Inlägg från: bianca2 |Visa alla inlägg
  • bianca2

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Grattis Frill!
    hoppas du får en härlig dag!

• bianca2

TH mfl: precis så var det med A innan hans 2 gaddar tittade fram. men det dröjde faktiskt ganska länge (några veckor) innan de kom!

Lillen: HOPPAS ni får över 2 milj!

Vi har inte heller fått tips om fett i maten. A e ju rätt så smal men han väger ju nästan 9 kg o har följt sin egen kurva så jag antar attdet e så han ser ut.

Han har ingen gnällperiod nu. tvärtom är han mer underbar än nånsin. skrattar o "sjunger" hela tiden. älskar alla människor och sover bra på nätterna. det varierar ju så klart men inatt sov han 20-06 nonstop. sen vakna han till o grät i nån minut men jag kramade o vagga lite sen somnade han om till 7.15, var uppe med M till 08 och sen åt han välling och somnade om med mig till 09. skööönt. men som sagt: det varierar ju. inatt kanske han sover sämre igen men det blir fler o fler bra nätter!

ikväll e jag ensam. Killen ska på firmafest. Jag har varit ute MASSOR m ggr senaste månader (möhippa, trettioårsfester etc) och han har varit hemma. Jag är ändå lite avundsjuk. Ska ändå bara vara hemma idag. Måste sortera 3 lådor kläder som jag haft hos mina föräldrar. insamling imorgon

Ha en skön torsdag.

HUR BLEV DET: SKULLE JAG BOKA KVARNEN?

kram

• bianca2

vad ska jag ta för tid?
    19? 19.30?

• bianca2

PHU!

Bara för att jag tidigare skrev att A INTE har en gnällperiod har han naturligtvis varit SUPERGNÄLLIG idag. jag la honom redan straxt inna 19.00

jag ringer kvarnen imorgon o bokar 20 platser. 19.30. sen kan man ju ringa nån dag innan o säga exakt hur många vi blir.

killen e på fest så nu ska jag ta ett glas vin

• bianca2

hej tjejer!

Björklöv: Jag liiiider m dig. svårt m tips. A sover ju oftast bra men ver tyvärr inte vad det beror på. Han äter ju mat och gröt flera ggr om dagen. kanske kan det spela in? Sen när (om) han vaknar på natten (mellan 00-06) så ger jag INTE honom mat. Jag vaggar honom till sömns. de tar allt mellan en sekund till 15 minuter. men jag VET ju att han inte BEHÖVER äta på nätterna eftersom han ibland sover 11 timmar i sträck utan att vakna.

Annars vet jag inte. skitsvårt!!!! Tycker jag m!!!

Ang vår UTEKVÄLL!!!!

Jag har bokat 20 personer på KVARNEN 26/10 kl 19.30.

DOCK Måste vi FÖRBESTÄLLA vad vi vill äta eftersom vi blir så många. Jag måste ha beställningen SENAST 20/10.
    Menyn finns på:

http://www.kvarnen.com/index.php?categoryID=meny

Gå in och kolla!
    Jag ringer de den 21/10 och säger EXAKT hur många vi blir och vad vi vill äta!

• bianca2

Björklöv igen:

Om jag förstått det rätt verkar Klara glad när hon vaknar och vill inte somna om? Kanske är det en fas just nu. Du kanske kan be din kille att ta henne några nätter så du får sova? jag vet att han jobbar men du har ju oxå ett superviktigt "jobb" på dagarna. När A hade en jobbig vecka så tog M honom 2 hela nätter fast han jobbade. Då var jag i form igen!

• bianca2

Frill: jag är ju ett matvrak så jag skulle kunna tänka mig förrätt. men man e ju inte så rik så jag kan tänka mig strunta i det och ta ett extra glas vin istället. jag gör som ni andra gör (moget och självständigt )

• bianca2

Björklöv:

jag har ju ingen aning men tänk om Klara inte är hungrig när hon vaknar och hon istället blir pigg av att du ammar. jag själv hade en sån period med A. sen nä jag slutade ge mat på nätterna somnade han om lättare.men bra ide att prova det m bra sömn på dagtid först!

lycka till!

• bianca2

jag m! hösten e ju fin när sooooolen skiner men jag blir alltid så trött!

• bianca2

sole: jag går GÄRNA. har hört att 2 dR i paris e super. nu går ju den tyvärr på onsdag när vi ska på teater. en den går säkert ngn annan dag oxå...

th: går oxå gärna men vet inte vad det är eller var det ligger!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6