Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Zul- ah smart, det ska jag göra!

F somnade på 5 minuter ikväll! Vi kör Anna Wahlgren nu, såhär gick det: Han fick välling, sen kittlade vi, jagade honom, allt för att få honom att skratta, ner i sängen på mage, gå ut med en ramsa upprepad 4 gånger. Sen fick jag gå in typ tre gånger, buffa lite och så ramsa ut. Sista gången ramsade jag utanför dörren, han gnölade lite, jag ramsade, han blev tyst. Jag sa ramsan en gång till som bekräftelse. Han sover! (Gör jag rätt Lillen och Plutten?) När han vaknar sen ska jag gå in direkt, lägga tillrätta och ramsa ut.

• Swenglish

Björklöv- vad jobbigt! Men tyckte W att han hade situationen under kontroll, hur länge hade han "hållt på" med K?

Ginger- F sover ibland på mage, oftast på sidan. tycker han kommer till ro bättre i de ställningarna, på rygg ligger han bara och viftar!

Frill- vi har också ett fasligt sjå att hinna med alla mål, därför blir det inte så mycket mellanmål, möjligtvis en slurk amning. Det brukar se ut såhär: 7.30- välling, 9 - amning, 11-lunch, 13 amning, 17-middag, 18-amning, 18.45-välling. Försöker hålla 4 timmar mellan målen så att han ska vara ordentligt hungrig. Tror inte det kommer så värst mycket mjölk längre så det är mest pyttemellis och mys.

Pippi- vad skönt att han sov så gott i bilen! Vi har ju köpt bilbarnstol nu, och han hänger så med huvudet när han somnar, ser inte alls skönt ut!

Han har inte vakant än! (Drygt två timmar senare)

• Swenglish

Godmorgon!

F sov....inte så bra. Eller läggningen var OK, men sen vaknade han 12, somnade om snabbt, 2, somnade om snabbt, 4.30, somnade inte om snabbt, jag slängde Anna Wahlgren ut genom fönstret och ammade honom, han sov en timme, vaknade och skrek, jag kunde inte lugna honom och J tog över, han sov en timme, vaknade och skrek, sov en timme vaknade och skrek... J tog alla uppvak, han är mycket lugnare och tar inte upp lika lätt som jag. F lugnar sig direkt när man tar upp honom men skriker desto värre när man lägger ner honom igen sen så egentligen är det ingen bra ide att ta upp.
    Förlåt att det alltid blir så långt om våra nätter, måste bara ösa av mig lite...

• Swenglish

Björklöv- det är lätt för mig att säga, men jag tycker du ska gå på kören ikväll! W kanske till och med är "bättre" med K när inte du är hemma? Det har ju gått bra andra gånger du har varit på kören, eller hur? Jag tror att ni alla mår bra av att du går på kören.

• Swenglish

Jag är kär i en dammsugare! Vi har köpt en Electrolux Ergorapido, nya modellen som kom för någon månad sen. Sladdlös, påslös och suger bra! Vi dammsuger hela tiden nu och jag slipper hitta F med damm- och hårtussarhängandes ur munnen...

• Swenglish

Soffy- F och jag kommer också gärna en stund imorgon, om vi får plats!

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)

• Swenglish

Kanske ska skriva upp mig också...

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)
    Swe

F somnade ikväll utan att jag behövde gå in en endaste gång! Jag ramsade utanför dörren! Han somnade på fem minuter! är sååå glad! Gläder mig inte lika mycket åt natten, men det blir bättre!

Bianca- så om inte M stod i vägen skulle du köra på nr 2 nu?

Ginger, J79, Björklöv, Pippi (glömde jag nån?) Hoppas vi alla får sova snart!

• Swenglish

Gomorron!

Lillen- GRATTIS till bra nätter/dagar! Vad roligt att det funkade! Jag får intervjua dig sen, jag har ju inte klarat det... Igår somnade han vissrligen snabbt med ramsan, men vaknade efter nån timme och GALLSKREK, jag buffade, men det hjälpte inte och när han skrek som värst plockade jag upp honom, han somnade mot min axel... Det är samma här, J är mycket bättre på nätterna, det funkar nästan bara när han är här. F vaknade två gånger inatt och J gick in, han somnade om snabbt.

Plutten- hurra för bra dagläggningar och bättre nätter!

Björklöv- bra att du gick på kören! Har ni fått en chans att prata om det som hände häromkvällen?

• Swenglish

F somnade nyss i vagnen UTAN att jag vagnade den!! :-O Jag lade bara ner honom, inget skrik, sa sov gott och gick därifrån, han låg och pratade en liten stund, sen somnade han! Vem har tagit lill-Swenglish och lämnat en lättlagd bebis i hans ställe???

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6