• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole: Så här ser det ut för oss.

7-8 (beroende på när han vaknar) gröt. Ibland när han vaknar tidigt ger vi lite ersättning runt 06 och då blir gröten vid 8.
    10:30-11 En stor burk puré.
    14 Har tidigare fått ersättning här men har nu börjat ge en halv burk fruktpuré + att jag ska börja ge smörgås till tänkte jag.
    16:30 Gröt igen med katrinplommon puré ( Vid 8 månader kommer vi ge mat här)
    19 Välling.

Här är oxå en som är sjuk, har legat helt däckad i två dagar. Mår lite bättre idag.

Ska läsa igenom nu.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3
    Sole skrev 2007-11-07 08:32:21 följande:
    pluttenjobbigt att Alvin ville upp så tidigt!jag prövade nytt knep inatt, istället för att gå upp när han börjar låta låg jag kvar och han somnade om av sig själv. Det hann aldrig bli ledsamt, då hade jag såklart gått upp. Det här var mer störka-runt-i-sängen-gnäll.hoppas detta hjälper honom att somna om själv utan napp. Fast det kanske han redan kan men vi har serverat nappen ändå!Hellurväckte du W? Hur gick det på kvällen?THkul med utvecklingen! 3 tänder på så kort tid är inte illa! Och pincettgreppet också!

Sole: Så där som du beskriver med bök i sängen är det precis med Leo oxå. Jag vaknar ju alltid av det så även om han aldrig vaknar till utan somnar om själv så har jag ändå vaknat.

Leos två framtänder i överkäken har nu kommit så nu har han 4 tänder. Kanke dom som spökat?

Plutten: Jobbigt att A vill upp tidigt så var Leo förut oxå men nu har han börjat sova till 6-6.30 iallafall, men de kanske vänder

Angående tomteläder så har Leo fått de av mina mamma och det kommer bli tomte julkort här

Swe: Leo har oxå de senaste dagarna börjat gråta, gör det i sömnen så han drömmer väl någe hemskt stackarn och biland så tystnar han inte när man tar upp honom direkt och då känner man sig hjälplös.

Är det många som ger välling? Vilken välling ger ni? Jag har gett Nestles mild havre välling nu ett tag men tycker Leo bajsar mycket mer ibland 4-6 gånger per dag förut var det ca 1-2. Och han har mycket mer gaser och ligger och pruttar i sömnen så han kanske är orolig på natten för han har ont i magen av vällingen? Tycker ni jag ska testa någon annan sort elr ska jag ta bort vällingen helt?

• Emma3

Th: På dagen tycker jag inte han pruttar mer utan det är på natten då kan han göra det ganska mycket och ibland gnäller/gråter han till och sen kommer en prutt så tänkte om han fick ont i magen av vällingen.

Tacka alla för svaren, ska nog testa en annan sort så får vi se.

• Emma3
    Plutten: Ja jag älskar oxå allt som har med julen att göra utom de religösa
    Men vi brukar inte vara så många som er då stor del av släkten bor neråt i landet, lite tråkigt.

Ja Leos två framtänder där uppe har precis kommit så det har varit en del gnäll här med.

Duktig Alvin är som rest sig själv. Leo vill gärna stå och tar oss i händerna så han ska få hjälp att ställa sig, han kan inte själv ännu

Sole: Nej så jobbigt. Hoppas du blir bättre snabbt.
  • Emma3

Hej!

På farsdag ska P får hand och fotavtrycket som jag gjorde för ett tag sedan. Har bild på det i min blogg ni som har adressen Sen har jag köpt en bodysuit till Leo från ME&I så köpte jag en matchande t-shirt till P, lite töntigt kanske men sött

Sofffy: Vi ska oxå till Göteborg nästa vecka fast vi åker på torsdag

Pippil: Skönt att E sover bättre igen.

Idag har Leo stått på alla fyra flera gånger och riktigt länge, men mer har det inte blivit han har inte fattat att han måste ta fram händerna för att han ska komma framåt. Men tror inte det kommer dröja så länge till Och nu ikväll när han stod där på alla fyra så satte han sig själv sedan för första gången, han brukar annars bara lägga sig på magen, duktig kille

• Emma3

Idag har varit en konstig dag Leo har inte alls sovit som han brukar utan sov 2 längre pass idag isätller för 2 korta och 1 långt och inte vill han ha ersättning på eftermiddagen heller hm. Han kanske inte var hungrig för han åt ju ersättning imorse.

TH: Nämen usch vad jobbigt, krya på er, kram

Hellur: Åh hus vad kul, Grattis. Jag vill oxå. Hur mycket gick det på om man får fråga?

Sole: Har hört att vissa inte gillar 8 månaders burkarna och då har det gått tillbaka till 6 månaders burkarna. De skulle jag nog oxå göra så kan man testa 8 månaders lite då och då en dag kanske de går. Har inte testa någon 8 månaders burk till Leo ännu men kan tänka mig att han kommer spotta ut, för testa ger smörgås för någon dag sedan och då fick jag verkligen små, små bitar annars klöktes (stavning?) han.

Pippil: Nämen stackars E vad han är sjuk då, hoppas han kryar på sig snabbt.

Imorgon åker vi till Göteborg så kollar in här igen när vi kommer hem

• Emma3

Hellur: Jag vill oxå gärna se huset

• Emma3

Hej alla!

