Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nu kom jag på att jag läst någonstans att det är annorlunda för tjejer, eftersom de oftast slutar växa på längden när de kommer i puberteten (dvs när de får mens). Det är alltså en mer tillförsiktig uträkning för killar. Jag var så här lång när jag var 12 (längst i klassen) så det stämmer på mig iallfall.
    Å! Tänk att våra barn ska komma i puberteten, gud vad gulligt!

• Plutten forever

sofffy: det hade varit så roligt att komma hem till dig! Men jag ska träffa en kompis imorgon, typiskt!

hellur: jag vet hur det är... du har min sympati

bianka: mys med kalas! och tillkännagivande på samma gång, kul tillfälle för det! undrar om någon av oss kommer att ha en sådan nyhet at berätta på 1-årskalasen?

nu ska jag laga middag åt mig och irmaplutten (dan är i oslo)

• Plutten forever

Å Lillen nu blev jag lite sotis på dina nätter och morgonar, här ville plutten upp kl 5.20, suck... Men han sov ändå bra men bara något uppvak vid 2-tiden.

• Plutten forever

björklöv: Vad bra att du kom iväg på kören! Du kanske skulle vara borta flera kvällar så att K verkligen får vänja sig vid er båda vid läggning. Tror också på det där med att det blir värre om du är där och "kan" ta över, om du inte är där kanske K accepterar W bättre? Och W kanske känner mer självförtroende när han vet att du inte kan komma in och ta över?

Å, jag är så glad över att Alvin accepterat sitt rum nu! Jag har precis lagt honom (gick ju upp strax efter 5...) och det krävdes bara lite buffning och ramsa och han somnade snabbt i spjälsängen. Nu ska jag passa på att duscha och tvätta mitt smutsiga hår!

Hoppas att ni får det jättebra hos Soffy! Gott med pepparkakor och glögg! (fast jag föredrar blossas cognacsglögg eller möjligen starkvinsglögg )

• Plutten forever

halloj mina vänner!
    Verkar som att ni har haft det trevligt hos Sofffy! Gott med glögg! Jag har varit hemma hela dagen och haft en vän på besök, plus hennes söta lilla 3-månaderstjej. Tänk att de varit så små! Pluttigt värre!

Lillen: Men Erik får väl hålla AW-kurs då för alla marsmammor, fråga om han är på! Han är väl PT så han borde vara van att lära ut grejer och peppa och sådär

swe: gud så duktigt att frosta av frysen, det borde vi gjort för ungefär ett år sedan. Gör du alltid det när du får besök?

sole: mysigt med vin hos kompis! Dan hade med sig taxfreevin från Oslo så jag har också fått några glas, raj raj...

bianka: you partyanimal!

frill: jag blir också jättegroggy av att sova på dagen - varför blir man det? jag får oftast lite huvudvärk också. Gör kaffe direkt när jag vaknar.

• Plutten forever

just det, håller med Sole om att Andys verkar bra! Har hört att det brukar vara jättelugnt där på vardagar, bara några mammagrupper med minibebisar där.

• Plutten forever

sole: ja, en träff idag vore trevligt! Har för mig att någon annan ville, kanske Hellur?
    Vi gick upp kl 6 men har precis sovit 1,5 timme, så himla skönt! Säger som du Frill: vetskapen om att man snart får sova igen är vad som får upp mig på morgonen.

nu är det frukost för mig och om någon timme lunch för plutten, efter det kan jag ses.

• Plutten forever

Sole: nej, det är inte fräckt Men om det är ok kommer jag gärna hellre till dig? Har varit inne två dagar i rad och känner att både jag och plutten vill se något annat! Är det ok? Jag tar med mig instrumentpanelan som kompensation

• Plutten forever

sole: verkligen snällt att vi kan vara hos dig! När ska V sova på em? Om det är ok tänkte jag prova att lägga A i Vs säng vid kl 14, kommer kanske inte gå, men nu när han är så bra på att somna själv med ramsa så kanske kanske... Annars blir det en kort fika för mig.

frill: vi äter också alltid middag hela familjen vid köksbordet, eller alltså jag Dan och Irma än så länge efter att A somnat. Men snart får vi börja äta tidigare middagar så att plutten kan vara med också!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6