Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Frill och Björklöv: jag ses gärna en stund, promenad och fika låter bra! behöver lite avledning från Herr Gnäll...
Frill och Björklöv: jag ses gärna en stund, promenad och fika låter bra! behöver lite avledning från Herr Gnäll...
ABC, Frill, Björklöv: Jättebra! Åh nu blev jag genast på bättre humör!
Hej! tack för idag, mysigt! Skrapan var bra med roliga annorlunda butiker (inte vanliga Kappahl, lindex, hm) och cafet var mycket barnvagnsvänligt!
Hellur- stackars er, nu har ni verkligen haft er beskärda del av förkylningar!
Murgrönan- välkomna hem! Är inte gröt och välling typ samma sak fast olika konsistens? Jag har för mig att man inte ska ge mer än 3 (eller var det 2?) mål gröt/välling om dagen. Sen när F börjar äta mer mat tänker jag mig att han får middag i form av vanlig mat vid 5-6tiden och sen välling/gröt precis innan han går och lägger sig.
Sole- sprayen du fick av mig är också kortisonspray, så du ska nog inte använda båda. Tror det kommer gå jättebra att åka tåg, du kan ju packa i en vandringsryggsäck så att du har händerna fria. Och nattåg låter enklast.
Zul- stackars Agnes! Hoppas hon blir frisk snart! ha det så skönt i Frankrike! Du får hänga med på nästa barnvagnssoppa!
Sole- GRATTIS imorgon och ha det så skönt på landet!
Lillen- Är det på natten ni försöker ge välling eller som sista mål?
TH- Nu kollade jag efter var jag läst det och det står i Livsmedelsverkets broschyr "mAt för spädbarn" - "Vällingen får inte heller ersätta lagad mat. Antalet gröt- och vällingmål bör tillsammans inte vara fler än tre."
God morgon! Inatt provade jag att inte amma F och det gick jättebra! varje gång han vaknade lade jag honom tillbaka på mage och satte in nappen och han somnade om direkt. Han vaknade OFTA men jag tror att det beror på att han är lite snorig och därför spottar ut nappen, sen vaknar han för att nappen är borta. Så nu kommande natt ska nappen bort! Tror den bara stör honom, och han skulle nog kunna sova 12 timmar utan mat och napp. Jag har inget emot att amma nån gång på natten, men vakna 10-15 gånger för att sätta in nappen är inte ok.
Lillen- jag tänker att om hon redan äter en rejäl portion gröt innan hon går och lägger si så är hon säkert inte så hungrig och vill därför inte ha välling. När lägger hon sig förresten?
Plutten- ah, men då kanske hon behöver båda då! Efter ett tag så "ska" man väl byta ut sista gröten mot mat och då blir det ju mat först och sen välling/gröt/amning som sista mål? Eller?
Usch, vill ju ta bort nappen ikväll men är nervös att jag/mannen kommer att fega ur och ge den ändå, han lugnar sig och somnar ju så fort han får den. Men vill inte vakna tusen gånger per natt för att stoppa in den! Hade han inte haft napp hade han sovit 11 timmar i sträck inatt! (Vid 6 gav jag näsdroppar och då blev han förbannad, annars hade han nog sovit vidare till 7...)
Plutten- du kommer känna dig hur duktig som helst när du väl gått runt Årstaviken! Och du kan ju fika också!
Frill- trist med jobbig dag!
Björklöv- grattis till smakisen!
Hellur- skönt att du fick sova!
Inatt somnade F för första gången på flerea månader utan napp! Tjoho! Vi kör lite Anna Wahlgren-stil, med buffning, sova på mage och utan napp. Han gnöl-skrek i kanske 1 minut medan mannen buffade, sen somnade han och sover än en timme senare! J ska ta natten iantt och jag sover på soffan! Efter mitt test igår natt vet vi att han klarar sig hela natten.
Nu vaknade han men somnade snabbt med lite buffning. Tror att det är förkylningen som spökar. Håll tummarna för en bra natt!
God morgon! Såhär har natten varit: F vaknade kanske 5-6 gånger mellan 19 och 03, skrek inte men gnydde och gnällde, pappan buffade och han somnade om mycket snabbt. Vid tre gnyddehan en kvart, började sedan att skrika och då tog vi upp honom och jag ammade en kort stund, men han verkade inte särskilt intresserad utan skulle bara kolla sig omkring. Efter det tog det ett tag för honom att somna om, men sen sov han utan avbrott till tio i sju. Rätt bra tycker jag! Pappan tar natten som kommer igen.