Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Frill: Vi hittade min systers extensions av äkta hår och satte fast dem i hans korta hår (med hårnålar). Min mamma skrek av skratt, liksom jag... Han såg ju verkligen ofräsch ut, haha
Frill: Vi hittade min systers extensions av äkta hår och satte fast dem i hans korta hår (med hårnålar). Min mamma skrek av skratt, liksom jag... Han såg ju verkligen ofräsch ut, haha
J79: Ja men han ÄR ju så sjuk ibland. Roligt, ja!
Usch vi har INGA snacks, inget godis, inga bullar, ingenting gott hemma. Måste baka nuuuuu (håller faktiskt redan på!) Vi kan inte ha det såhär!
FACEBOOK
Ni som vill vara med i marsmammorna måste först vara med i Sweden network lärde jag mig just. Sååå, Sole, Plutten, Bianca, Swe... vem var det mer... hmm.. Nu vet ni! Har skickat inbjudan till Zul och Pippil8.
Kram kram, nu ska vi se Little Children.. Har sett lite av den innan jag började baka.. verkar BRA!
Hej hej!
Måste bara skryta om hur hurtiga jag och bianca varit idag. Vi träffades 13 och promenerade i hårt tempo via KI (där hennes mamma jobbar), vidare genom Vasastan till Odenplan, ner till Sveaplan och genom hela skogen vid Hagaparken (inte en meter asfalterad väg på 30 minuter, Buggan var helt överfull med löv i hjulhusen) och via Olle Olsson-muséet hem till Råsunda - där vi bara var hemma och vände och gick och simmade aktivt i 45 minuter, bastade och sen hem igen. Mer motion än jag fått på två år känns det som!
Och sen köpte jag karamellkungen och marabou mjölk med daim, SUCKER... TV-dags!
kram på er!
Hej alla gulliga mammor!
Har inte varit inne på år känns det som, pga flytt osv. Com Hem har dessutom lyckats göra fel så jag tror vi surfar på nån annans bredband för telefon och tv funkar INTE... Och nu har vi fått nytt modem och kort och massa koder och beskrivningar och NYTT telefonnummer, något de aldrig informerat oss om så här ska klagas Jag tänker ju inte byta hemnummer bara för att vi flyttar, och så verkar det som om vi måste betala nya startavgifter för allt.. Helt stört. Men det ska förhoppningsvis gå att ändra på... Orka med att ALLTID ha problem med stora företag som inte kan sköta sina grejer!
Idag har jag och Inez (som har 40 graders feber sedan 1,5 dygn) varit på woklunch hos Bianca och sen haft Björklöv & lilla K på kaffe och lite lek i Inez nya rum. Mysigt! Annars har vi mest varit ute i tråkigt väder. Fy vad kallt det är!
Inez har fått sina tåv första bissingar, vet inte om febern kommer av det men enligt bvc så får man inte SÅ hög feber av tänderna. Kan också vara tredagarsfeber enligt Sjukvårdsupplysningen. Stackars liten bara gråter och svettas och är vinröd i ansiktet
Hörde att ni som sågs hade trevligt i Fort Plutten idag!
Var ni fler som var på Barnmässan? Jag träffade TH där när vi gick in. Inez satt i min nya mei tai hela rundan och sov gott i 2,5 timme medan mamma köpte nappflaskor, presenter, fick gratisprover på en massa saker och gjorde av med lite mer pengar...
I övrigt har flytten gått jättebra, har ett tiotal lådor kvar att fixa lite med, annars går det faktiskt att bo här nu Den som vill är välkommen att titta in, men inte alla på en gång än, för golvet är inte krypvänligt än.. Inez kryper ju inte, något som är bra när det är stökigt!
Sorry att det blev så långt, men det var ju ett tag sen!
Wohoo, lillen är ONLINE trots störd internet-leverantör. (buuu)
Vivs och Sole: Så har vi gjort nästan hela tiden! Med smörgåskex alltså! Eller majskrokar...
Kommer gärna imorgon, vilket tid osv?
Nu ska jag iväg och bricka vin + tapas! ciao
Dricka vin...
Swe: Jag har ju aldrig varit hos dig. Om jag åker till station L*l*n*e*... Är jag rätt ute då? Enligt SL är man där på 31 minuter från mig, det var ju inte så farligt långrandigt...
Blir kul att ses imorgon, vinet gick rätt upp i knoppen så jag ska sova nu! KRAM
Swe: Inex somnade när vi gick på bussen i Solna och sov till 17 hon med! Det verkar vara en sovdag för hennes del! TACK för idag, KANONlunch och -sällskap och gott vin och vad FINT ni bor! Blir avis på läget trots att jag nog alltid kommer trivas bäst norr om stan ;-D
Ginger: Kolla om J reagerar om du trycker lite vid öronen för precis sån feber hade Inez - och ända upp till 40 grader - när hon hade sin öroninflammation i förra veckan! Bara ett tips, kan vara svårt att se på en sån liten...
Kram på er tjejer, kul att ses idag!
TH: Uj, jag vet inte. Ingenting tror jag... Eventuellt någon rolig leksak, men jag har så svårt för det här med att köpa bara för att köpa... Men jag vet ju att det är svårt att få släkt och vänner att INTE tänka julklappar till de små!
Hej mitt i natten!
Vi har inte lagt oss än men har nu städat efter tre-fyra spyor varav en täckte halva sängen... Inga andra barn som är dåliga eller varit? Lilla I är helt vit, totalt orkeslös och bara tittar... armar och ben hänger och hon blir rädd varje gång hon ska kräkas... us uss... Mammahjärtat gör ont!
nattinatt!