Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Jeeesus alltså.

Fyra pyjamasar nerkräkta, två hela uppsättningar sängkläder (i vår stora säng), handdukarna näst intill slut... Det fullkomligt sprutar ur båda ändar och har gjort det sedan jag skrev igår med ett upphåll mellan 4 och 8 på morgonen. Nya bvc-sköterskan rekommenderade bara amning... och jag som slutst amma näst intill (halsbrännevarning på att suga på de här nu!!)

jaja, vad gör man inte så säg??

kram på er

• Lillenlillen

Ni e gulliga. Jag hoppas också hon blir bättre snart. I natt var hon som en liten handduk som hängde över min arm och helt lealös. Hon protesterade inte ens när vi bytte blöjan 111 gånger fastän det är det värsta hon vet annars... Och så fruktansvärt ledsen och uppgiven, det är som att de förstår att "nu är jag sjuk och nu försöker mamma och pappa hjälpa så jag måste ha lite tålamod".

Plutten: de tavlorna är ju jättefina! Jag gillar djuren som sitter i plastfickor på väggen också..

TH: Så Ida är också dålig! Usch, pussa på henne!

Bianca: Ingen aning, hon fick lite lite bröstmjölk (det som eventuellt fanns) och det kom inte upp. Gröt och välling vägrar hon och det är ju inte så bra heller när man är så lös som hon är nu... Testade mjukt bröd, det pillade hon med och fick i sig några små smulor. Jag är glad så länge det stannar kvar!

Sole: Jag ringde bvc för vi hade en tid idag och de sa att vi skulle ringa senare om hon inte blev bättre så skulle hon ge lite tips men vätskeersättning skulle vi tydligen vänta med. Att hon i alla fall inte är uttorkad kunde syster på bvc förstå bara på min beskrivning. Ett bra tecker var tydligen att hon orkade "prata" och satt och skrattade åt telefonen när jag pratade med bvc. Att hon orkar kände jag, hon har ju ingen energi i kroppen! Nu sover hon middag I SÄNGEN som hon aldrig gjort förut = hon är inte sig själv...

Vi som skulle åka på barnklädutförsäljning och till stan och fika på min kompis fik, boring!

• Lillenlillen

Hellu!

Inez inte mycket bättre tyvärr.. Fick i sig en halv burk mat och bajsade ut den. Vi vet inte om hon har kissat på ett dygn = inte bra för njurarna så nu har vi stoppat en servett i blöjan. Jobbigt när blöjorna är FÖR torra för att man ska veta om de kissar Försöker få i henne vätska men det är är ju SÅ svårt att få någon mängd på det när ungen bestämmer sig för att hon inte vill. Typ 1 ml i taget blir knappast nån deciliter i timmen!

Tydligen har en liten kille i vår mammagrupp precis samma som Inez och vi träffade dem i tisdags så jag hoppas inte Inez har smittat någon som blir sjuk i dagarna då.. Med tanke på inkubationstiden som är c:a 4 dagar för influensa så kan man ju ännu inte vara säker Tänkte speciellt på August som hängt mycket nära Inez och Freddie som sög på hennes napp :-S Hoppas verkligen de håller sig friska!

Natti och kram

• Lillenlillen

Jag tror helt klart att det är rotavirus här hemma och det är INTE kul så om man kan vaccinera - gört! Det sprutar ur alla ändar och Inez är helt slut och totalt slö som en vante. OCh nu är Erik sjuk också. Bara jag som sitter här, frisk. *peppar peppar*... Funderar på att gå och köpa vätskeersättning till dem, men är för trött just nu... Det konstiga är att jag har varit nära Inez HELA tiden eftersom jag inte velat att Erik ska ta henne när hon är så sjuk så han måste vara hemma från jobbet.. Men det är han som är jättedålig nu, skumt!

Sole: Rotavirus innebär 1-3 dagars kräkningar och sen 3-8 dagars diarré så antagligen var det det som Viktor hade!

