Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Jag kommer INTE idag - har haft sömnkris här på förmiddagen så jag orkar inte krångla mig genom hela stan för att komma fram med en grinig Klara
Jag kommer INTE idag - har haft sömnkris här på förmiddagen så jag orkar inte krångla mig genom hela stan för att komma fram med en grinig Klara
Har varit barnlös ikväll Tog mod till mig så ikväll var det körsång istället för grötkladd och bebisbad som gällde för mig. Så skönt! Och här hemma hade det gått utmärkt utan mamma, så nu blir det kör varje tisdag framöver!!!
Håller med alla (Bianca, Frill, J79, Pluttmor, Sole, swe) som skrivit till mig om egentid! Det var jättesvårt och det krävdes en del mod att ta första steget ut genom dörren, sedan var det så SKÖNT! Att det funkat så bra ger mig blodad tand att göra detta till en vana!!!
Nu ska vi till BVC för 6mån koll! Vi ses på teatern sedan
Åh! Jag hade gärna följt med på promenad med efterföljande kanelbulle, men jag måste få städat här hemma, tvätta nån maskin tvätt på tvättiden jag bokat idag... *suck*
Här har det varit ytterligare en bra natt (fast jag var trött, vi samsov några timmar fastän jag "lovat" mig själv att det är slut med det!) med två ammningstillfällen och ett "plocka upp - trösta - lägga ned"!
Håller oxå med Lillen! Vi är verkligen BÄST Här kan det pratas om högt och lågt med en härligt hjärtlig stämning
Nä, nu måste jag vika kläder *dubbelsuck*
Argh! Blir så ... på mig själv! K hade somnat så gott i vagnen och innan vi gick in skulle jag "bara" ta bort regnskyddet (varför jag nu satte dit det i första läget ) Då vaknar hon ju och har varit sur till och från sedan dess, men vägrar att somna! *suck* Hon hade ju kunnat sova nu...
Swe - Usch, lider så med dig! Hoppas så att det bara är en övergående fas som F ska genom, för din skull. Här verkar det vänt för i natt sov K ytterligare någon timma längre innan hon vaknade!!! Försökte hoppa över att amma vid 01.10 men var inte riktigt mentalt förberedd på att hon skulle sova så länge så jag kom till korta efter ett försök att så henne att somna om.
Sole - Du och din humor!
Pluttmor - Bra tips på leksaker! K har en liten burk med quinoa i som hon gillar att leka med. Skulle kanske utöka utbudet på hemfixade leksaker
Oj! Nu blev det visst långt det här...
Nyss var det lite sura tongångar från spjälsängen (försöker få K att sova lite juh!) och när jag kommer dit ligger busfröt likt Pippi Långstrump med fötterna på huvudkudden Sova, nej tack! Busa, ja tack! - säger Klara just nu!!
Lillie - Som swe skriver så avlastar ergo/patapum bättre - både för barnet och bäraren. Vilket innebär att man kan använda ergon/patapumen betyligt längre till skillnad från BabyBjörnen som barnet växer ur vid 10 kg (eller tidigare!!!) Längre gäller ju även tiden man bär iom avlastningsbältet...
Ringsjal skulle kunna vara en smart lösning på planet, den har man över ena axeln och så kan barnet ligga, sitta på höften eller på magen i sjalen. Jag har en som du skulle kunna få testa och se om det kan vara nått för dig!
Lillen - Du ska sy en mei tai! Helt rätt i första läget Det mönster jag använde mig av till min är denna:
www.umedalen.ac/ba2020/sybeskrivning.html
Skulle jag sy en till, vilket jag funderar starkt på, skulle jag ändra måtten lite, framförallt höjden på ryggdelen
Swe - Önskar så att jag kunde komma med nått jättebra tips Förstår att du stampade ut ur rummet, man känner sig så hjälplös och less när ingenting fungerar. Det är övergående, en liten tröst jag vet :-/ Har du testat en pipmugg istället för nappflaska?
Här har tröttmorsan gjort bort sig och haft K sovandes vid bröstet nästan hela natten Blir så arg på mig själv
Det som var påväg åt helt rätt håll. Nåja, det får bli bättre ordning i natt. Försvarar mig med att K somnade direkt efter kvällsgröten (nästan så att hon somnade i gröten
)
Pluttmor - Jag är inte bortrest. Orkar bara inte uppdatera bloggen... eller skriva nått här. Läser gör jag...