• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Bianca stackars din kompis syster och hennes man! Jag hoppas att de till slut får sitt efterlängtade barn.

Sofffy jag skrattade också när jag läste om E för jag känner igen allt, undrar så varför elkontakter är så intressant? Ja det är som om dem har en radar för allt farligt.
    Jag beställde babyseat 350kr och sittdyna 295kr från 1klass.se de har gratis frakt.

Lillen gud vad jag skrattade när jag såg bilden!

• J79

Hejsan! Har inte varit inne här på ett tag, det har varit så mycket annat som tagit min tid. Bla har svärföräldrarna varit här på besök i helgen, skönt med lite barnvakt.

Något annat som inte är så skönt är Es nya sovrutin. E somnar ca 19 och sover till 04 sen anser hon sig helt utvilad och vill gå upp! Vi vägrar stiga upp då kan tänka mig att gå upp tidigast kl6. E ligger vaken och bökar och stökar i över en tim innan hon somnar om igen. Har nu bestämt att det blir ingen mat då så kanske hon då förstår att det inte blir roligare än så och bestämmer sig för att sova istället. Det kommer att bli ett himla liv i natt när hon vägras tutte så jag hoppas att det är värt det.

• J79

Pippi: jo det gick faktiskt riktigt bra. E vaknade kl.04 och då stoppade jag in nappen och buffade lite och la mig sen i min säng igen. E låg och grymtade en stund men somnade hon om efter ca 15min. Jag hoppas nu att det ska gå lika smärtfritt i natt.
    Det gick ju riktigt bra för din lilla kille också, skönt med hjälp från mannen.

Jag älskar julen och ALLT som hör till, mat, pynt, mys, musiken, julklappar och godis.

• J79

Swe jobbig natt! Jag kan också känna att jag blir arg på E när vi har riktigt dåliga nätter och man får ju så dåligt samvete för att man känner så¨. De vaknar ju inte för att vara taskiga mot oss dem vet inte bättre. Jag tror dock att E inte är så farligt hungrig på natten för nu har jag matvägrat henne två nätter och när hon väl får äta ca 06 så är det verkligen ingen panik. I dag på morgonen ville hon ligga i min famn och snacka fem min först innan hon ville äta. Hon har då inte ätit sen ca 19.

Pippi hur har natten varit för er? E vaknade och grät kl.02 och då stoppade jag in nappen och klappade på henne och hon somnade om på en gång. 04 vaknade jag men inte lilla E! Hon vaknade 05 och var vaken 30min bökandes i sin säng men somnade sen om igen.

Jag tycker att det skulle vara trevligt med lunch eller fika idag, hänger gärna på!

• J79

Plutten jag tycker att det skulle vara jättemysigt att få komma hem till er. Lite nyfiken på As rum är jag också.

• J79

Plutten jag har inga problem med hur andra har det och jag tror nog inte att det är så farligt. Så himla rent och fint har inte vi här hemma heller! Jag tycker bara att det ska bli roligt attt räffa er igen. Jag vet inte var du bor och hittar inte så där jättebra på söder kan du inboxa vägbeskrivning? Jag åker nog snålbussen till skanstull, blir det bra att stiga av där?

• J79

Åh såg nu att du redan inboxat TACK! Ska nog hitta dit ringer annars dig.

Sofffy du och E får gärna komma hem till oss imorgon om ni vill! Om någon annan också vill komma då så är ni välkomna.

• J79

Plutten, Swe, Sole, Vivs och Björklöv vad trevligt det var att träffa er och era gulliga ungar idag.

Pippi vad skönt att han sov så bra hoppas att det håller i sig.

• J79

Hallå!

Har haft en mysig helg bara med vår lilla familj. På lör hade jag sovmorgon men vaknade kl. 09 och var helt utvilad nästan löjligt vad mycket småbarnsförälder man är. Igår fick så klart sambon sovmorgon och även här var det amerikanskt tema på frukosten. E och jag hade gjort fotavtryck (hade först tänkt göra handavtryck men E vägrade öppna handen)med textilfärg på ett par vita kalsonger åt pappan. Han fick även lite produkter från Kiehl´s. De är så gulliga där man får alltid med massor av prover när man handlar.

Frill vad tråkigt att du har en så dålig sköterska på bvc. Jag hade nog övervägt att byta. Som någon annan skrev så ska man få känna sig som bästa föräldern när man varit där.

Ang vakna upp och gråta otröstligt så berättade man sköterska att det är vanligt när de är ca 7-8mån och det kallas nattskräck. Tydligen så har det att göra med att det händer så otroligt mycket med de små liven de utvecklas enormt under dessa månader, väldigt mycket mentalt. Under natten ska de bearbeta alla intryck och allt de lärt sig och drömmer då så klart en massa.

E sover nu hela nätter igen 19-06 men då vill hon stiga upp!

E och jag vill gärna träffas i veckan!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6