Nej nu måste jag få nån mat i mig! Hinner knappt tänka på mig själv här hemma..

• Lillenlillen

meh åh jag ville också vara med, men nu är det ju lite sent... :-/

• Lillenlillen

Sole: Du måste först lägga den på på exempelvis YouTube (om det går) och sen lägga in koden till den filmen (inte adressen utan object-koden som finns på YouTube-sidan) i ditt blogg-inlägg... Det är inte så svårt som det låter men det kan ta lite tid att ladda filmen till en sida där du sen kan länka den från! Hoppas du förstår vad jag menar :-S

kram

• Lillenlillen

Sole: jag läser, hon skriver väldigt bra! Gillade ett inlägg nyligen som handlade om att hennes son ville sjunga "räven överraskar isen" på hennes dotters födelsedag... Det är Alex Schulmans syster som skriver tror jag...

• Lillenlillen

Plutten: Precis så gör Inez med, jag ska smaka på ALLT sedan ett par veckor tillbaka.. Napp, kex, majskrok... Yum yum!

Bianca: Jag tror A kommer fortsätta vara ett litet ljus! Hoppas det för er skull!

Nu kör vi sova hela natten.. Mer om det på bloggen, måste äta middag nu!

Inez äter inte 8-månadersmat alls, äckelpeck tycker hon med bitar.. Det är jättevanligt!

• Lillenlillen

Bianca: Ja nej still är han ju inte, det har jag sett Inez blir ju underhållen av att umgås med honom, så inte behöver hon röra på sig!! haha

Inez får också brödbitar (typ 5x5 cm) av typ polarbröd eller nåt annat mjukt. Och så får hon hårt bröd och det gnuggar hon sönder tills det bara är slams kvar!

Plutten: Har inte läst nåt i Barnaboken men hört att AW har rätt speciella åsikter. Men å andra sidan så testar vi ju sova-hela-natten nu och hittills funkar det jättebra så jag kanske ska börja sålla mig till hennes anhängare iaf Efter att ha läst Sova hela natten tror jag inte att det är "sanningen" som hon vill få en att tro, men kanske EN möjlig lösning av många? Tror också att det beror på förälder och barn hur metoder funkar i varje fall. En helt annan sak - man kan göra fuskrisotto på risoni, det är kanongott!

kram på er, nu ska jag njuta av att barnet sover!

• Lillenlillen

Välkommen hem från Sveriges baksida, Sofffy! Have missed you! Kommer gärna på fika hos dig (för typ femtielfte gången).. Kan man få ta med något den här gången?

Fika hos Soffy på Kungsholmen efter kl 13 på onsdag:

Bianca
    Ginger
    sole
    Hellur (ev)
    J79 (ev)
    Swe
    Lillen

Björklöv: Hoppas verkligen det blir bättre för allas er skull!

Inez sov natt nr 4 rätt igenom 19.30-07.30 (vaknade faktiskt exakt halv, sjukt..) Gjorde nåt litet ljud vid 4-tiden (jag blev stel och fick panik och ville INTE gå upp och gå in i rummet) men somnade fort om. Däremot var Erik uppe och sprang i sömnen två(!!) gånger. Han har pratat förut men aldrig gått. VÄldigt underhållande, ska gärna berätta på fikan Var iofs lite rädd att han skulle väcka Inez eftersom jag inte ville ropa och väcka honom mitt i ett steg....

Annars angående nattning måste jag säga att Erik är mycket duktigare än jag nu när vi inte har tutten att stoppa in i tid och otid och matförbud mellan 19.30 och 07.30... Går jag in så blir allt 76 resor värre, går han in så kan man ge sig tusan på att hon blir tyst och lugn i timtal. Och han är lite väl snäll med att göra det just därför, jag borde öva mer! Men jag tror det till stor del handlar om att hon är van vid en mamma som tillåter och tar upp och ammar jämt o ständigt. Not anymore!

Ses imorgon, skitkul!

kram alla söta

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6