Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Björklöv- jag känner igen "problemet" med att amningen blir en del av läggningsrutinen, jag ville också få bort det (även om det är mysigt) så att jag skulle kunna vara borta vid läggning utan problem. Vi bytte plats på amningen och vällingen så att vällingen alltid är sist, så att han inte associerar amningen med att nu är det dags att sova. Nu ger ni ju inte välling, men kanske kan ni ta gröten det sista ni gör? Eller badet? Eller lika med pappa? Och hur skulle det kännas att ha K i eget rum? Vi började med att J och jag flyttade ut i vardagsrummet och F fick husera i sovrummet ensam, senare flyttade vi över honom till eget rum. Jag tror att när han vakande till på natten och hörde oss ville han vara med oss, men hörde han inget somnade han om. Det blev långt igen!

• Swenglish

Dessutom kan jag inte se på när J kämpar med F, utan är benägen att ge upp snabbt och amma, när han egentligen inte alls skulle behöva det.

• Swenglish

Tack Björklöv! Han har sovit över 40-minutersskarven då han vanligtvid vaknar, så jag kanske ska passa på att duscha och klä mig så att jag inte kommer på glöggfika i pyamas!

• Swenglish

Tack för idag Soffy! Årets första glögg, som dessutom var hemlagad och jättegod!

Håller på med att frosta av frysen och städastädastäda inför imorgon, får besök från England.

• Swenglish

Gomorgon! Natten gick såhär: Ramsade tills F somnade, han vaknade nån timme senare, jag ramsade, och sen på natten vakande han två gånger och J gick in, han somnade om direkt. Bättre och bättre alltså! jag vågar fortfarand inte gå in på natten, är rädd att han skriker upp sig om jag kommer.

Lillen- har du och E olika ramsor? Och märks det nån skillnad på vem som ramsar på Inez reaktioner?

Plutten- jag frostar av frysen varje vecka, det SKA man göra! (Det var säkert två år sen sist så det behövdes verkligen...)

ABC- hoppas G mår bättre idag!

Ginger- hoppas det löser sig med sängarna!

Bianca- var var ni nånstans som var så roligt till 5? Och har du hämtat dig än? Jag vill också ut och festa! Jag röstar på afterwork nån gång i december, typ vid 5-6 så att barnvakten/pappan/farfar hinner hem och kan lägga!

• Swenglish

Godmorgon! HAr gått upp strax efter 6 (hur får man dem att sova lite längre, han skulle behöva det) med F, J och gästen sover...

Zul- fy vad hemskt, tyckte ni haft er beskärda del av sjukdomar! Hoppas tillfrisknandet går snabbt!

Lillen- duktigt jobbat!

Frill- skönt att mötet blir bra och hoppas du får en bra sista dag som föräldraledig!

Pippi- detsamma önskas dig!

Sole- Anna Wahlgren tycker att man ska låta dem äta själva från början, då kan man få se en 8-9månaders som äter soppa utan att spilla en droppe! Så har vi inte gjort... Han har varit rätt nöjd med att låta sig matas, men vill gärna känna på maten, vilket han får göra ibland, när jag känner att jag orkar med KLADD!

• Swenglish

Halloj!

Välkomna hem lillie! Kul att det var en lyckad resa!

Lillne- böä för magsjuka igen!

Zul- skönt att A mår bättre!

Frill- kul att se er och Herr Frill på Landet idag! Hoppas det inte var galet mycket folk på Konstfack!

Plutten- jag vet, jag fick ju värsta prestationsångesten av AW när F var typ 2 veckor och allt var bara jobbigt, det kändes typ som om att hade vi bara följt henne så hade allt varit bra... Hormoner!

Nån mer bebis som får jätteröda kinder ibland? Ibland får han bara på ena, ibland på båda. Tänk om det är nån allergi?

Plutten och jag talade häromsistens om en tripp till Ikea, och tisdag nämndes som förslag på dag. Vi tänkte åka redan vid 9 (kommunalt) för tt vara där vid 10, handla lite och äta lunch där. Häng på vettja!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6