Nu är vi hemma igen. Vi har haft det superbra men dagarna har gått så snabbt.
    Vi var ju och shoppade på ge-kås i fredags och det var sjukt mycket folk, men Leo skötte sig perfekt han älskade att sitta i shopping vagnen och leka med allt vi la ner

Vi var även på Lisebergs julmarknad så mysigt med alla ljus och Leo åkte karusell för första gången

Tågresan gick oxå bra, på vägen hem somnade han på maken som tyckte det var mysigt. Är ju inte så ofta han gör det längre.

Igår blev min sötnos hela 8 månader vart tar tiden vägen?

Åh Ida som snart blir 1 år det är stort

Ska kolla datumen om jag kan vara med på lunchen.

Ska nu läsa igenom allt.

• Emma3

Hejsan!

Här har det oxå börjat krypas de senaste dagarna. Han kryper inte så långt självmant men när man lockar honom med någon leksak kryper han riktigt långt
    Idag ställde han sig i sängen på morgonen oxå och så skitglad ut

Sole: Skönt att han sover bättre och bättre och att majsvällingen nu går ner. Tror knappt jag vågar skriva när Leo vaknar på morgonen för då försämras det säkert som alltid

Swe: Hoppas det går bra på middagen.

• Emma3

Hejsan!

Maken har varit borta sedan 8 igår morse och jag hoppas han kommer hem snart, vill ha lite avlastning. Leo är nog inne i 8 månadersfasen, han är lite extra gnällig och sover mindre på dagen tycker jag. Inatt sov hyfsat, vaknade ganska många gånger mellan 4-5 men sen låttade han på trycket och somnade om till lite efter 6. Han verkar lite dålig i magen, det verkligen luktar illa, är inte diarré men ser inte riktigt ut som vanligt. Någon gång har det kommit lite som gelé? ursäkta detaljerna

Tänkte hör med er, är det många som ger era 8 månaderburkar? Har börjat ge Leo 8 månadersburkar, men han verkar inte alls klara att svälja de större bitarna så bra. Allt med pasta funkar, men inte potatis elr ris då kräks han nästan. Om jag ger smörgås får jag verkligen ge små, små bitar. Tänkte bara höra om er klarar större bitar?

Swe: Vi sänkte sängen häromdagen Skönt att det inte blev jättejobbigt med F på middagen iallafall, som pkutten skrev så kan de ju vara bra att vänja sig om ni ska göra så i jul.

Plutten: Tråkigt att Alvin sover dåligt, det blir ju så jobbigt.

Sole: Kul med en kompisbebis

• Emma3

Ja det går ju bra med pasta, kan vara nästan hur stora bitar som helst och det går ner. Kanske är för de är mjukare. Men ska testa mosa potatisen med gaffeln som du skrev Sole och så får jag hoppas han vänjer sig snart

Bianca: Hoppas på att A inte kommer in i någon 8 månadersfas när ni är i Thailand

Plutten: Hihi låter gulligt.

Leo har börjat pussas, får mamma en puss brukar jag säga då kommer han med en halvöppenmun och ska pussas

• Emma3

Plutten: Ungefär som våran natt fast Leo somnade "bara" om till 06

Sole: Åh härligt att V sover så bra.

Lillen: Okej skönt att höra att det är vanligt

Swe: Usch det låter jättejobbigt, har tyvärr inga bra tips men ska tänka på det.

Hur gör man sova hela natten, är det någon speciell metod?

• Emma3

Leo äter två lagade mål mat sedan någon vecka. Så han äter en stor burk runt 16:30 och sedan välling 19.

• Emma3

Just det vilken lång kille du har Bianca

Usch Hellur jobbigt me magsjuka

• Emma3

Hejsan!

Hoppas alla hade en trevlig första advet igår. Här julstädades det för fullt. Mina föräldrar passade Leo några timmar så vi kunde fixa ostört

Måste fråga om denna metod med ramsor ni kör. Ni ramsar bara? Inget buffande? Lägger ni bara ner barnen i sängen ramsar och går ut? Sen om den lille blir ledsen går ni in och ramsar igen? Många frågor hoppas någon kan svara

Här säger vi godnatt Leo sov så gott men sen buffar vi lite oxå men är inte mycket som behövs, men man ska kanske sluta med det? När han vaknar till på natten buffar vi annars somnar han inte om, om han vaknat till ordentligt, annars räcker det att stoppa in nappen.

Bianca: Oj vad A sover länge, vilken lyx

Ska läsa ikapp allt nu.

• Emma3

Frågar igen:
    Måste fråga om denna metod med ramsor ni kör. Ni ramsar bara? Inget buffande? Lägger ni bara ner barnen i sängen ramsar och går ut? Sen om den lille blir ledsen går ni in och ramsar igen? Många frågor hoppas någon kan svara

• Emma3

Hello!

Kul att ni hade trevligt igår ni som fikade och ikea handlarna.

Vi ska till Ikea i helgen och shoppa massa till Leos rum (nu när alla tomtar är uppe som får hans rum blir nästa projekt ) Vi ska oxå köpa så kan barnsäkra här hemma. Leo kryper riktigt fort nu.

Sole: Leo badar c.a 2 gånger i veckan + en gång på babysim. Här är det alltid grabbarna som badar tillsammans i badkaret och vi använder Natusan baby top to toe wash.

Plutten: Tråkigt med kapitulationen hoppas det går över snabbt.

Ja nu blev man lite nyfiken på det där om Deperate Housewifes

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6