8, om någon av er orkar ta med sin Ergo i morgon så provar jag den gärna
Frill, håller med Pippi, du skriver så kul, ibland sitter jag och läser högt för M och så skrattar vi så gott tillsammans.......tack för familjeunderhållningen
F blir också sådär flamsig när hon är trött, skrattar hysteriskt när man säger t ex buuu, gränsen till övertrötthet och storgråt är hårfin.
Ha det så trevligt i morgon hos Swe, ska träffa ett par kompisar så jag kan tyvärr inte komma
Pluttmor, vi har bestämt oss för att köra med Babybjörnen, hon är ju inte så tung än så länge, 6,9 kg, och vi räknar med att hon väger max ett kg mer om en månad. Vi tror heller inte att vi kommer ha henne så långa stunder i selet och sen bär vi henne inte så mycket annars så vi får klara oss med den. Men tack för att vi fick prova din och din, Swe.
Vad mysigt ni verkar ha haft idag, härligt!!! Filippa har en tomtedräkt så hon får vara tomte då Vi har vaccinerat henne och har redan tagit första sprutan, vi gjorde det på Sophiahemmet och det kostar 800 per spruta och vi ska ta tre stycken. Åh, jag vill också bjuda hem er, det kommer bli trångt men det får gå. Snart kan vi nog inte sitta på café längre, för varje gång vi ses tycker jag fler och fler är uppe och går, vangar och vaggar mm och sen kommer bebisarna vilja röra på sig mer och mer. Har testat Maclarenvagnen nu, F blev superuppspelt, tyckte det var jättekul med ny vagn verkar det som....roligt när man märker att de börjar fatta lite. Någon som vill ses på måndag?
Swe, jag förslog träff i morgon, har bara hört att Bianca och Hellur kan. Nu vet jag inte om vi själva kan, F har feber och vi vet inte varför, hon är inte sjuk vad vi vet, kanske är det tänderna som är på väg men vi kan inte känna nåt....konstigt, så vi får se hur hon mår i morgon.
Halloj, tack för gästvänligheten Pluttmor men vi stannar nog hemma idag. Hoppas ni får det trevligt!
Så, nu har jag också skickat vad jag vill äta, Bianca.
Trist med babysimmet Hellur! Hoppas ni får plats i alla fall. Tack för inbjudan i morgon men F är sjuk igen!!!! Snorig och feber och i natt var hon vaken från 00.30 till 02.30, kul jul not! Sen äter hon lite dåligt till råga på allt vilket jag INTE gillar eftersom jag vill att hon ska gå UPP i vikt, inte ner.....
Förresten, igår var jag på mamma/barnyoga, någon som varit på det? Intressant upplevelse, kunde inte koncentra mig på yogan för 5 öre...helsnurrigt, F (som i och för sig var sjuk då vilket jag inte visste) var helkinkig och alla andra bebisarna var helt tokiga och låg och skrek och väsnades, det ska ju vara helt tyst och superlugnt egentligen men det var helt tvärtom.
Pluttenmor, fel inställning Du verkar vara så kreativ, Pluttens rum blir säkert jättefint!
Vi har lite problem hemma just nu, vet inte vad det är med F. Nu har hon ingen feber men är snorig så förkyld är hon. Matlusten är minimal och hon är allmänt kinkig, ikväll tog det två timmar att lägga henne. Hon bara grät och grät och det brukar hon verkligen inte göra. Undrar om det har nåt att göra med att hon drog i sig 200 ml risvälling, nåt som hon aldrig gjort innan, kan de få ont i magen av det tro?? Vi har haft problem med att få i henne välling så vi har blandat Sempers milda välling med ersättning och det har funkat men nu tänkte vi prova om hon gillar risvälling istället och det gjorde hon ju, lite för mycket kanske???
Är det någon annan som har problem med att få i dem välling?
Hur har det varit för er vars barn har fått tänder, har de varit griniga och kinkiga innan ni sett några tänder? Jag hoppas på nåt sätt att det är tänderna så man kan skylla detta tråkiga tillstånd på det
Hello, här är det lite kaosartat minst sagt. F har varit sjuk sen i söndags och i går var vi hos läkaren och nu har hon fått antibiotika, troligtvis öroninflammation, kunde inte riktigt se trumhinnan för det var för mycket vax i vägen. Sen är hon förkyld och har hög feber så hon ligger och yrar på nätterna och håller oss vakna mest hela tiden.... Usch, nu börjar jag inse det här med föräldrarskapets baksida, denna ständiga oro över att man inte agerar i tid, gör nåt fel, inte får i henne tillräckligt med mat eller vatten, ger henne för mycket eller för lite alvedon, nezeril eller vad det nu kan tänkas vara.
Till råga på allt ska vi bort i helgen och fira Fs farmor som fyller 60 år, det känns inte riktigt ok men vi får se hur hon mår i kväll och i morgon bitti.
Nåväl, hoppas ni får en skön helg i alla fall och att vi ses snart.
Sole, tråkigt med din syster, jag har också opererat mig för det där men bara en gång som tur var, hoppas det går bra.
Ni träffas så ofta nu så jag hänger inte med, vi kan tyvärr inte i morgon heller
Pippi, vill inte skrämma upp dig men Fs förkylning började med enbart feber, men vi får hoppas att E klara sig.
F mår mycket bättre nu, medicinen började verka efter 2 dagar, puh....jag satt och ringde vårdguiden stup i kvarten i fredags, det var så läskigt, F var nästan apatisk, bara hängde med huvudet på axeln och gnydde, usch tyckte så synd om henne och sen feberyran på nätterna, jag förstår vad du menar, Pippi med att vakna en gång i timmen, hoppas verkligen E kryar på sig.
Vi åkte och firade Fs farmor trots allt, i Trosa, bodde på ett hotell som heter Bomans, jättefint, kan verkligen rekommendera det stället om man vill åka bort på tu man hand och fira nåt.