Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
ginger
kom att tänka på vad du sa om hur mkt lagad mat de ska äta, var det en liten och en stor burk? V får två stora burkar men äter inte alltid upp allt. han kanske får för mkt?
ginger
kom att tänka på vad du sa om hur mkt lagad mat de ska äta, var det en liten och en stor burk? V får två stora burkar men äter inte alltid upp allt. han kanske får för mkt?
V äter bara spagetti och köttfärssås på burk. allt annat ratar han, hemlagat, annan burkmat etc.
kan ju inte bero på att bitarna är större i 8månadersburkarna, spagettin äter han ju.
vet ni ifall det är vanligt när man är 8 månader att bara vilja ha en sorts mat?
godmorgon!
plutten
det är säker ten period som du säger med maten, Alvin är ju ingen speta direkt
vi har det väldigt enformigt här hemma med maten, hur länge tycker man det är kul med spagetti och köttfärsås?
är det nån som provat ägg förresten?
swe
jag glömde ju ge dig pengar igår även om jag pratade om det, du får imorgon!
idag ska jag träffa en kompis som har BF imorgon, jag kommer ihåg den sista tiden då man bara kände sig stor och tjock och bara längtade!!
swe
just igår gick det inte bra alls med att bara lägga ner honom utan det blev ingen eftermiddagslur. fast i vanliga fall kan vi bara lägga ner honom så ligger han och stökar runt lite innan han somnar.
hellur
blir också galen på alla dessa faser! hoppas han sover bättre snart!
idag började V ställa sig på knäna så nu börjar intron till krypningen!
och jag ska äta godis här hemma ikväll, L är bortrest
hörrni, hur sjutton gör man med barn som bara äter spagetti och köttfärssås i 8månadersburkar men ratar allt annat?
nu hade vi en 5.månadersburk biff stroganoff hemma som han slukade, den är ju mindre bitar men det kan ju inte vara problemet...eller?
ska man gå tillbaka till 6-månadersburkar?
hellur
stort grattis! lägg ut länk så vi får se!
vivs
verkar som vi har samma problem! fast han äter ju en sort av 8-månadersburkarna....hmmm
han har två tänder i underkäken så det blir ju inte så mkt tugga ändå.
åh hellur, gud så fint, jag blir avis!!
plutten
ska vi ha sällskap till swe imorgon?
plutten
kom på att jag nog inte hinner emd din tid...
ska till sjukgymnasten 9.30 sen tänkte jag gå hem och ge V lunch först.
är det nån som vill ha sällskap dit att åka fråns tan runt 11.30?
tack för alla tips om burkar, ska köpa 6-mån ett tag och mosa mer i de 8-månaders vihar hemma!