• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej tjejer!

Är nyss hemkommen från en långpromenad och lunch på söder.
    Vi skulle till biblioteket vid 10 i morse med mammagruppen men vi stod där men ingen bibliotekarie... var en där men hon visste inget och sa att hon som skulle hålla i det varit sjuk i två veckor. Grrr. Varför har inget meddelat oss?

Då gick jag och två till runt Trekanten sedan över till Söder och längs Årstaviken bort till Skanstull där vi åt lunch i Ringen. Tog sedan bussen tillbaka till Hornstull och gick därifrån. Känner mig duktig

Ginger, ABC08, Sole - Följer gärna med på barnvagnsbio!

• Hellur

Idag fyller William 6 månader! Grattis William

• Hellur

God morgon tjejer!

Även här har vi haft en jobbig natt. W har vaknat och ätit tre (!!) gånger. 23:30, 02:30 och 05:30. Fattar inte. Hoppas verkligen det är en fas han är i.

Swe - Lider verkligen med dig. Det är jätte jobbigt. Hoppas det gick bättre i natt. Hoppas även att du fick en rolig utekväll och att det gick bra för J med F.

Björklöv och Pluttmor - Ja visst blir man arg när man tar upp och ammar varje gång. I natt var en sådan natt här. W äter fortfarande på natten men inte så ofta. Jag är super trött och gör allt på rutin känns det som.

Pippil8 - Lunch/fika i Sickla på tisdag låter jätte bra, kommer gärna!
    Min föräldrar tar W när vi sovit där, de vill helst ha honom mellan sig hela natten Både E's mamma och mina föräldrar går runt med honom när han är ledsen eller trött. Skönt med den avlastningen ibland. Kanske är som Swe skrev att de inte vågat fråga om de får ta hand om E? Du kanske ska fråga om de vill göra det.

• Hellur

Swe - Skönt att det gick så bra! Och roligt att du hade det bra! Helt sjukt vad sänkt man kan känna sig dagen efter efter bara 2 glas. Man är inte 20 längre

Bianca - Kul att du också hade det bra. Du är våran partypingla Åhhh, massa drinkar. Älskar drinkar. Det ska jag dricka den 26:e

Pluttmor - W har också en hel del hår, det bara växer och blir mer och mer för var dag, känns lite långt vid öronen. Har bara tvättat med shampoo när vi gjorde behandlingar för skorv förut, men börjar som du känna att det är dags att börja göra det nu. Har ACO's barnshampoo hemma och det funkade bra vid hårbehandlingen, är "tryck knapp" (sån som de flesta flytande handtvålar har) så är lätt att använda.

• Hellur

Lyxigt med alla sovmornar förresten. Idag gick både E och jag upp vid 7:15, båda var lika trötta så vi enades om att gå upp hela familjen för en gångs skull.

• Hellur

Jag igen... har inget liv

ABC08 - Följer gärna med på barnvagnsbio nu på onsdag! Kan se vilken som, men Jane Austen blir bra. Vad vill ni andra se?

• Hellur

Pluttmor - Rättelse, det är ACO's baby mousse vi har.

• Hellur

Pippil8
    Zul
    Frill
    sole
    Hellur

Även jag hänger med på bio på onsdag.

• Hellur

Murgrönan - Trist att S är förkyld. Har gått igenom det där redan, är så trist och långtråkigt att vara hemma mycket. Samtidigt som de blir kinkiga och det är inte lätt att ge dem näsdroppar...
    Hoppas hon mår bättre snart!
    Visste om det där med Emmaljungas mjuklift, det är smart. Men vi köpte en åkpåse i alla fall.

Oj vilken diskussioner om smink, tvättmedel, barnolja osv. Är som många andra mammor, läser för mycket och tar åt mig alldeles för mycket. Parfym och mascara köper jag när jag eller någon annan reser och "allt annat smink" köper jag väldigt sällan. Fick en sminkkurs på Make up Store av E förut och använder det smink man fick "plocka" med sig. Hade tänkt köpa lite mer olika färger men är så svårt tycker jag. Men köper nog "dyrare" för tycker det är bättre produkter.

• Hellur

J79 och Swe - Kan tänka mig att ses idag! Gärna under eftermiddagen i så fall.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6