Igår kväll hade vi bestämt oss - nu SKA han somna själv och han får ingen mat på natten. Punkt slut. Vi hade laddat och bestämt strategier för vad vi skulle göra när han kinkade och när han blev hysterisk. Jag hade köpt öronproppar, vi hade flyttat honom till eget rum och vi hade bestämt turordning och "ramsor". När han började bli trött var vi lite nervösa och nästan förväntansfulla inför denna prövning. Så la vi ner honom i sängen och sa "Godnatt Edvin. Sov gott, dröm nåt vackert och vakna med hälsan". Han tittade förvånat på mig och jag gick ut ur rummet. Snart började han gruffa lite. M gick in och sa "Godnatt Edvin..." Efter närmare tio sådana turer inklusive en upplockning somnade han efter bara 15-20 minuter. Vi som laddat för flera timmars hysteri. "Natten blir värre" tänkte vi. Vaknade som stora frågetecken först klockan 0530 i morse av att han låg och pratade lite inne i sitt rum. (0530 är för oss en acceptabel tid om han sovit hela natten) Var det så enkelt?!
Lika taggade nu i kväll och lika nervösa. Klockan 1918 gick jag in med honom till sängen och sa "godnatt Edvin...". Han såg lika förvånad ut idag. Han började frusta och "brrr-a" men jag gick ut. Max fem minuter senare var det tyst i hans rum. Vi lyssnade andäktigt efter ill-skriket. Ytterligare fem minuter senare kunde vi inte hålla oss utan tittade in. Edvin sov. Vad Hände Där??? Vi som varit SÅ övertygade om att E inte kan somna själv! Förra gången vi försökte var det hysterisk gråt i minst en timme, då lyfte vi upp honom och han grät hysteriskt ytterligare typ en halvtimme innan han somnade utmattad. Ska bli intressant att se vad som händer i natt.
Nog om Edvins nya sömnvanor.
Tack Swe för sällis idag! Ni andra skulle ha sett hur sött Freddy somnade i vagnen, med möss-snibben neddragen över ögonen, sugandes på snöret till mössan och med ljudet "da-da-da-da"
Frill - jag fick sällis ändå, trots FL-krångel. Och jag fick ju ditt sms!
Bianca - ska bara ha lite beslutsångest så ska jag strax inboxa dig.
...och sen ska jag läsa ikapp!