• ABC08

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Tack för en trevlig kväll igår! Det blev ju lite kort men det kanske blir fler partykvällar framöver?

Frill, Pluttmor- Jo då direkt när jag kom hem blev han lugn. När han såg mig liksom sträckte han sina armar mot mig och ville kramas. Gulligt att han tycker om en, men lite tråkigt att inte pappan duger.

Låter irriterande med tafsande killar men annars verkar det som att ni hade riktigt skoj, och oj va ni partade länge!
    Så småningom ska jag också vara ute och festa till sent på natten.

• ABC08

Bianca- fy va hemskt det måste vara för dom.

Sole- Tråkigt me datorn. Är nyfiken på bilderna.

Nu är H på säsongens sista fotbollsmatch. Jippi! Undrar egentligen hur många matcher det har varit i år. Massor känns det som.

Ginger- oj är det snart fars dag, då måste jag börja planera. H fixade en sån toppendag åt mig på mors dag, så jag vill bjussa tillbaka flott.

• ABC08

Swe- ja du kan ändra det i privacy. Men du måste gå med först.

Jag är på väg till mammajympa jag, känner mig såå duktig!

Ha en bra dag i regnet alla!

• ABC08

Någon som vill fika eller nåt imorgon?

• ABC08

Sole- Ja vi kan kanske höras i eftermiddag om fika. Kan inboxa mitt mobilnr om du inte har tillgång till internet sen.
    Jobbigt med grannarna, och extra tragiskt när det är barn inblandat.

Swe- Dumt att det ofta är antingen eller, amma eller flaska. Kan dom inte gilla både och? Klurigt. Men sover F bättre nu då när han är hooked på flaskan eller vill han ha flaska mitt i natten?

• ABC08

Sole- Va tråkit.

Vi håller på att planera Gs dop som kommer att va om några veckor så jag måste leta fram fina psalmer. Nån som har nåt tips? Tycker att dom flesta är för religiösa och ålderdomliga.

• ABC08

Björklöv-Tack för tipset, ska kollas upp!

Frill- Ja va skoj, det finns en del trevliga fik här. Ska luncha m H så är tillbaks typ halv två.

• ABC08

Ginger- Vi har bvc-träff på tors så hinner nog inte. Kanske ska gå på öf liljeholmen i morgon dock. Ska du dit?

• ABC08

Hellur, Swe- Toppen med bra sömn. Äntligen. Hur känns det?

Sovandet går inte lika bra för oss tyvärr. Nu har G börjat vakna en gång i timmen igen och vill absolut amma annars blir det skrik. Suck! Så jobbigt när det går åt fel håll och blir sämre igen. I natt ammade jag en gång i timmen från kl 22. Sen kl 3 försökte jag att inte amma, då H var uppe till halv fem, då G skrek nästan hela tiden. Det slutade med att jag ammade och då sov han till kl 8. Blir så trött,ledsen och sur av det här. Måste kanske sluta amma och börja med ersättning. Det verkar ju ha funkat för er Hellur o Pluttmor?

• ABC08

Tack för alla sovtips!
    Ger G rätt mycket gröt, bröstmjölk på kvällen, så jag tror inte att han är hungrig. Dom ska ju klara att sova iallafall 6 timmar i sträck nu har jag hört.

Swe- Ska testa att låta G sova i ett annat rum, kan nog vara bra att han inte ser mig direkt han vaknar och tänker på mat.

Pluttmor- Vi har börjat lyckas med att få G att äta ersättning ur flaska. Men han äter ganska lite, så ska nog prova med välling också, kanske det är mer poppis. Hade tänkt delamma ett tag till men jag får se hur det blir.

Pippil8- Det är helt klart en vana. Men det är ju så jobbigt när G skriker. Jag får nog börja tänka att det är för både hans och mitt bästa i längden. Orkar inte med att va så här trött.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6