• ABC08

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Jag och G är gärna med om det är ok Pluttmor? Måste prata med H först och höra hur det blir med ev lunchande så antingen kommer vi typ halv 12 eller 13.

Träff måndag hos pluttmor (skanstull) ca kl 12 (eller kom när ni vill)

Pluttmor
    Hellur
    Swe
    ABC08

• ABC08

Lillie- Läste om mammayoga i tidningen häromdan. Låter svårt att koncentrera sig på andningen och rörelserna, men det kanske blir bättre när bebbarna har vant sig vid stället.

Ginger och andra som vill med- jag o G går nog till öppna förskolan i liljeholmen typ lite innan tio så man får plats till sångstunden. Vi ses där inne.

Hellur- Är gärna med och lunchar imorgon.

• ABC08

Har sovit dåligt inatt så jag ska försöka sova nu på förmiddan, så vi skippar sångstunden.

• ABC08

Vi hade ännu en jobbig natt med typ 5 uppvaknanden. Börjar bli såå less på att känna mig som en zombie hela dagarna. Varför kan inte G bara lära sig att man faktiskt kan somna om utan att amma. Suck!
    Måste jag verkligen behöva sluta amma helt för att han ska kunna sova längre?

• ABC08

Hellur- Jo vi har testat med att ge honom napp ibland men för det mesta är han så otroligt bestämd med att det bara är amning som gäller. Vi har efter att ha kämpat fått ner hans uppvaknanden från typ 12-9 till 3-5, men jag är ändå trött. Det skulle va helt ok att amma 1, 2 ggr men inte mer.

Swe- Förstår hur du har det. Har kommit fram till att om G somnar genom att amma vaknar han oftast snabbare än om han somnat av sig själv/ med napp. Då han vid dom tillfällena vaknar är han dessutom mycket mer bestämd med att han vill amma igen. Men mitt i natten är det inte säkert att man orkar ta den fajten.

Är så imponerad av alla er som lyckats få era små att sova så bra på nätterna.

• ABC08

Sole- Jobbigt med din syster.

Nån som vill fika eller nåt imorgon?

• ABC08

Halv två vid Sickla skulle kunna va bra för oss.

• ABC08

Nu drar vi ut på stan. SMSa gärna hur det blir med fikat.

• ABC08

Tack för idag Frill! Ja let's go bowlin! Det skulle kanske kunna gå att göra på dan också ja.

Tråkigt med sjuka bebbar.

G har precis somnat. Kollade till honom då låg han och höll i fötterna i sömnen. Såå gulligt.

• ABC08

Idag har jag lyckats få G att dricka lite vatten ur flaska, kanske kan han snart acceptera ersättning också? Hoppas!

Swe- Hur går det för er med flaskan? Några framsteg?

Zul- Låter härligt att lyxa. Har baren i toppen av Skrapan öppnat nu?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6