Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nä, vi är inte heller alltid överens och jag måste erkänna att jag vid ett par tillfällen har "kört över" m. Har känts lite dumt i efterhand.

• Pippil8

Emma - ja, det hade jag oxå velat - att mina föräldrar var hemma hos oss medan vi var på bröllop. Det verkar liksom smidigt. Men på nyårsafton... Svårt att begära det då. Plus att min pappa är kattallergiker och vi har katt så det känns extra elakt.

Lillen - oj... vad svårt... Eftersom hon inte direkt snokade så är det i alla fall läge att fråga. Och numret fanns inte i telefonen, det låter ju som att hon har skickat fel. Själv hade jag inte varit så lugn som Björklöv utan darrat som ett asplöv (hahahaaaa vad tråkigt)

Vivs - det låter vedervärdigt jobbigt med Js sömn! Jag har tyvärr inga som helst tips på vad du ska göra, speciellt inte när hon ställer sig upp.

• Pippil8

GRATTIS Pluttmor och Swe till nya nätter!! Hoppas det håller i sig!

Och Pluttmor, vad stor A är! Alla säger att E är så stor men han är "bara" 10,2 kg och 73 cm (vid 6 mån 12 dgr). Och ändå tycker jag knappt han äter något längre?!

• Pippil8

Swe - buhu vilken jobbig natt! Hoppas att klippningen går bra i stället! Ska bli spännande att se den nya swe sen!

Min natt var oxå sådär. Fast här var det "bara" vaket mellan 0300 och 0430. Gråt och vyssjande och ramsor hundratusen gånger. När lilleman väl hade somnat kunde ju inte jag somna om. Och när jag väl hade somnat var det dags för honom att gå upp igen. Lite trött idag m a o. Men idag är det i alla fall FREDAG och i kväll blir det god mat och rödvin med älsklingen (den stora älsklingen alltså)

Håller med om att det är jätteskönt att du har fixat och tjatat Bianca!!

• Pippil8

Swe - jag hade verkligen Bestämt Mig för att inte amma. Men när lilleman grät (inte hysteriskt dock, då hade jag inte stått ut) och hans lilla mun försökte suga på min axel då var det svårt att inte ge honom det han ville ha. Huh, måste gå och titta på min lilla söta sovande älskling nu.

• Pippil8

Å stackars lilla F vad jobbigt att hon är så sjuk! Och 60-årsfirande mitt upp i alltihop. Hoppas antibiotikan hinner ge lite effekt. Annars får ni väl stanna hemma? Eller i alla fall du och F, Lillie?

Swe - vi är ganska många som väntar ivrigt på en rapport om nya frisyren

Hellur - jag förstår dig, när internet är nere här så känner jag mig helt handikappad! Alla saker jag vill göra just då kräver internetuppkoppling. Man inser hur mycket man använder det.

Murgrönan - jag vet, det hjälper inte riktigt att man får dela upp betalningen Jag har fått för mycket lön och måste betala tillbaka, surt hade jag inte fått pengarna hade jag nog levt lite snålare.

• Pippil8

Skulle önska alla en trevlig helg också, men råkade trycka på knappen lite för tidigt.

TREVLIG HELG!!

• Pippil8

Helt slut i kroppen efter att ha ägnat nästan hela helgen åt att plantera häck, inklusive grävning-grävning-grävning. Skönt motion dock och fint blev det!

E har feber 38.8. Han var rätt pigg ändå, bara varm och blev kvällstrött-gnällig lite tidigare än vanligt. Verkar inte förkyld så jag vet inte varför han har feber. Fattar ni hur många år av oro vi har framför oss? Var det du Lillie som skrev det häromdagen?

Blev det nåt shoppat på Ikea Bianca och Pluttmor? Vad?

ABC - lider med dig, jäääättejobbigt att behöva amma så ofta!! Snart kommer nog den där sista natten som gör att du bara inte står ut längre och är beredd att ta till vilken metod som helst för att få sova!

TH - mycket bra tänkt att alla ska ha kontanter med sig! Påminn gärna igen i slutet av veckan

Hellur - vi har en liten här också som inte heller är allt för förtjust i att äta mat (annat än amning). Vi har glesat ut på måltiderna så nu äter han frukost kl 06 (amning), lunch kl 11, gröt + amning kl 15, amning kl 18 igen. Alltså bara fyra mål. Ändå har han sovit hela nätterna (19-06). De enda mål han glupskar i sig är amningen...

Nu ska jag försöka skriva ett CV på engelska. Jag försöker hela tiden skjuta upp det, men nu SKA jag börja i alla fall.

• Pippil8

ABC - jag är inte så säker på att det är vi som "har lyckats" få våra små att sova. Jag tycker inte jag har gjort så mycket aktivt (förutom nu på slutet), det har bara blivit så att han sovit längre och längre utan amning. Så det är nog till åtminstone en del barnen som är olika som individer.

Pluttens mamma - låter inte skönt med armen! Hoppas du inte fått nån spricka eller så? Kul med grejer till As rum!

Swe - är F mammig nu? Min BVC-sköterska (som jag tycker är mkt vettig) tycker att 5-min-metoden kan vara bra när inget annat hjälper, men inte om barnet är inne i en mammig period. Vi var inställda på en del skrik men det har ju gått bra hittills med bara lite skrik. För att stå ut med älsklingens skrik i hela fem minuter skulle jag nog behöva vara mycket mer desperat än jag var nu. Jag tror så här: om man tar de delar ur olika "metoder" som man TROR på och komponerar en egen metod och kör den när man är näst intill desperat - då funkar det nog oavsett vad metoden innebär. Och om det INTE funkar - då är barnet inte mottagligt för någon metod över huvudtaget just då. (Det där sistnämnda var ett bra svepskäl när vi försökte få E att somna själv för någon månad sedan och han blev smått hysterisk...)

• Pippil8

Fint det blir i Alvins rum! Ser ju färdigt ut!

Frill - vilka framsteg han gör! Jättekul med pratet och huvudskakningarna!

Blä, E är fortfarande mkt febrig (39.4 nyss). Vaknade i natt typ en gång i halvtimmen, så även om man går upp varannan gång så blir det en gång i timmen. Han är inte speciellt snorig eller så så jag undrar om det kan vara tredagarsfebern?!

Blir varken babysim eller fika för oss i morgon.

Sole - det där lät verkligen urgulligt!! Typiskt tillfälle då man borde haft videokameran framme och förberedd. Vilket jag aldrig lyckas ha.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6