Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Apropå barnrum så är jag så himla tråkig. Det låter jätefint era planer men jag gillar vitt och det kommer nog bli Stockholmsvitt och sen får leksakerna vara i färg. Även hyllorna blir.. ta daaaa: vita! Wallies har jag däremot tänkt på också fast i så fall blir det en enda jättestor galen. Har mina funderingar... Eventuellt blir det ett lejon i 70-talstapet. Och sen ska jag sy kuddar som ser ut som djur och några andra roliga grejer (nu när jag har egen symaskin). men sen när Inez blir lite äldre ska hon få välja färger. Men så länge mamma bestämmer blir det inget ordentligt småbarnsrum. Usch jag är så fånig ibland, men stilkänslig Djurtema tror jag på dock, hoppas hon gillar det!

Plutten: Du skulle kunna göra en schablon där själva bokstaven är "hålet" och så blir det en lila kub runt om du förstår hur jag tänker. Alltså i samma färg fast omvänt så bokstaven blir som väggen. Då slippe du tre färger också //Lisa "håll nere kulörantalet" Andersson, haha

Swe och Sole: Tack för lyckönskningar både vad gäller lägenhet och SHN. Nappen ska bort hoppas jag men går det inte så har jag hört att man kan köra SHN på rygg med napp också (tveksam med Inez dock, hon rör sig som en mindre pansarvagn i sängen). Visningen är kl 18.30 idag

• Lillenlillen

Måste bara säga att jag tycker det är väldigt roligt att "ha" er. Det är så kul att se vad mycket olika idéer alla har och att vi kan prata om allt och det liksom kommer upp 92 olika grejer UR det lilla det börjades med. Alla spinner vidare på nåt som nån annan missar, typ. Och ibland hänger alla på samam grej Har man tid så kan man sitta och läsa om och om och långt tillbaka!

Hoppas teatern var kul ni som var där!

Visningen gick enligt mäklaren bra, får svar imorgon.

Apropå frisyrer så är jag inne på att klippa av mig ALLT hår typ. Alltså lämna c:a 3 cm. Inez har slitit av sååå mycket så jag har kort lugg kring hela huvet (sanning, galenungestatus mer än vanligt!!)

KRAM till er alla gulliga

• Lillenlillen

Sole:

Frog finns i enfärgad (alltså hela vagnen i en färg, underreda, suflett osv). Väger kring 8-9 kilo.

Cameleon (som jag, Swe, pippil8 mfl har) kostar lite mer och finns i fler färger samt väger lite mer tror jag (skiljer på nåt kilo ev). Har några fler tillbehör tror jag. Den är nog vanligast.

Frog trodde jag inte fanns längre, gammal modell som inte säkert har reservdelar?! Men om den finns så är den LITE större.

www.bubaboo.com kan du nog hitta allt. och i Bugaboo-tråden får man faktiskt riktigt bra hjälp - där finns bugaboo-gurus

Och TACK alla för era gulliga kommentarer om mina håridéer. Behöver nog peppa mig själv lite mer nu (det växer ju inte ut på en vecka).. Och så vill jag hitta en BRA frisör, det måste ju liksom bli rätt!

• Lillenlillen

Den första skulle vara Gecko, inte Frog. Frog tror jag inte säljs i butik men eventuellt på Blocket osv.. Lycka till!

• Lillenlillen

Nä nu tjatar jag.. Sorry!

Sole: Gå till bugaboo.com - products - cameleon -comparison table. Där kan du enkelt jämföra. Jag tror det skiljer nån tusenlapp i nypris, typ..

• Lillenlillen

Lillie: Jag är dålig på det där med sjalar men jag ska sy en sån där hmm.. mei tai? Nej nu vet jag inte om det är en sån men en rätt enkel syr jag av typ 3 meter diagonalvävt bomullstyg... Angående sack n seat som sätts på stolen så köpte min mamam en sån som vi lämnade tillbaka för barnet sitter liksom nere vid stolssitsen = komme rinte alls upp till bordet. Gjorde inte i vårt fall iaf. Men om man har lågt bord och höga stolsryggar kan man nog ha sån istället för barnstol. Lycka till i jagandet

Björklöv: vilken är det jag syr?? *förvirrad* Behöver förresten mer info om hur jag ska sy om du kan hjälpa snälla!

• Lillenlillen

Vi använder Natusans babywash, den har vi också haft redan från början, hair or no hair

• Lillenlillen

Kemikalier i Natusan.. Uss uss! Jag använder sköljmedel (sensitive) till en del av hennes kläder med *syndare*, fastän man kanske inte borde. Och sensitive-tvättmedel. Jag tycker om när det doftar gott om bad och tvätt och jag tror inte det är farligt med sköljmedel och barnduschcreme! Fast vi har sån babywash som inte doftar mycket alls, bara lite bebis. Jag tänkte innan Inez att jag skulle göra allt som är "rätt" men har insett att om man ska tänka på alla "risker" så blir man lätt snurrig och dessutom utmattad (typ laga all barnmat själv, bara köpa de produkter som fått bäst i test, bara tvätta babyrumpa med vatten osv..). Det finns nog med saker att tänka på ändå! (tycker JAG)

Gör ni som ni trodde att ni skulle när ni fick barn?

När det gäller smink, hudprodukter, schampo etc. är jag precis tvärtom mot vad Bianca och Swe skrev, jag köper 90 % dyra grejer. Handlar nästan bara parfym och rengöring på resor men smink på Face o de andra. Köpte bara på H&M när jag var yngre men jag tycker bara de går sönder när jag (klant) tappar dem i golvet och pudrar i handfatet och skuggorna ramlar från ögonen ner på kinderna. Och i längden känns det verkligen billigare att handla kvalitet (om man håller reda på grejerna förstås!) Man kan ju knappt ta slut på ett Clinique-puder! Fast mascara köper jag på H&M för de ska man ju byta så ofta att det inte spelar nån roll vilket märke man köper (knappt).

Oj oj, långt om smink.. Känns som jag just pratade mer om annat än barn än jag gjort på ett halvår

Bianca: I SO hear you när det gäller jobbandet!

• Lillenlillen

Sole: Alla som jag vet som varit i Sydafrika tycker det var världens bästa. Det enda som talar emot Sydafrika är väl kriminaliteten... Min låtsaspappa fick inte gå ut från sitt hotell i Johannesburg utan att en kille på hotellet följde med för samma helg som han var där hade två turistpar blivit nerskjutna :-S Men safari ska ju vara aphäftigt (inte betoning på apa för de är ju inte en av the big five) guud vad tråkig jag är. Tror hur som helst Sydafrika är toppen!!

• Lillenlillen

Plutten: Om tjejerna ska slåss och riva varandra i håret så kommer Inez att vinna för hon är så GRYMT hårdhänt (och tung).. hahaha. Men absolut luciatåg!! Och massa kaffe, lussekatter och glögg. I LOVE julen jag med, ateist som även jag är...

Swe: Låter som du fixat till det riktigt avancerat och framför allt skänt idag.

Ni ska få komma hem till mig allihop när vi har flyttat. Buss 515 från Odenplan kommer att stanna utanför mitt nya hus.. Eller alltås den gör det redan nu men jag bor ju inte där nu. Låter som jag har chartrat den *s* Fast jag menar, vad gör jag inte för er?

Inez klappade nyss händerna, gör era små det? Det var förta gången och kom helt oväntat. Men hon träffade inte handflatorna varje gång,

Ska verkligen se till att vara med på en träff i nästa vecka!

KRAM

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6