• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Ikväll måste jag gå och lägga mig tidigt. Jag funkar bara inte såhär.

Tack förresten Sole och Pippil8, dagens höjdpunkt

Sole, en flaska champagne och badskum kanske?

Vi var på Babs innanför Zita när jag fyllde år, supergod mat och avslappnad stämning med barhäng utan att bli för vardagligt.
    Annars är Serwito vår stamrestaurang för högtidliga tillfällen. Och så är jag barnsligt förtjust i Östgötakällaren.

Gissa om E kom hem nyss och A förvandlades till en skrattande solstråle. Gangster, det är vad han är

• Frill

Tack för medlidandet Nu har A somnat, men precis innan var han heltokig och kul. E hade honom i famnen/knät och A skrattade sig fördärvad åt exakt allt jag gjorde eller sa (och nästan inte åt nåt alls som E gjorde, he he ) Det började med att jag sa "Oj" när han rapade, sen behövde jag nästan bara titta på honom för att han skulle gapskratta.

Roligt att även bebisar blir flamsiga när de är trötta.

Swe, grattis till flaskframgången! Jag och gangstergalningen kommer gärna i morgon. En dag i mysbyxor räcker.

Sole, jag kanske kan hoppa på din promenad på vägen? Jag är ju fortfarande skyldig dig 30 spänn för förra soppan. Påminn mig!

• Frill

Swe, det låter jättebra för min del!

• Frill

Sole, jag och A har nog lättare att ta oss till hållplatsen där båten kommer iland vid Hammarby sjöstad. Så behöver vi inte ta oss till Söder bara för att åka båt (även om det är trevligt förstås)

• Frill

Hej, imorse vaknade A halvfem igen och var arg, men vägrade amma. Jag lade ner honom i tron att han inte var hungrig, det gillade han inte. Rädd för ännu en väldigt tidig morgon med en arg bebis så tog jag med honom och fixade ersättning. När vi kom tillbaka till sovrummet med flaskan gnällde han och kastade sig över mig och började äta. och när han var färdig med båda brösten åt han det i flaskan också. Sen somnade han om direkt och sov nästan till nio!
    Så skönt!
    Nästan som om han visste att han behövde mer än bara bröstmjölk och skrek tills jag fixade det redan innan han började äta, så det skulle slippa bli som igår

• Frill

Vi pneumokockvaccinerar. Min mamma är mikrobiolog på Gävle lassarett (testar prover och sånt) och det var hon som tyckte vi skulle göra det. Men ingen på BVC har sagt nåt.

• Frill

Stort tack alla inblandade för en toppendag! Och extra stort tack till Swe förstås!
    Jag blev upplockad av 71:an precis när vi kom till hållplatsen, så jag var vid Sickla redan när jag egentligen bara skulle gått på bussen. Bonus!

Åh vad mysigt det låter med adventsfika. Men innan dess får vi vara här hos oss nån gång!

Anmälde mig till en frilanstråd igår och hade fått 84! mejl när jag kollade nu. Kanske borde rikta om den från min vanliga mejl...

Snart ska jag byta ut min nerkräkta kofta och ge mig ut i regnet igen. Ska på nåt matprovarjippo på NK med en kompis som är vip-kund. Hade nästan glömt bort det, men det ska bli kul. Trots att jag skulle kunna somna vid datorn i detta ögonblick.

• Frill

Hej, idag har vi varit i Gamla stan och irrat runt med en kompis i det vackra (NEJ) vädret ett ganska bra tag innan vi hittade ett ställe som gick att äta på med barnvagn. Useless stadsdel.
    Vi träffade ABC och Gurra G på vägen tillbaka.

A vaknade fem i morse och amningsvägrade så jag fick gå upp. Sen sov jag halvbra resten. Så, mina damer och damer, nu ska jag gå och lägga mig! (*Duktigt*)

Vill ju vara lite pigg i morgon i alla fall, då ska nämligen vi till Häringe slott och lyxa medan mina föräldrar passar Adam. Gammal bröllopspresent som vi inte utnyttjat än. Första natten med barnvakt. Hoppas det är lite mysigare promenadväder då. Alltså inte på natten, men ni fattar...

TH, grattis till tand. Får se hur vi gör med barnadiset. Har nästan noll pengar och A kommer ju inte utnyttja klätterväggen ändå. Är det väldigt stojigt där?

Swe, jooobbigt.

Bianca, skönt att det går åt rätt håll.

Plutto, du är duktig du. Här fick E börja städa när han kom hem

Godnatt, och trevlig helg!

• Frill

Halloj, nu är vi tillbaka från slottet! Barnvaktandet hade gått jättebra, A hade tom. sovit ett längre pass än han brukar på natten. Men han var lite skeptisk mot morfars snarkningar

Vi har ätit afternoon tea, med snittar, mängder av scones med marmelad, goda ostar och 14! (jo, jag räknade) sorters kakor och desserter. Mysigt rum med bubbelbadkar och utsikt mot sjö och solnedgång, och en suverän middag med fantastiska hjort-racks och vinpaket. Efter hård övertalning gick E med på att ta en svängom till jazzbandet också Och idag hotellfrukost.

TH, gratis låter bra!
    Jag har två jobbförslag ute som jag måste se vad som händer med innan jag vet om jag hinner, men är jag ledig kan jag tänka mig att kolla in Barnadiset.

Bianca, vad ni håller igång. Ska kolla menyn.

Pluttmor, är det någon särskild "vits" med muffinsen, eller är det bara på kul? Tror jag gör tvärtom och väntar i det läääängsta med att tala om för A att det finns kakor

• Frill

Bianca, nu har jag också! Förrätt och varmrätt.

Kul att ni hade det bra idag. Vi har inte gjort ett skapandes grand (om man inte räknar sånt som att tömma diskmaskinen). Jag trodde jag skulle vara utsövd efter slottsvistelsen, men var i stället helt död. Inte van vid skumpa OCH vinpaket Så jag och A sov middag mellan halv nio till halv elva! idag. Sen blev resten av dagen lite eljest. Hade täkt gå förbi Fort Plutto och ge pengar till Sole och Swe, men vi har inte ens varit utomhus.

Ginger, jag försöker också undvika kalla golv. Tjocka mattan i hallen blir allt vanligare som liggplats.

Swe, kul att klippningen äntligen blir av.

TH, vilken tid hade du tänkt dig i morgon?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6