Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nu är jag gladare Blev bara så besviken.... nu är han hemma och sitter och matar A. Just det- de senaste dagarna har det verkat som att matvägran är över. Han har ätit riktig mat till både lunch och middag sedan i fredags, peppar peppar! Hoppas han fortsätter.
    Emma3: Alvin får ganska stora bitar och det går oftast bra. När jag gör pasta brukar jag ta risoni, det är pasta i form av riskorn. Ris brukar jag inte mosa/mixa, blandar det med sås som är helt slät. Och 8-månadesburkar funkar också bra.

Bianca: jag håller tummarna för att din A inte kommer i någon jobbig 8-månaderskris när ni åker till Thailand. Det är ju inte lika illa för alla barn tydligen. Spännande med 8-måmkontroll!

Förresten så har Alvin börjat med en jättegullig grej, det är att han vill mata mig när jag matar honom. Om han håller i ett kex och man säger: "får mamma smaka?" så stoppar han in det i min mun och skrattar. Och sitter Dan bredvid och man sen säger "får pappa smaka nu?" så börjar han mata Dan istället. Så himla sött!

• Plutten forever

Helt otroligt! Alvin har sovit sin bästa natt hittills, först 19-04 utan att vakna en enda gång (!) sedan vidare till 6.50. Till saken hör att han somnade jättefint och snabbt i sin säng, jag stod bara bredvid och tittade på. Sa inget, sjöng inte, buffade inte. Mellan 19-04 hörde vi honom ett par gånger, men han somnade om själv utan att vi gick in. Jag fattar ingenting! Från att ha varit mitt i en period av jättedålig sömn till det här! Hoppas, hoppas verkligen inte att det är tillfälligt utan att han äntligen känner sig trygg i sitt rum!

• Plutten forever

swe: usch, jag önskar att jag hade några tips! Det är ju likadant för oss, jag tänker inte ropa hej nu bara för att en natt har varit bra. Igår natt vaknade A en gång i timmen känns det som (fast det var kanske varannan). Igår kväll pratade vi faktiskt om att göra Sova hela natten snart. Vi får se hur det blir men det.
    Lillen, jag vill också gärna höra hur det går! Lycka till!

• Plutten forever

hurra! Nu har A sovit en timme i sin säng, och han somnade där lugnt och fint efter lite AW-tänk: buffning, lugnande ord. Och han som brukar avsky att sova där dagtid.

sole: jag vill ses, kanske en promenad vid 2-tiden?

• Plutten forever

sole: ok, då siktar jag in mig på kl 14, kanske inte blir exakt men typ! Vi hörs när det börjar närma sig. Nu ska Alvin få lunch, han har börjat äta rikigt mat igen vilket är väldigt glädjande förstås.

• Plutten forever

frill: vad trevligt, det är klart att du ska följa med! Var ska du ta bort stygnen då? Vi lär väl ses vid skanstull någonstans, kan ju gå mot ditt håll (där du befinner dig) och hämta upp dig. Ring eller smsa när du är klar!

• Plutten forever

bianka: då var det ju som vi gissade att din A och min A är precis lika långa, fast det skiljer 2 kilo på bredden 80-kläderna är för korta för A också, han har 86. Trots att han "bara" är 77 cm.

Tack för idag Sole och Frill Synd att det var så kallt och att solen försvunnit lagom tills att vi skulle gå. Men det lär ju bli fler promenader. Fika är ju också trevligt!

• Plutten forever

Men gud vad det skrivs här, nu kommer jag att missa flera, men jag kommenrterar det jag kommer ihåg..

swe: jag vet inte vad som är "rätt" enligt AW, jag gör ju inte SHN-kuren alls! Bara lite AW-tänk med att inte ta upp ur sängen, lugna på plats osv. Men A har inte blivit hysteriskt ledsen, bara gnällt lite. Tror inte att jag skulle klara att inte ta upp om han var hysterisk. Och ramsa? Vi säger bara: "godnatt, sov så gott, vi ses imorgon!" (jätteglatt och mjukt) (eller om det är på dagen: "sov så gott, vi ses om en liten stund!" Vad har ni för ramsa?

Ang. längd så sa min bm att Alvin skulle blir 195 cm (!!!) om han följer sin kurva och om man tänker på våra längder. Helt sjukt ju! Dan är ju "bara" 186 så det verkar konstigt att A skulle bli nästan en decimeter längre än sin pappa.

A somnade snabbt iknäll kl 19 med Dan, hittills har han inte vaknat. Hoppas på en lika bra natt som igår! Men man vågar ju kanppt hoppas.

TH: Ida är jättesöt i sina glajjer! Gud så sött!

• Plutten forever

TH och bianka: Enligt min BM ska man ta det där med en rätt STOR nypa salt. Men ja, de utgår från födelselängden och föräldrarnas längd. Och jag antar att man räknar annorlunda för prematurer. Jag är 170 så jag är inte lika lång som du bianka. Jag tror det är att man multiplicerar med två när de är två år. (kollar mitt gula kort...) Jag var 88 cm när jag var två år, vilket betyder att jag borde vara 176 nu. Stämmer ju alltså inte.

Rätt bra natt här, men inte lika bra som igår. Och uppgång kl 5.50 *suck*

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6