• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Vad många vi blir imorgon, kul! Jag kommer efter E har ätit lunch och sovit en stund så jag kan tänka mig att det blir någon gång mellen 12 och 13. Jag hoppas att det passar. Sole du får gärna inboxa mig också.

• J79

Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    zul (ev)
    Ginger
    ABC08
    Sofffy (ev)

Hoppas att det var ok att jag skrev upp dig Sofffy.

• J79

God morgon!

Ska bli så roligt att få träffa så många av er idag!

Bianca jag visste inte heller att ni skulle gifta er i Thailand men vad roligt för er, låter väldigt mysigt och romantiskt! Lycka till!

Sole jag kommer att ge E lunch 11:30 sen åker vi hemifrån. Jag har tänkt promenera en bit så att E får sova innan vi kommer.

Sofffy tack själv det var jättetrevligt (som vanligt) att träffas. Hoppas att ni hinner komma en stund idag.

• J79

Tack alla tjejer som var med igår för en trevlig em!

Pippil8 stackars E som är sjuk igen, hoppas att han redan nu är bättre.

Jobbigt att så många barn matvägrar just nu. E äter allt för tillfället men hon ska väl också säkert komma in i en sån fas.

• J79

Hellur vad spännande hoppas att allt går bra nu till imorgon så att ni blir ägare till huset!

Lillen vilken lyx med vin och tapas, mums!

Stackars TH krya på dig.

Sole jag skulle ge den mat som går ner och försöka lura i lite av annan mat så där i farten. Det är väl bara en fas och snart är den över.

Swe jag trodde att jag skrivit upp mig för imorgon men måste ha glömt att göra det... Finns det plats för oss imorgon?

• J79

Tack swe! Skulle du kunna inboxa vägbeskrivning?

• J79

Sole E äter lunch 11:30 så hade tänkt åka efter det. Om vi blir tidigare så kan jag höra av mig för sällskap. Es mat och sovklocka kan man inte alltid lita på.

Lillen o Bianca när hade ni tänkt åka? Kanske att vi kan åka tillsammans?

Urk jag är så trött har inte kunnat sova så bra i natt. E sov till sex men jag hade både svårt att somna och vaknade några gånger, så typiskt.

• J79

Bianca buss blir bra för E ska (hoppas jag) sova på vägen dit. När hade du tänkt åka?

• J79

Bianca så hade jag tänkt från början det går nog lite fortare. När hade ni tänkt åka? Vi kan ju hoppa på med er på slussen och ta saltsjöbanan också.

• J79

Bianca tack då vet jag. Får se om vi hinner med ringer dig i så fall när jag närmar mig slussen.

• J79

Swe tack för god lunch, vin och fika! Jag tycker också att det var så mysigt där ni bor och fint rum hade han fått lilla killen.

Tack alla ni andra som var med idag för trevligt sällskap!

• J79

Hejsan!

Här är en till som undrar när man ska få sova ordentligt igen! E vaknar runt fem på morgonen och är omöjlig att söva om. Vi har satt en gräns på kl.6 då får hon mat men det är inte det som är problemet för särskillt hungrig är hon inte nej hon vill väcka oss och leka. Vi har även några nätter i veckan då hon vaknar fler gånger på natten än bara en gång. På nätterna är det bara mamma som duger vilket är skitjobbigt eftersom det är så svårt då för sambon att hjälpa. Frågade på bvc om hjälp men hon sa bara att det är vanligt att de är så här på kvällar och nätter när de är 7-9mån men att det går över och bla, bla, bla, jag vill sova NU.

Vägde och mätte E när jag var på bvc och hon är nu 70,5cm lång och väger 7585g.

Sofffy jag har mammagrupp på bvc imorgon och är sen bjuden på fika till en av tjejerna i gruppen men det är på fm så vi kanske hinner komma förbi en stund iaf. Beror lite på om E är väldigt trött och om jag får henne att sova en stund innan. Hör av mig till dig ifall vi inte kommer.

• J79

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)

• J79

Sofffy tack för idag! Det var så trevligt att träffa er alla igen.

• J79

Hejsan!

Har varit uppe i norr fre till tis. Sambons mormor som bara är 70år har fått cancer i bukspottkörteln och i levern och lever nog inte så länge till. Det har gått läskigt fort för hon sökte vård för fem veckor sedan för smärtor i ryggen och mådde så dåligt och då visade det sig att hon hade gulsot och när de gjorde tester upptäckte de att hon hade cancer. Hon har varit inlagd sen dess och nu är hon nästan inte vid medvetandet. Därför har vi varit upp för att hinna få träffa henne. Det har dock inte bara varit en jobbig vistelse utan väldigt trevligt att träffa släkt och några vänner där uppe och det var vinter och snö så mysigt.

Jag vill gärna träffas imorgon. Vi kan gärna vara här om ni vill för mig passar vilket som.

Lillie välkommen hem!

• J79

God morgon!

Tack alla ni gulliga ni är så omtänksamma! Nu är det inte min mormor som har cancer utan min sambos mormor(min mormor och morfar är döda sen många år tillbaka) så det är mest synd om honom men självklart är jag också väldigt ledsen över att hon inte kommer att finnas kvar länge till. Hon är en så fin person så det känns så tråkigt att E inte kommer att få lära känna henne vilket man trodde eftersom hon varit så pass ung och pigg.

Lillen stackars dig måste kännas väldigt tungt med ett sånt besked och både mormor och morfar. Kram!

Zul fy vad jobbigt för er och lilla A med så mycket sjukdom. En kompis till mig berättade att när deras lilla tjej som då var 6mån kräktes och kunde inte behålla någon vätska så sa sjukvårdsrådgivningen att de skulle ge vatten ur flaska när hon sov. De dricker i sömnen och brukar lättare kunna behålla vattnet då.

Ja stackars alla er som har varit så drabbade av sjukdom här under hösten hoppas att det blir lite bättre nu.

Sole grattid till mamma, duktiga V!

E säger bla. mamma-ma och pappa. Men det är så klart svårt att veta hennes ordförståelse men glad blir man iaf över att höra orden.

Alla som vill och kan är välkomna hem till oss i em!

Träff hemma hos J79 idag

Ginger
    Sofffy

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6