Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Sole - samma här, jag har iiiinget att ha på mig och nu blir det ingen shopping heller, men vad sjutton, ni kommer inte komma ihåg vad jag hade på mig ändå!
Sole - samma här, jag har iiiinget att ha på mig och nu blir det ingen shopping heller, men vad sjutton, ni kommer inte komma ihåg vad jag hade på mig ändå!
Zul - guuud vad läckert!! Vilket kul initiativ också! Håller med Swe om att vi borde göra liknande. Jag är PÅ! Vi kan vara hemma hos mig och laga/göra i ordning lyxet - underbart
Zul - fick Agnes göra ytterligare undersökningar (du kanske har skrivit om det, men jag minns inte)? Vad var det i så fall för undersökningar? Ja, det var Cedax han fick, det verkade rätt gott för det gick ner lätt!
I morse var E nästan feberfri så antibiotikan verkar ha haft effekt! Nyss hade han dock 38,9 så helt frisk är han inte än. Läkaren från Sachsska ringde nyss och sa att de hade hittat bakterier i urinblåsan och att han alltså hade njurbäckeninflammation. Så nu ska vi strax iväg till SöS och göra ultraljud för att kolla hur hans njurar och urinvägar ser ut. Skönt att de kollar allt så ordentligt, hoppas bara att allt är ok med min lilla älskling.
Jag själv hade massor av urinvägsinfektioner och njurbäckeninflammationer när jag var liten och det kan tydligen vara lite ärftligt. Fast E kan ju inte ha fått det av mig. Visst är det ett lite märkligt sammanträffande (fast han kunde hellre få vara lik mig på mer positiva sätt)?! Det är ju inte hur vanligt som helst med uvi:er.
Vad gulligt med bebisar som pussas och hånglar. E är inte så pussig men ett och annat sugmärke har jag fått när han lite sömndrucket har snuttat på fel ställe på bröstet.
Tror inte jag hinner till fördrinken och jag är mest glad om jag orkar komma till Kvarnen ens. Är skapligt trött efter denna vecka av sjukdom och sjukhusbesök. Men jag ska försöka pallra mig till Kvarnen i alla fall, vill så gärna träffa er!
Ultraljudet på Es njurar verkade ok, nytt besök på Sachsska i morgon fm.
Vivs - gillar J katterna? Och hur trivs de med henne? Nån mer som har katt? Eller hund kanske? E gillar verkligen vår katt, han blir sååå glad när han får syn på henne. Och han vill gärna dra och slita i henne och smaka lite på hennes päls. Hon har förvånansvärt mycket tålamod med honom, men efter ett tag går hon sin väg.
Frill - vad kul med kontorsplats! Idag har jag försökt jobba hemifrån (M har varit hemma med E) och jag förstår att man inte ska ha kontoret hemma om man har barn hemma.......
Ginger - vad gulligt att Jonte vill GÅ! E fattar inte vad han ska göra om man håller i händerna, men han vill gärna stå upp. Hoppgunga låter jättekul!
Plutten - ååå vilka fina bilder! Hur har du gjort för att få till ljuset? Är det med blixt eller utan?
TH - jag kommer inte in med det lösenord jag har och jag vill ju så gärna spana in nya frisyren så jag känner igen dig i morgon!
Om E är på bra humör så hinner jag till fördrinken, ska kolla att jag har era mobilnummer och hör av mig i så fall.
Swe - jag tror släkt och vänner skulle uppskatta julkort med dig i tomtedräkt på! Åtminstone skulle de bli väldigt förvånade
Jamen hallååå, nu sitter ju jag här och laddar för att kunna hinna till fördrinken?! Ska man gå hem tidigt (och det ska jag) så får man ju börja tidigt i stället Ginger - fördrink?
M ska komma hem kl 17 och eftersom han är tidsoptimist betyder det 1730. Då ska jag vara nästintill färdig och kunna vara vid slussen 1830 tänkte jag... Sååååå sugen på vuxet umgänge efter den här veckan!
Jag försöker hinna till fördrink och jag hinner nog inte kolla in nåt mer idag. Kan nån sms:a mig om det inte blir nåt?
Bra då blir vi några som ses där kl 1830 - kul!!
Frill - du är i alla fall en ROLIG plupp Och jag är rätt övertygad om att det inte är så illa som det låter med rödfärgen. Dessutom - OM det är mörkt på Kvarnen, då har ju vi med oss en egen eld, dvs ditt hår, så vi kan se vad vi äter. Tjing för att sitta bredvid dig om det är mörkt.
Tack för igår alla snyggingar!!! Otroligt vad fräscha vi var Vad kul att ni höll igång så länge, till och med Patricia för en del, wow
Jag var nog lite trött för jag missade min busshållplats och fick gå 30 min för att komma från bussen. Kunde nog behövas för jag kände mig skapligt onykter på en drink & 2 glas vin
E vaknade tyvärr vid typ 2-snåret och var sen vaken mer eller mindre hela natten. Men jag sov lite på förmiddagen.
Coolt uttryck Plutten! Stämmer verkligen! Det där om mjölk och silikon.
Sofffy: Vi fick köpa bygeln t trip-trappen separat. Ingick "ryggplatta" också. Antar att det är bygeln du menar.
Lillie: Jodå, han har använt den! Han hade blöja som vi tog av när han skulle bada. Eftersom han satt rätt mycket i ordentlig skugga så hade han inte soldräkten hela dagarna, utan bara kortare stunder. Och vi sköljde för det mesta av den direkt efter användning så vi skulle slippa tvätta den så snabbt. Men var inte rädda för att använda den för sjutton! Bättre att den används och blir lite sliten än att den bara ligger här!
Jag hänger på nästa gång vi ska ut Men först ska vi ju ha lyxlunch