• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole - Skumt med hålen för selen! Selen är ju där för att barnet inte ska klättra/trilla ur vagnen.
    I både vår mjuklift och på åkpåsen finns det hål.
    Spänner bara fast W i den runt midjan och grenen, han sitter still än så länge... Får se hur länge det varar Gör det för att han glider ner annars.

Hoppas ni får det trevligt på träffen idag!
    Är fortfarande helt sänkt. E's företag anordnar en golftävling i dag med efterföljande middag som E är ansvarig för så han kommer hem sent Men min pappa kommer på förmiddagen och hjälper till med W och min mamma i em. Så jag kan vila lite. Snällt!

• Hellur

Är det fler som har barn som är på upptäcksfärd i bokhyllor, lådor etc?
    När W ligger på filten nära bokhyllan röjer han de understa hyllorna Och när han sitter i gåstolen har han börjat förstå att han kan ta sig till saker och röja... har introducerat lådan i köket med alla burkar i, den är jätte populär Bra att dra ut när man vill att han är sysselsatt ett tag.

• Hellur

Frill - Det var tråkigt med amningen! Säger som de andra, forsätt erbjud bröstet, vissa måltider kanske han äter bra från dig andra kanske han behöver mer, såsom ersättning.
    Har gått igenom samma sak och det känns trist, men samtidigt får man, som du säger, vara glad att man ammat den tid man har.

Swe - Trist med sömnen. Vet vad du går igenom och det är otroligt påfrestande. Kanske är i en fas? eller som Plutten skrev kanske han behöver mer mättande mat för att vara nöjd och sova längre?

Plutten - Känner igen det där med amningen. W äter bara från mig på natten numera. Har lagt ner det jag gav på dagen då han bara lekte, flinade och krånglade. Är inte så intresserad längre.
    Och det är jätte skönt då han biter tag... NOT!

• Hellur

Murgrönan - Välkommen hem!

Åhhh, vill också följa med på träff. Är så less på att gå hemma.
    Bli frisk, bli frisk, bli frisk

• Hellur

Sole - Vad mysigt att åka till Åre! Snart eller i vinter? Är skidfantast så om det är i vinter blir jag avundsjuk

Träff, JAAAAA! Är sååå uttråkad. Vi kommer

Träff tisdag kl 13 (jepp jag har inget liv förutom att träffa er på dagarna )
    sole
    Hellur

• Hellur

God morgon!

Idag har jag fått sovmorgon Så jätte skönt! E jobbar hemifrån så jag sov till 9.30, vilket är väldigt länge nuförtiden Känner mig piggare också.

Sole - GRATTIS på födelsedagen Hoppas ni får en mysig helg på landet.

Zul - Stackars A! Hoppas hon mår bättre snart och att ni får det skönt i Frankrike.

Plutten - Du är inte ensam om att "vara lat", är jätte dålig på att promenera. Men det är så trevligt att fika
    Du kan ju som Swe skrev, gå och sen fika också

Ang. välling - W har inte börjat med det ännu, men han är inte 6 mån ännu. Han äter gröt runt 17-18 tiden och sedan oftast 2 omgångar ersättning innan han somnar. Ska introducera välling när han bir 6 mån, kanske kör 50/50 först för att "vänja" honom vid det.

Lillen - Tråkigt att I inte vill ha välling. Men eftersom hon sällan äter ersättning kanske det är så att hon inte riktigt gillar att ta flaska? Välling är ju dessutom tjockare.

Swe - Skönt att F sov en hel natt utan mat! Jobbigt med napp istoppandet dock. Men det blir nog bättre när han är mindre täppt. W är likadan nu när han är täppt, tror nappen är jobbig för dem men att de samtidigt blir lugna av den.

• Hellur

Björklöv - Kul att K tyckte om smakisen!

Frill - Tror A förlåter dig

Behöver lite tips. Har börjat ge W hel protion mat till lunch och det är en succe! Han glufsar i sig en hel (liten) burk mat samt upp till en halv burk fruktpuré. Dricker vatten till det.
    Men mellan 1-1,5 timme senare är han hungrig igen!! (??) Då slukar han 80-100 ml ersättning. Om jag gett ersättning direkt efter maten äter han max 20 ml.
    Är det fler småttingar som är det? Ska jag ge mer mat till lunch? Hur skulle ni göra?

• Hellur

Hur gör ni? ska det stå. Är så svårt att veta hur mycket mat man ska ge honom, är mer än en burk för mycket? Eller ska man komplettera med lite ersättning efter så han får äta det lilla han vill ha för att vara nöjd?

• Hellur

Frill - Tråkigt att du är så trött. Hoppas du får sova lite så ni är pigga och kan ha en mysig fredagskväll.

Appropå sova, W har sovit i över 2 timmar nu. Han sov bara 30 min i förmiddags så antar att han tar igen det.

• Hellur

Swe - Håller tummarna för att natten går galant!

Plutten - Vad duktig du är som promenerade så långt
    Oj, den lilla måste verkligen varit liten. Ett kompispar till oss som fick barn för lite över en månad sedan och fick också en liten bebis (jämfört med W alltså), var lätt som en fjäder jämfört med W När han var en månad gammal var han nästan uppe i W's födelsevikt...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6