• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Grattis Lillen! Instämmer med Sole, 27 är knappast nån ålder. Jag blir 32 nästa vecka, och min lilla lillasyster är 29

Björklöv, vad trist med inflammation. Hoppas den lättar snart!

Hellur, krya på dig!

• Frill

Jaha nu halkade jag dit. Sorry alla Facebookare om jag råkar trakassera er. Har inte fått in snitsen än...

• Frill

Swe, det är ju galet beroendeframkallande redan från början. Man hittar en kompis med ett nätverk med fler bekanta med nätverk och så står nån kompis som singel fast man trodde hon var stadig sambo... Snacka om att man kan lägga näsan i blöt

• Frill

Fullt sjå att bolla FL, Facebook och Desperate Housewives men här är iaf listan igen.

Utekväll
    det står ju mellan den 13e och den 26e nu, skriver upp alla namn och sen får var och en skriva det datum som passar bäst!

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur
    bianca2
    Swe
    J79
    Lillie74
    ABC08
    Zul
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen
    TH
    Emma3
    Björklöv

• Frill

Swe, bra initiativ! Jag vill följa med.

BARNVAGNSSOPPA 3/10

Swe
    Frill

Och så vill jag följa med på utekväll. Mitt datum föll bort från listan.

Utekväll
    det står ju mellan den 13e och den 26e nu, skriver upp alla namn och sen får var och en skriva det datum som passar bäst!

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2
    Swe
    J79
    Lillie74
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen
    TH
    Emma3
    Björklöv 26

• Frill

Swe, de ska ha en del för riktigt små barn. Men fika får vi nog göra efteråt i så fall i nåt av Kulturhusets caféer.

Senaste tiden har Adam bråkat vid bröstet och varit liten i maten dagtid, bara ammat ordentligt kanske en gång på dagen men ätit rejäla nattmål. (barnmat och gröt har ätit mycket av). Idag har han vägrat amning helt. Till sist fick han ersättning för andra gången i sitt liv och åt 50 ml. Och efter amningsvägran senare på em fick han plommompure och åt sen 100 ml ersättning.
    Jättebra att han äter ersättning då vi tänkt vänja honom inför barnvaktandet. Och jag har ju kunnat amma 6 mån som jag hoppades. Och visst blir man friare utan amning. Men ändå lite trist att bli "avvisad" på det här sättet av sin lilla bebis
    Får se hur han äter i natt.

• Frill

Jaha blev det bara jag och Adam kvar nu?

För min del så är jag nöjd med lite stillsamt fika och kanske en promenad, så om någon av er har lust att komma hit eller ses på ett café eller nåt annat slappt så får ni gärna höra av er.

E ska på, surprise surprise, fotboll ikväll så jag vill gärna träffa nån en stund för att få min sociala fix.

• Frill

Swe och björklöv, jag och ABC80 bestämde just att ses utanför skatteskrapan på söder halv två. Fika och kolla nyöppnade gallerian. Kom dit vettja!

• Frill

Tack för igår, det var jättetrevligt!

Sole, grattis på 32-årsdagen! Hoppas du har det super.

Lillenlillen, grattis i efterskott för allt möjligt Och lycka till med välling på mugg.

Björklöv, grattis till lyckad smakis.

Zul, åh stackars Agnes! Hoppas hon kryar på sig snabbt nu när ni fått antibiotika.

Tack för tips och stöttning om amningen. I natt åt han också utan probs, och till och med i förmiddags gick han med på en slurk, kompletterad med banan.
    Vi ger gröt på kvällen, men inte förrän vid sju/halvåtta - precis innan han ska sova.

Sova är A ganska bra på, men som många andra har jag helt egna vakentimmar på natten. Har vakat kortare och längre stunder nästan varje natt den här veckan. Sugit! Inatt låg jag i alla fall och funderade på en liten artikelidé, och nu har jag just sålt in den, så helt meningslöst var det ju inte. Fast fy mig, jag skulle ju inte jobba mer under föräldraledigheten. Hoppas Adam förlåter mig.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6